بررسی بازی‌های باقیمانده پرسپولیس و استقلال تا پایان لیگ برتر | مسیر ساده‌تر نکونام نسبت به اوسمار صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران با درخشش بازیکن مشهدی دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد برای نهمین فصل پیاپی جام از دست سپاهان پرید! افشای دلیل برکناری خطیر از مدیریت استقلال فرصت ویژه نکونام برای شکستن رکورد مجیدی از دست رفت نکوداشت علی بامشکی، پیشکسوت کشتی استان خراسان‌رضوی پیروزی بسکتبالیست‌های فرش مشهد در گام اول تاریخ و ساعت بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس | تقابل پوچ با یاران سابق نکونام: از رفتن خطیر همه تیم خوشحال شدند بازگشت بنزما به رئال مادرید نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رفت بوروسیا دورتموند و پاری‌سن‌ژرمن| امباپه در حسرت فینال؟ جدول لیگ برتر ایران پس از پایان هفته بیست و پنجم (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صدر کماکان در تسخیر آبی‌ها پخش زنده بازی النصر و الخلیج در جام حذفی عربستان+ تماشای آنلاین نتیجه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ ویدئو گل‌ها| خواب آور و بی‌فایده! ویدئو خلاصه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

سقوط امید‌های شهرخودرو قبل از ناامیدشدن بزرگ‌سالان!

  • کد خبر: ۹۹۱۵۶
  • ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲
سقوط امید‌های شهرخودرو قبل از ناامیدشدن بزرگ‌سالان!
واکاوی ماجرای سقوط تیم امید شهرخودرو از لیگ‌برتر به دسته‌یک که درست در روز دوازدهمین باخت تیم بزرگ‌سالان اتفاق افتاد را در این مطلب می خوانید.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ سوت سرنوشت هم‌زمان برای نماینده لیگ‌برتری فوتبال امید‌ها و بزرگ‌سالان شهر به‌صدا درآمد و با پایان دیدار شهرخودرو مقابل مس رفسنجان در چارچوب هفته هفدهم لیگ‌برتر فوتبال بزرگ‌سالان، درست چندصدکیلومتر آن‌طرف‌تر هم سوت تلخ پایان بازی امید‌های شهرخودرو مقابل ذوب‌آهن در لیگ‌برتر امید‌ها به‌صدا درآمد! سوتی که هم امید‌ها را به لیگ دسته پایین‌تر فرستاد و هم آژیر خطر را در اردوگاه عنابی‌های بزرگ‌سال به‌صدا درآورد. تیم‌های فوتبال شهرخودرو امسال در لیگ‌های پایه درست همچون تیم بزرگ‌سالانشان در لیگ‌برتر شرایط خوبی ندارند و ناقوس سقوط در گوش همه‌شان پیچیده است.

نوجوانان شهرخودرو به‌لطف تقدیر در یک‌پله مانده به قعر ماندند تا از سقوط فرار کنند، جوانان قعرنشین لیگ هستند و امید‌ها هم با سرمربیگری مدیر تیم‌های پایه باشگاه به لیگ دسته‌یک سقوط کردند. حکایت چسبیدن بزرگ‌سالان شهرخودرو به قعر جدول لیگ‌برتر فوتبال هم که بر همه آشکار است. تیم فوتبال امید‌های شهرخودرو در شرایطی به لیگ دسته‌یک سقوط کرد که حالا گویا سرنوشت آن‌ها در انتظار بزرگ‌سالان است.

فرار از نحسی سیزده

فوتبال مشهد درحالی بار دیگر از داشتن یک تیم در لیگ‌برتر امید‌ها محروم می‌شود و باید فصل بعد لیگ‌یکی باشد که آخرین‌بار پیش از صعود شهرخودرو از لیگ‌یک به لیگ‌برتر امیدها، سیزده سال پیش در این لیگ حاضر بود. سیزده سال قبل از صعود شهرخودرو، امید‌های ابومسلم با سرمربیگری مرتضی قیاسی در لیگ‌برتر امید‌های کشور حاضر بودند و بعد از آن، سال‌ها حسرت صعود از لیگ دسته‌اول فوتبال امید‌های کشور به لیگ‌برتر بر دل جوانان پرامید مشهدی ماند. دو سال پیش بود که باشگاه شهرخودرو امتیاز تیم لیگ‌یکی فوتبال مشهد را در لیگ امید‌ها از باشگاه آرامش خرید تا با سرمربیگری سیروس سنگچولی، یک‌بار دیگر شانس فوتبال شهر را برای لیگ‌برتری‌شدن بیازماید. اتفاقی که رخ داد و مشهدی‌ها بالاخره از نحسی سیزده فرار کردند.

