بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه نیویورک یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات علیه اسرائیل خبر داد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش وزیر امور خارجه به سرکوب دانشجویان معترض آمریکایی سفیر فلسطین در مقر سازمان ملل در وین: دیگر در جلسات گزارشی از غزه ارائه نمی‌دهم تشریح چگونگی انتخابات الکترونیکی مجلس| چه کسانی واجد شرایط رای دادن هستند؟ پاسخ رهبر معظم انقلاب به نامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی| کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کار‌های اسلامی و جهادی است معاون رئیس جمهور: اعلام پذیرش دانشجویان و اساتید تعلیقی و اخراجی آمریکا، حرکتی هوشمندانه و انقلابی است بیانیه جنبش مطالبه در حمایت از خیزش‌های اعتراضی| اسرائیل غده‌ای سرطانی است که باید حذف شود فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق: معلمان سربازان خط مقدم مقابله با هجمه فرهنگی دشمن هستند سازمان ملل: ۸۵ درصد از مدارس غزه آسیب دیده‌اند آیت‌الله علم‌الهدی: هویت بخشی، رسالت امروز معلمان است| سرکوب دانشجویان در آمریکا، تابلوی لیبرال دموکراسی غرب دانشگاه آمریکایی دانشجویان معترض را به اخراج تهدید کرد اسامی کاندیدا‌های شورای وحدت اصولگرایان برای دور دوم انتخابات مجلس تصاویر پهپاد‌ها جنایت جدید ضدبشری اسرائیل در غزه را فاش کرد+ فیلم حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به شهر رفح تقلای سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت مقامات تل آویو حمله بی‌سابقه از خاک عراق به تل‌آویو (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر کشور: آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی هستیم حمله پهپادی مقاومت اسلامی بحرین به رژیم صهیونیستی مهلت ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی تمدید شد+جزئیات
سرخط خبرها

سریلانکا؛ ۳هزار تُن زباله به بریتانیا را بازگرداند

  • کد خبر: ۹۹۹۶۶
  • ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۲
سریلانکا؛ ۳هزار تُن زباله به بریتانیا را بازگرداند
گمرگ سریلانکا اظهار کرد که تمام کانتینر‌های زباله بریتانیا برخلاف قوانین بین المللی حاکم بر حمل و نقل زباله وارد کشور آن‌ها شده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ خبرگزاری فرانسه در این باره نوشت؛ کانتینر‌های زباله‌های بریتانیا تحت عنوان "تشک، فرش و قالیچه مستعمل" بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ وارد سریلانکا شدند.

مقامات گمرک سریلانکا می‌گویند که زباله‌های ورودی به خاک کشور آن‌ها حاوی زباله‌های بیولوژیکی از جمله زباله‌های بیمارستانی بریتانیا بوده است.

سریلانکا؛ ۳هزار تُن زباله به بریتانیا را بازگرداند

سریلانکا آخرین کانتینر‌های بزرگ زباله را در روز دوشنبه از شهر "کلمبو" به بریتانیا باز‌گرداند | عکس: خبرگزاری فرانسه

برخی از کانتینر‌های وارد شده به سریلانکا در دمای مناسب و فضای سرد قرار نگرفته بودند و بوی تعفن می‌دادند.

۴۵ کانتینری که روز دوشنبه در بندر شهر کلمبو سریلانکا بار کشتی شد، آخرین محموله از ۲۶۳ کانتینر زباله وارد شده به این کشور بودند. سریلانکا در مجموع ۳ هزار تن زباله را به جایگاه تولید آن برگردادند.

"وجیتا راویپیریا" رئیس گمرگ سریلانکا در این باره گفت: "ممکن است که تلاش‌های جدیدی برای واردات چنین محموله‌های خطرناکی صورت بگیرد، اما ما با هوشیاری بیشتر عمل می‌کنیم و مطمئن می‌شویم که این اتفاق دیگر تکرار نخواهد شد".

طبق اعلام گمرک سریلانکا ۲۱ کانتینر حاوی زباله‌های پزشکی در سپتامبر (شهریور) ۲۰۲۰ به بریتانیا بازگردانده شد.

یک شرکت محلی که این زباله‌ها را از بریتانیا وارد کرده بود می‌گوید که قصد داشته فنر تشک‌های مستعمل و پنبه‌های موجود را بازیابی کند تا آن‌ها را برای تولیدکنندگان خارج از کشور بفرستد.

سریلانکا؛ ۳هزار تُن زباله به بریتانیا را بازگرداند

کارکنان گمرگ سریلانکا در حال بار زدن آخرین محموله‌های زباله و بازگرداندن آن‌ها به بریتانیا | عکس: رویترز

اما گمرگ نتوانست مدرک معتبری در باره "بازیابی منابع" بیابد.

یک گروه فعال محیط زیستی با ارائه دادخواستی خواستار بازگرداندن زباله به کشور فرستنده (بریتانیا) شد و دادگاه تجدید نظر در سال ۲۰۲۰ این درخواست را تائید کرد.

گمرگ سریلانکا اظهار کرد که تمام کانتینر‌ها برخلاف قوانین بین المللی حاکم بر حمل و نقل زباله وارد کشور آن‌ها شده است.

تحقیقات سال ۲۰۱۹ سریلانکا نشان داد که عوامل وارد کننده حدود ۱۸۰ تن زباله وارد شده به کشور را بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ به هند برده اند.

در سال‌های گذشته، فلیپین، اندونزی و مالزی صد‌ها کانتینر زباله را به کشور‌های مبدا بازگردادند.

منبع: عصرایران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->