کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و ازبکستان| فینالیست شدیم! اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد
سرخط خبرها

بسکتبالیست‌های مشهدی به دنبال سالن تمرین!

  • کد خبر: ۹۹۶۶
  • ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۵
بسکتبالیست‌های مشهدی به دنبال سالن تمرین!
سرمربی آویژه: با ۳ جلسه تمرین از حریفان عقب می‌مانیم
مژده رنگیان - در میان تمامی سالن‌های مشهد، شاید عجیب باشد که زمانی به تیم‌های بانوان که در سطح قهرمانی و لیگ برتر کشور فعالیت می‌کنند، تعلق نمی‌گیرد.
صحبت از تبعیض و نبود عدالت بین ورزش مردان و زنان، دیگر تبدیل به کلیشه شده است و شنیدنش دیگر اثری بر مسئولان ندارد؛ ولی یک مقایسه کوچک شاید بتواند توجهات را جلب کند. تمامی تیم‌های لیگ‌برتری مردان، چه فوتبال و فوتسال، والیبال یا بسکتبال، در طول مسابقات فصل به‌طور‌میانگین هرروز تمرین دارند که این جلسات در هر ۲ نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود و تمرینات بدن‌سازی شامل این تمرینات می‌شوند. برنامه‌هایی که درحال‌حاضر در تیم‌های فوتبال شهرخودرو، والیبال پیام و بسکتبال آویژه‌صنعت که در لیگ برتر مردان حضور دارند، اجرا می‌شود و در همه‌جا معمول است.
حالا در نقطه مقابل این تیم‌ها، تیم بسکتبال بانوان مشهد است که در طول هفته و بین هر بازی، تنها ۳ جلسه تمرینی یک‌ونیم‌ساعته در خانه بسکتبال دارد که زمان مفید آن شاید همان یک ساعت باشد. حتی این شرایط برای دختران هندبالی این شهر وخیم‌تر است و به یکی‌دو جلسه تمرینی پیش از هر مسابقات ختم می‌شود. این در‌حالی است که در لیگ بانوان، تیم‌هایی هستند که با امکانات و منابع مالی بالا حضور دارند و با گرفتن مهره‌های مطرح به‌راحتی به عناوین قهرمانی دست پیدا می‌کنند و دختران کلان‌شهر مشهد باید با آن‌ها رقابت کنند.
تیم بسکتبال بانوان آویژه‌صنعت پارسا کار خود را در لیگ برتر آغاز کرده و ۲ هفته را پشت‌سر گذاشته است و باید در پایان هفته خود را برای سفر به شیراز و بازی مقابل خانه بسکتبال فارس آماده کند؛ اما در همین ۲ هفته نخست، خیلی چیز‌ها مشخص شده است، اینکه تیم کاملا بومی مشهد توانسته است با تکیه بر بازیکنان شهرش در این میدان بزرگ به‌مصاف تیم‌هایی با ستاره‌های زیاد و ملی‌پوش برود و جانانه بجنگد، ولی برای باقی‌ماندن در کورس این رقابت‌ها، تیم نیاز به امکانات و تجهیزات دارد. به‌دلیل مباحث مالی، مشهدی‌ها نتوانستند برای ارتقای سطح تجربه و توان تیم، مهره‌ای غیربومی و مؤثر جذب کنند. صحبتی هم از قرارداد با بازیکنان شنیده نشده است و در این سال‌ها، سالن و محلی برای تمرین، تبدیل به کابوسی برای آن‌ها و دیگرتیم‌های بانوان شده است.
یاس قائم‌مقامی که هدایت بانوان بسکتبالیست آویژه‌صنعت پارسا را برعهده دارد، دراین‌باره اظهار می‌کند: خوشبختانه پیش از شروع لیگ با رایزنی‌هایی که صورت گرفت، ۳ جلسه در هفته، تمرین در خانه بسکتبال به ما داده شد؛ اما همه می‌دانند که برای یک تیم لیگ‌برتری، زمان بسیار کمی است و مانند سال گذشته بازهم دغدغه محل تمرین داریم. ماه گذشته با شهرداری صحبت‌هایی داشتیم که براساس آن به‌مدت یک‌ماه سالن برای چند جلسه تمرین در اختیار ما قرار داده شد، اما برای این ماه، اطلاع نداشتیم که باید درخواستمان را با ارائه نامه تمدید کنیم و به‌همین‌دلیل بازهم با نبود سالن مواجه شدیم و امیدواریم برای ادامه لیگ این مشکل حل شود. در صورت وجود امکانات قطعا ما نیز می‌توانیم در کورس تیم‌های بالای‌جدول باشیم و نتایج مطلوبی کسب کنیم.
او همچنین درباره رقابتی که روز پنجشنبه پیش‌رو دارند، تصریح می‌کند: هفته گذشته رقابت‌های لیگ لغو شد که این تعطیلات برای تیم ما بسیار به‌موقع و مفید بود. در این هفته توانستیم روی نقط ضعف تیم کار کنیم. تیم از نظر روحی‌روانی و البته فنی ارتقا پیدا کرد و درحال‌حاضر شرایط خوبی داریم. هرچه تمریناتمان بیشتر باشد، قطعا به شرایط ایده‌آل و بهتری دست پیدا می‌کنیم. تیم فارس تقریبا در سطح تیم ماست، آن‌ها نیز ۲ بازی قبلی را شکست خورده‌اند و در خانه به‌دنبال پیروزی هستند. نباید آن‌ها را دست‌کم بگیریم؛ اما به این پیروزی نیاز مبرم داریم و چاره‌ای جز برد در شیراز نداریم. سرمربی تیم مشهد خاطرنشان می‌کند: ضعف اصلی تیم، جای‌خالی بازیکن باتجربه غیربومی است که به آن نیاز داریم؛ اما هنوز نتوانسته‌ایم به آن دست پیدا کنیم. توان بچه‌های بومی بالاست؛ اما برای تکمیل این ترکیب در پست ۵، به بازیکن نیاز داریم. باید بودجه جذب بازیکن اعلام شود تا بتوانیم برای گرفتن بازیکن اقدام کنیم و البته زمان چندانی هم نداریم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->