وزیر کشور در مشهد: طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است کابینه جنگ اسرائیل برای حمله احتمالی به رفح نشست برگزار کرد وزیر خارجه چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود احمد وحیدی، وزیر کشور وارد مشهد شد (۶ اردیبهشت) اجرای نمایش «تمام نا تمام» در منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع) صهیونیست‌ها برای سومین روز متوالی به مسجدالاقصی یورش بردند یک خبرنگار دیگر فلسطینی در بمباران خانه‌اش در غزه به شهادت رسید همسر شهید سید مصطفی خمینی درگذشت (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) افکار عمومی جهان مصمم به متوقف‌کردن جنایات جنگی در نوار ‎غزه و کرانه باختری است تأکید فرمانده ارتش بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند سردار فدوی: عملیات وعده صادق، صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است آمریکا قانونی کردن شهرک سازی‌های اسرائیل را در کرانه باختری خطرناک خواند رئیس‌جمهور: سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی داشت سردرگمی و چالش جدید اسراییل مقابل حزب الله محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم رئیسی: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند چین، خواهان پایان فاجعه انسانی در غزه شد
سرخط خبرها

قالیباف: دشمن با جنگ اقتصادی تلاش می‌کند ناامیدی را به مردم و مسئولان تزریق کند

  • کد خبر: ۹۸۸۷۰
  • ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶
  • ۱
قالیباف: دشمن با جنگ اقتصادی تلاش می‌کند ناامیدی را به مردم و مسئولان تزریق کند
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امام خمینی (ره) با باور به سنت‌های الهی و مردم سبب ساز پیروزی انقلاب اسلامی شد و این دو عامل در تداوم انقلاب نقش دارند.

ظهیری | شهرآرانیوز؛ محمدباقر قالیباف در جمع نمازگزاران بارگاه رضوی به عنوان سخنران پیش از خطبه‌ها نماز جمعه این هفته مشهد و به عنوان سخنران مراسم ۲۲ بهمن این شهر با بیان اینکه امام خمینی (ره) به سنت‌های الهی ایمان داشت و خداباوری ایشان در اوج بود، اظهار کرد: همچنین امام راحل (ره) به مردم باور عمیق داشتند.

وی افزود: وقتی می‌گوییم که امام (ره) به سنت‌های الهی اعتقاد داشت به این معنی است که ایشان در ۱۵ خرداد سال ۴۲ یک تنه در مقابل رژیم مستکبر شاهنشاهی (که قدرت‌های جهانی از این رژیم حمایت می‌کردند) قیام کرد و با ایمان به سنت‌های الهی مسیر خودش را ادامه داد.

قالیباف ادامه داد: همچنین وقتی می‌گوییم امام (ره) به مردم باور داشتند بدین معنی است که پس از خدا تکیه این شخصیت بر مردم بود. امام خمینی (ره) برخی گروه‌هایی را که در آن زمان مبارزه می‌کردند نپذیرفت و در نهایت مردم به صحنه آمدند و در ۲۲ بهمن ۵۷ شاهد بودیم که یک ملت به اوج وحدت رسید و رژیم شاهنشاهی که مورد حمایت آمریکا بود بدون حمایت گروه‌ها و حتی شوروی با انقلاب مردم به پیروزی رسید.

وی با بیان اینکه باور مردمی و باور به سنت‌های الهی، رکن‌های اصلی و آرمان و باور انقلاب اسلامی بود، گفت: اگر در دهه فجر و روز ۲۲ بهمن دور هم جمع می‌شویم، این یک حرکت نمادین نیست، بلکه نشان دهنده این واقعیت است که امام (ره) و این انقلاب یک حقیقت همیشه زنده است. رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باور به سنت‌های الهی و باور به مردم پس از پیروزی انقلاب هم وجود داشته است، تصریح کرد: نمونه بارز باور به این دو رکن را می‌توان در دفاع مقدس دید.

بار‌ها به جوانان گفته ام و امروز نیز با بهره گیری از موضوع جهاد تبیین باید مطرح کنیم که مبانی و جهت گیری‌های ما کجاست و اگر در برخی امور دچار چالش هستیم منشأ در کجا دارد. وی تأکید کرد: در چند ماه ابتدایی دوران دفاع مقدس که فرماندهی کل قوا به دست بنی صدر بود به دلیل اینکه این فرد اعتقاد به مردم و سنت‌های الهی نداشت معتقد بود که باید در برابر دشمن با توان بالا حرکت کرد و بنابراین در آن زمان معتقد بود که باید خاک داد و زمان خرید تا ببینیم چه می‌شود و او به دنبال آتش بس از نقطه ضعف بود.

پیروزی‌های متعدد پس از عزل بنی‌صدر

وی افزود: روزی که امام خمینی (ره) بنی صدر را عزل کردند و فرماندهی کل قوا را به دست گرفتند، دشمن همان دشمن بود، جوانان و نیرو‌های نظامی ما هم همان‌ها بودند، اما با تکیه و باور امام به سنت‌های الهی و باور به مردم، چند هفته پس از اینکه امام خمینی (ره) فرمانده کل قوا شد، عملیات شکست حصر آبادان انجام شد، عملیات طریق القدس با هدف آزادسازی بستان با موفقیت صورت گرفت و عملیات‌های مختلف مانند فتح المبین و بیت المقدس صورت پذیرفت. همه این‌ها نماد باور به سنت‌های الهی است.