صعود با برد روی برد

شهرخودرو در لیگ دسته‌یک امید‌ها فصلی رؤیایی را سپری کرد و توانست با ثبت بهترین رکوردها، از بهترین خط حمله گرفته تا بهترین خط دفاع و ثبت فقط یک شکست در کارنامه، لیگ‌برتری شود. تیمی که توانست بالاخره طلسم بشکند. امید‌های عنابی در لیگ‌برتر امید‌ها هم نمایش خوبی داشتند و با وجود اینکه سال گذشته اولین فصل حضورشان را در این لیگ پشت‌سر می‌گذاشتند، در پایان در جایگاه پنجم گروهشان ایستادند و فقط اگر یکی‌دو هفته زودتر نتیجه می‌گرفتند، شاید رتبه بهتری هم به‌دست می‌آوردند؛ و ناگهان بحران!

امید‌ها همه امیدشان به فصل جدید لیگ‌برتر بود تا با بهره‌مندی از تجربیات خوب فصل قبل گامی بزرگ در راه درخشش در این لیگ بردارند و آینده فوتبالی‌شان را در رده بزرگ‌سالان جست‌وجو کنند؛ اما یک‌باره در ابتدای فصل سرمربی‌شان، سیروس سنگچولی، به تیم بزرگ‌سالان فراخوانده شد و شیرازه تیم از هم پاشید. با جدایی سنگچولی از این تیم و از سویی دیگر، دادن امتیاز تیم‌های پایه باشگاه به حمید زوهانی، ورق برگشت. زوهانی بعد از هفته اول که جعفر خوشحال بالای سر امید‌ها بود، هدایت تیم را خودش در دست گرفت. زوهانی در توافقی با حمیداوی تیم‌های پایه را در قبال مبلغی که گفته می‌شود یک‌میلیارد بوده است، تحویل گرفت و خودش به‌عنوان سرمربی تیم امید‌ها مشغول به کار شد.

اختلاف، امکانات و بازیکن تستی

شروع بحران‌های امید‌های شهرخودرو درست هم‌زمان با شروع بحران در تیم‌های پایه و بزرگ‌سالان این باشگاه بود. حمید زوهانی می‌گوید تیم را دیر تحویل گرفته است و به همین دلیل، سیزده‌چهارده بازیکن از جمع امید‌ها جدا شدند. او اضافه می‌کند: «بعد از آن مجبور شدیم بازیکن تستی بگیریم و خودتان می‌دانید بازیکن تستی هم بازیکن نمی‌شود.» صحبت‌های زوهانی درحالی است که برخی منابع دیگر می‌گویند اختلاف بازیکنان با زوهانی از عوامل اصلی این ناکامی بوده و امید‌های شهرخودرو قربانی این حواشی شدند. البته سرمربی تیم امید‌های شهرخودرو تصریح می‌کند: «همه هزینه‌های تیم را خودم می‌دادم و امکانات ما در حد توان شخصی من بود.»

ستاره‌هایی که سوختند

نماینده مشهد در فصلی که با سیروس سنگچولی در لیگ دسته‌یک حاضر بود، ستاره‌های خوب بومی داشت که توانستند لیگ‌برتری شوند. بابک سلامت، امیرحسن جعفری، محمد محمدزاده و هادی کیان‌پور ازجمله بازیکنانی هستند که در مسیر لیگ‌برتری‌شدن امید‌ها تأثیرگذار بودند. بازیکنانی که در لیگ‌برتر هم کمک‌حال امید‌ها بودند و جالب‌تر آنکه دو بازیکن دیگر در لیگ‌برتر به‌نام‌های رضا مستعلی‌پور و امیر جعفری به آن‌ها اضافه شدند که بعد‌ها همه این نفرات به عضویت تیم بزرگ‌سالان درآمدند و همین حالا نامشان در فهرست تیم شهرخودرو بزرگ‌سالان در سایت سازمان لیگ ثبت است. با وجود این، امید‌های لیگ‌برتر امسال کم‌جان‌تر و ضعیف‌تر از هر دوره‌ای به کام سقوط رفتند و سهمیه استان را سوزاندند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->