داستان پیراهن مشکی نساجی لغو شد بنزما در فکر ترک عربستان تونی کروس زمان خداحافظی‌اش از دنیای فوتبال را مشخص کرد تأکید و توصیه شهید سید ابراهیم رئیسی بر ورود فوتبال به مناطق محروم هادی رضایی در تالار مشاهیر فدراسیون جهانی والیبال سقف بودجه اعلام شد:بنویسید ۳۲۵ میلیارد، بخوانید ۵۰۰ میلیارد تاریخ و ساعت بازی بایرلورکوزن و آتالانتا در فینال لیگ اروپا | جاودانگی آلونسو یا تداوم غول‌کشی‌های گاسپرینی؟ روزبه چشمی در استقلال می‌ماند یا می‌رود؟ حضور وزیر ورزش در منزل شهید امیرعبداللهیان و سردار موسوی حجازی مجوز نشستن روی نیمکت استقلال را ندارد توافق پرسپولیس با اوسمار محرومیت هاشمی نسب بخشیده شد تقدیم نشان طلای پارادوومیدانی قهرمانی جهان به رئیس جمهور شهید کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس با نام «خادم‌الرضا» افشاگری مهم ممبینی در خصوص فساد در فوتبال+ ویدیو امیرقلعه‌نویی: آقای رئیسی پاداشی الهی گرفت برنامه سه هفته پایانی لیگ برتر فوتبال اعلام شد بوکسور مشهدی در ترکیب تیم ملی بوکس برای انتخابی المپیک مسابقات ورزشی تعطیل نمی‌شود سهیل مهدی بعد از برکناری در سازمان لیگ چه می‌کند؟
سرخط خبرها

گفت‌وگوی خواندنی با آتشی، اولین مدیرعامل استقلال بعد از انقلاب

  • کد خبر: ۹۹۴۴۷
  • ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹
گفت‌وگوی خواندنی با آتشی، اولین مدیرعامل استقلال بعد از انقلاب
آتشی گفت: زمانی که تیم فوتبال برزیل برای بازی با تیم ایران به کشورمان آمد، «پله» برای بازدید از باشگاه تاج کنارم بود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ خبر قیمت‌گذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس این هفته با واکنش پیشکسوتان این دو تیم همراه بود. عنایت‌ا... آتشی از اعضای هیئت‌مدیره اسبق باشگاه استقلال و مدیرعامل سال‌های دور این مجموعه در گفتگو با خبر ورزشی، درباره دارایی‌های باشگاه استقلال از گذشته تا امروز و اتفاقاتی که در این سال‌ها رخ داده است، صحبت کرد.

«پله» باشگاه تاج را در حد رئال می‌دانست

وی در ابتدای صحبت‌هایش گفت: زمانی که تیم فوتبال برزیل برای بازی با تیم ایران به کشورمان آمد، «پله» برای بازدید از باشگاه تاج کنارم بود. وقتی آمد و تأسیسات باشگاه تاج را دید، تعجب کرد. یکی از بخش‌های مهم باشگاه که باعث تعجب پله شد، موزه باشگاه بود که افتخارات زیاد باشگاه را در آنجا می‌دید. آنجا بود که پله گفت: باشگاه تاج در ردیف بزرگ‌ترین باشگاه‌های دنیاست. این حرف را از نظر تأسیسات، امکانات و عناوینی اعلام کرد که باشگاه تاج در دو رشته مردان و زنان به دست آورده بود.

۴۴ سند منگوله‌دار داشتیم

آتشی به بحث قیمت‌گذاری استقلال و پرسپولیس نیز اشاره کرد و گفت: این افرادی که آمده‌اند و قیمت روی این باشگاه گذاشتند، قطعا از املاک باشگاه استقلال آگاهی ندارند. من یکی‌یکی آن‌ها را برایتان شرح می‌دهم. مهم‌ترین ساختمان باشگاه تاج مقابل پارک امین‌الدوله در میدان بهارستان روبه‌روی بیمارستان طرفه است. دو ساختمان بزرگ که یکی از آن‌ها را سازمان تربیت‌بدنی گرفت و یکی دیگر را نیز سازمان انقلاب اسلامی برای خودش برداشت. ساختمان بزرگی که زیر آن چندین مغازه بزرگ تجاری قرار دارد که به لحاظ موقعیت تجاری در شرایط فوق‌العاده خوبی است.

اگر قیمت این مغازه‌ها را تخمین بزنند، قطعا این اعداد‌و‌ارقام تغییر خواهد کرد. مورد دوم باشگاه دیهیم است که آن‌هم مانند باشگاه مرکزی امکانات بسیار زیاد و بالایی داشته است. علاوه بر این، باشگاه افسر در محله نازی‌آباد تهران است که متعلق به استقلال است. باشگاه دیگر باشگاه تنیس ونک است که تأسیسات و زمین‌های زیاد مربوط به این باشگاه در موقعیتی که امروز در شهر تهران قرار گرفته است، خدا می‌داند چه ارزشی دارد. غیر از آن در محدوده قنبرآباد هم یک زمین فوتبال و یک باشگاه کوچک دیگر است که آن‌هم متعلق به باشگاه تاج بوده است.

این به لحاظ تأسیسات ورزشی در تهران بود؛ اما تاج در کرج هم یک اردوگاه داشت که در ابتدای جاده چالوس قرار دارد؛ در همان ورودی جاده چالوس، سمت راست. در بهترین موقعیت جغرافیایی که آن‌هم واقعا امروزه قیمتی بسیار بالا خواهد داشت؛ در بهترین نقطه. علاوه بر این در محله چهارراه کالج (خیابان حافظ) هم باشگاه یک ساختمان داشت بر خیابان اصلی به نام ۸۵-۸۵ در چندین طبقه که آن هم در موقعیت فوق‌العاده خوبی قرار داشت. علاوه‌بر این‌ها، در همان محل فروشگاه تاج هم بود که دونبش سر چهارراه کالج قرار داشت. یک فروشگاه بزرگ و عظیم که فروشگاه مخصوص تاج بود. حالا به بخش ورزش بانوان برسیم.