رئیس مجلس ادامه داد: روزی اسرائیل به دنبال از بین بردن حکومت اسلامی بود، اما اکنون و پس از گذشت ۴۰ سال این جبهه مقاومت و انقلاب اسلامی است که در بلندی‌های جولان سوریه به مرز‌های اسرائیل چسبیده است و امروز جبهه مقاومت در کنار دریای مدیترانه قرار دارد و این نتیجه باور به سنت‌های الهی است. وی با تأکید براینکه باور به سنت‌های الهی در پیروزی انقلاب و در تداوم انقلاب اسلامی نقش داشته است، تصریح کرد: افرادی مانند شهید علیمردانی، از شهدای دفاع مقدس که مشهدی هم هست، و بسیاری از سرداران و شهیدان ما قبل از دفاع مقدس یک فرد عادی بودند، اما با باور مندی حضرت امام (ره) به مردم این افراد آمدند و سرنوشت جنگ را تغییر دادند.

قالیباف با بیان اینکه مکتب امام خمینی (ره) مکتب معنویت و عقلانیت است ادامه داد: در این مکتب، معنویت در کنار عقلانیت است. البته عقلانیت به روش بنی صدر نیست، بلکه عقلانیت در مکتب امام (ره) مبتنی بر وحی و سنت‌های الهی است.
وی افزود: در طول ۴۰ سال گذشته از پیروزی انقلاب اسلامی هر جا که مبتنی بر روش امام (ره) (که همان اعتماد به مردم است) حرکت کردیم جلو افتادیم و مشکلات زمانی ایجاد شد که از ارکان انقلاب و امام (ره) فاصله گرفتیم.

مشکلات موجود به دلیل فاصله گرفتن از مبانی انقلاب است

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا زمانی که با عقل متکی بر وحی برنامه ریزی کنیم و به آن اعتقاد داشته باشیم و تا زمانی که با ظالم مبارزه کنیم، انقلاب به نقطه پیروزی می‌رسد، گفت: امروز اشکالات و مشکلاتی در حوزه مسائل اقتصادی و جنگ رسانه‌ای وجود دارد و دلیل این مشکلات در این عرصه‌ها نیز فاصله گرفتن این بخش‌ها از مبانی انقلاب اسلامی است.

وی تأکید کرد: برای حل این مشکلات نیازمند ثبات در اصول انقلاب و در عین حال نیازمند تحول در رویکرد‌های مبتنی بر اصول انقلاب هستیم. در بخش اقتصادی اگر همانند دفاع مقدس و همانند پیشرفت هایمان در عرصه‌های نظامی و علمی با باور به سنت‌های الهی و باور به مردم گام برداریم و اجازه دهیم به جای اقتصاد دولتی که سبب ساز فساد و عقب افتادگی است به مردم اجازه مشارکت داده شود، به طور قطع در این عرصه نیز پیروز می‌شویم.

قالیباف گفت: امروز در بخشی از اقتصاد کشور ما درگیر مسئله ربا هستیم. علما بار‌ها در این زمینه موضوعات و مشکلات را گفته اند. طبیعی است که اگر اقتصاد با ربا باشد، شکست می‌خورد؛ زیرا ربا جنگ با خداست. وی در ادامه به اهمیت پرداختن به جهاد تبیین اشاره کرد و اظهار کرد: دشمن امروز در حوزه‌های اقتصادی و جنگ رسانه‌ای روی نقاط قوت انقلاب اسلامی یعنی باور به سنت‌های الهی و باور به مردم دست گذاشته است تا بتواند روحیه و اراده مردم را تضعیف و در عین حال مسئولان را در راه حل مشکلات ناامید کند و با این حربه می‌خواهد بین مردم و نظام اسلامی فاصله بیاندازد.

رئیس مجلس تأکید کرد: ما در این روز عزیز باید با ایمان به راه امام (ره) و شهیدان و با ایمان به رهبری انقلاب اسلامی، محکم گام برداریم و در این مسیر ذره‌ای تردید نداشته باشیم. باید فرصت را برای مردم فراهم کنیم. این کار بر دوش ما مسئولان است؛ بنابراین مسئولان حق صحبت اپوزیسیونی ندارند و باید درباره مسئولیت خود پاسخگو باشند.

وی افزود: امروز که مبتنی بر اصول و مبانی انقلاب اسلامی، همه قوا در مجلس، دولت و قوه قضاییه با هم همدل و همانگ هستند، باید به سمت تحول و جابه جایی در نظام اداری کشور در همه بخش‌ها حرکت کنیم و امروز حجت برما تمام است که با کمک مردم مشکلات را حل کنیم.

قالیباف در پایان سخنانش یاد آیت ا... حاج شیخ حسین گرایلی، از علمای برجسته مشهد، و سعید تشکری، از هنرمندان برجسته مشهدی، را که به تازگی درگذشته اند گرامی داشت.

پس سخنان رئیس مجلس شورای اسلامی قطعنامه پایانی مراسم ۲۲ بهمن سال ۱۴۰۰ مشهد هم قرائت شد و راهپیمایان و نمازگزاران مشهدی با تکبیر خود مهر تأیید بر این قطعنامه زدند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
0
0
الان تو خودروسازی ایران دشمن داره تلاش میکنه یا خوتون که بیشتر مردم را از نظام برنجونید
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->