جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

نگاهی به نمایشگاه نقاشی «طبیعت پنهان» که در نگارخانه رادین در حال برگزاری است

  • کد خبر: ۹۹۷۳۴
  • ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
نگاهی به نمایشگاه نقاشی «طبیعت پنهان» که در نگارخانه رادین در حال برگزاری است
نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان «طبیعت  پنهان» از ۲۲ بهمن در نگارخانه رادین برپاست. در هر قابی درختان و طبیعت به تصویر کشیده شده اند.

نعیمه زمانی | شهرآرانیوز - نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان «طبیعت  پنهان» از ۲۲ بهمن در نگارخانه رادین برپاست. در هر قابی درختان و طبیعت به تصویر کشیده شده اند. گاهی رنگ زمستانی به خود گرفته و گاهی رنگ‌های گرم تابستان و یا پاییز را در برگرفته اند. آنچه که در تمام آثار دیده می‌شود سکوت و آرامشی است که مخاطب را به آن دعوت می‌کند. هنرمندان حاضر در این نمایشگاه با یک یا دو اثر بازدیدکنندگان را مهمان طبیعت کرده اند و آنچه از طبیعت پنهان به دست آورده اند را با رنگ و تصویر با مخاطبان به اشتراک گذاشته اند.

تبلیغ برای هنر

الهام باقری، مسئول برگزاری این نمایشگاه نقاشی درباره آثار می‌گوید: طبیعت، موضوعی است که هر هنرمندی را به خود جذب می‌کند و می‌تواند الهام بخش او در بیان افکارش با زبان هنر باشد. به همین دلیل این موضوع انتخاب شده و از هنرمندانی از شهر‌های مشهد، تهران، گرگان و بابلسر برای ارسال آثار و حضور در نمایشگاه دعوت شده است. به گفته او، همه آثار نشان دهنده نگاه هنرمندان به طبیعت است که با تکنیک‌های نقاشی آکریلیک و رنگ روغن در ابعاد ۶۰ در ۸۰، ۵۰ در ۷۰، و ۳۰ در ۴۰ به نمایش گذاشته شده اند.

باقری یادآور می‌شود: مردم برای خرید هر چیزی هزینه می‌کنند، اما برای تهیه یک اثر هنری تردید دارند؛ بنابراین نهاد‌های مرتبط و رسانه‌ها باید به فرهنگ سازی در این زمینه کمک کنند و با تبلیغات و معرفی نگارخانه‌ها و نمایشگاه‌های هنری مردم را تشویق کنند که از هنر به عنوان کالای ارزشمند استفاده کنند.

او ادامه می‌دهد: گرچه هنرمند به خلق اثر خود می‌پردازد، اما آنچه که نیاز دارد انگیزه است. او باید تشویق شود تا راهش را ادامه دهد و این اتفاق با حمایت نهاد‌هایی مانند اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تحقق خواهد یافت.

تاثیرپذیری از طبیعت

رضا خلیلی، نقاش و مدرس هنر که با دو اثر نقاشی رنگ روغن در این نمایشگاه شرکت کرده است، می‌گوید: همان طور که فرد با بینش مطالعاتی و پژوهشی وارد کتابخانه می‌شود در نگارخانه‌ها و نمایشگاه‌های حرفه‌ای نیز باید با دید جست وجوگرانه و خلاقانه حضور یابد. او درباره نمایشگاه نقاشی «طبیعت پنهان» توضیح می‌دهد: در این رویداد هنری، هنرمندانی شرکت کرده اند که تجربه فعالیت در نمایشگاه‌های مختلف داخلی و خارجی را دارند و هر یک احساس خود از طبیعت را با روش خلاقانه و استفاده از بافت، فرم، رنگ و خط نشان داده اند.

خلیلی ادامه می‌دهد: همان طور که نیاز‌های جسمی ما از طبیعت تأمین می‌شود نیاز‌های روحی و بصری ما هم به آن وابسته است. به همین دلیل آثار هنرمندان، اثربخشی از طبیعت را پررنگ‌تر نشان می‌دهد.

خلیلی، در مورد دو اثر خود در این نمایشگاه هم بیان می‌کند: کار‌های موجود برداشتی از رنگ‌های پاییز در طبیعت است و تلاش کرده ام بافت و فرمی که آنجا حاکم بوده است را به تصویر بکشانم و سکوت پاییز را به کمک رنگ و شکل به مخاطب نشان دهم. به باور او، مخاطب در نمایشگاه فردی با یک اثر روبه روست، اما در نمایشگاه گروهی با چندین تفکر خلاقانه همراه می‌شود.

کرونا، حرکتی روبه جلو

خلیلی، بیماری کرونا را یک جهش می‌داند و می‌گوید: این ویروس در کنار همه معایب منفی و تأثیراتی که بر جامعه گذاشت، اما یک حرکت روبه جلو بوده است. ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که همه ارتباطات و امور مختلف به صورت آنلاین انجام می‌شود و کرونا سبب شد ما هم در کشورمان به سمت استفاده از ابزار روز پیش رویم.

او ادامه می‌دهد: با آنکه در ابتدا همه دچار مشکل شدیم، اما به تدریج سعی کردیم خود را با شرایط به وجود آمده وفق دهیم. این موضوع در نحوه عرضه کار هنرمندان هم خود را نشان داد. به این معنا که اگر هنرمند مشهدی تا قبل از کرونا با مخاطبان مشهدی روبه رو بوده است اکنون توانسته با برگزاری نمایشگاه‌های مجازی تعداد مخاطبان بیشتری از شهر‌ها و حتی کشور‌های دیگر را با خود همراه کند و آثارش را برای افراد بیشتری به نمایش بگذارد.

این هنرمند بیان می‌کند: در دنیا سه زبان نوشتاری- گفتاری، موسیقی و تصویری وجود دارد و همه کشور‌های پیشتاز در عرصه‌های علمی برای دو زبان موسیقی و تصویری اهمیت بسیاری قائل هستند. این دو زبان بخش خلاقانه هر فرد را رشد می‌دهد. با این حال در سیستم آموزشی کشور ما سالیان است که تنها بر زبان نوشتاری و گفتاری تأکید می‌شود و سواد بصری آموزش داده نمی‌شود. در نتیجه جامعه ما هنر را یک تفنن می‌داند.

به باور او، زمانی که چنین چیزی در سیستم آموزشی مورد توجه قرار نگیرد بین هنرمند و جامعه فاصله می‌افتد و سبب می‌شود نگاه یکدیگر را درک نکنند. ضمن اینکه این طرز فکر نسل به نسل منتقل می‌شود. در حالی که هنر خلاقیت است و تأمین نیاز‌های روحی و روانی فرد که منجر به نگاه آرامش بخش در او می‌شود نیز در هنر نهفته است.

ابراهیم اکبری گرز، رضا خلیلی، ابوذر حاج عیدی، خلیل سمائی جابلو، غلامحسین سهرابی، ایمان صادقی، ندا عظیمی، مهدی علایی نژاد، جواد فتحعلی زاده، حمیدرضا فرخی و علیرضا نیک زاده هنرمندان این نمایشگاه هستند. نمایشگاه نقاشی «طبیعت پنهان» تا ۲ اسفند در نگارخانه رادین پابرجاست. علاقه‌مندان برای بازدید از این رویداد می‌توانند هر روز از ساعت ۱۷ تا ۲۱ به محل نمایشگاه واقع در انتهای خیابان حامدجنوبی ۱۲، شماره ۱۳۷ مراجعه کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->