در خیابان حجاب، تأسیسات عظیم اداری و ورزشی، سالن چند‌منظوره و استخر مخصوص بانوان ساخته شده بود. علاوه بر این ساختمان روبه‌روی آن هم، چندین زمین به نام باشگاه تاج بود. مضاف بر اینکه پمپ بنزین تاج هم متعلق به مرحوم خسروانی بود. در‌واقع تا پیش از اتفاقات مربوط به زمان انقلاب ما ۴۴ سند منگوله‌دار ملکی متعلق به باشگاه تاج در دفتر باشگاه داشتیم که بخشی از آن‌ها به باغ و املاک و مستغلات دیگر در شمال کشور یا در دیگر‌شهرستان‌ها مربوط می‌شد.

در لندن، ترکیه و بحرین اموال داشتیم

مدیرعامل اسبق استقلال همچنین گفت: ما در بحرین و ترکیه هم شعبه داشتیم. آن‌هایی که این قیمت‌گذاری را انجام داده‌اند، اگر فقط همین‌ها را جزو املاک و مستغلات باشگاه استقلال محسوب کنند، قیمت این باشگاه چندین‌و‌چند‌برابر این قیمت ارزش خواهد داشت.

به اعتقاد من باشگاه پرسپولیس فقط یک بولینگ بود که اگر قیمتی روی این باشگاه گذاشته شده، به همان بولینگ محدود می‌شود که آن هم در اختیار بنیاد مستضعفان قرار گرفت؛ بنابراین این قیمت‌گذاری‌ها اشتباه است و باید بررسی دقیق‌تری روی این موضوع انجام شود. باید شرایطی به وجود بیاید تا واقعیت‌ها روی کاغذ بیاید و املاکی که مورد اشغال قرار گرفته است، در اختیار باشگاه استقلال قرار بگیرد. علاوه بر این قدمت باشگاه استقلال هم نسبت به باشگاه پرسپولیس خیلی بیشتر است.

اینکه این ارزش‌گذاری بر چه اساسی بوده، نمی‌دانم؛ ولی اگر افتخارات، قدمت، املاک و ویژگی‌های دیگر این دو باشگاه را کنار هم بگذاریم، قیمت باشگاه استقلال خیلی بیشتر از باشگاه پرسپولیس خواهد بود. حاضرم در هر شرایطی آقایان کارشناس را راهنمایی کنم تا در قیمت‌گذاری به عدد‌و‌رقم درست‌تری دست پیدا کنند. البته در لندن هم ملکی بود. باشگاه لندن ملک شخصی تیمسار خسروانی بود که من نمی‌دانم جزو املاک باشگاه تاج به حساب می‌آید یا نه. برای نمونه در امارات هم ملکی بوده، ولی آنچه من می‌توانم تأیید کنم، این است که در بحرین و ترکیه املاکی به نام باشگاه تاج وجود داشته است و هنوز هم هست.

همه اموال باشگاه را بردند

وی درباره سرنوشت این اموال گفت: اول باید بگویم به‌طور‌دقیق ۴۴‌سند بود که من تا‌زمانی‌که پس از انقلاب اسلامی در باشگاه مسئولیت داشتم، این ۴۴ سند را حفظ کردم؛ اما زمانی‌که ساختمان باشگاه تاج به‌عنوان خانه جاسوسی دوم آمریکا اشغال شد، همه اموال باشگاه را بردند. در موزه باشگاه یک خنجر طلایی که حدود یک متر طول داشت و متعلق به مرحوم خسروانی بود، آن را هم بردند. این خنجر هدیه به تیم تاج بود که در موزه نگهداری می‌شد؛ اما حالا کسی نمی‌داند کجاست! یک جام بزرگ به عنوان جام شاهپسند در باشگاه نگهداری می‌شد که حدود یک‌متر‌و‌نیم ارتفاع داشت. وقتی «پله» این جام را دید، از بزرگی‌اش تعجب کرد.

استقلال یک متمول ورشکسته است

عنایت‌ا... آتشی در پایان افزود: من برای همین زمین باشگاه تنیس یک ماه با ژاندارمری درگیر بودم و آخر سر، کارم به دفتر بنی‌صدر کشید. آنجا توضیح دادم که این مکان یک محیط ورزشی بوده که ژاندارمری هم در کنارش قرار گرفته است، ولی حالا ژاندارمری آمده آنجا و زاغه‌مهمات درست کرده است. رسما آن‌ها را محکوم کردم، ولی باز هم در‌نهایت کاری از پیش نبردم؛ چون تنها بودم. پس از من هم مدیران دیگری که آمدند، تلاشی برای حفظ املاک باشگاه استقلال نکردند.

اگر هرکدام از آن املاک برای استقلال حفظ شده بود، امروز باشگاه خیلی بیش از این‌ها دارایی داشت. در‌واقع می‌توانم به این شکل بگویم که باشگاه استقلال یک متمول ورشکسته است. برای اینکه همه‌چیزش را از این باشگاه گرفتند و ساقطش کرده‌اند. این باشگاه هفده رشته ورزشی داشت در دو بخش زنان و مردان؛ اما امروز فقط محدود شده به یک تیم فوتبال، تیم فوتبالی که همواره کاسه گدایی دستش گرفته و آن را جلوی اسپانسر‌ها دراز می‌کند. به خدا قسم این باشگاه متمول بوده و سرمایه هنگفتی داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->