35 فوتی در یک روز!

آمار مبتلایان و جان‌باختگان مشکوک به کرونا در خراسان رضوی همچنان رو به افزایش است

ملیحه فلاح| در آستانه یک‌ماهــگی شیــوع کروناویروس، با شناسایی 1178مورد جدید مبتلا به کووید19، مجموع این بیماران در ایران به 16هزار و 169نفر رسید و کشورمان همچنان در رتبه سوم جهان قرار دارد. طبق آمار وزارت بهداشت، روز گذشته 125نفر دیگر از مبتلایان به این بیماری جان خود را از دست دادند و حالا تعداد درگذشتگان بیماری کووید19 در کشور به 988نفر رسیده است. نکته مثبت این خبر مثل روزهای گذشته آمار بهبودیافتگان این بیماری است که به 5389نفر رسیده است. تعداد مبتلایان جدید به کووید19 در خراسان‌رضوی نیز پس از یک روز تأخیر به علت نرسیدن جواب آزمایش‌ها، برای 2روز گذشته 63نفر اعلام شد. بر این اساس حالا مجموع افراد مبتلا در استان به 631نفر رسیده است. دبیر کمیته مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد تعداد جان‌باختگان بیماری کرونا در خراسان‌رضوی را که آزمایش آن‌ها به‌طور قطعی مثبت بوده است، ۴۶تن اعلام کرد و ادامه داد: ۲۶تن از این جان‌باختگان در حوزه دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد، ۹تن در حوزه دانشکده علوم‌پزشکی نیشابور و 4تن هم در حوزه دانشگاه علوم‌پزشکی تربت‌جام فوت کرده‌اند. همچنین حوزه جغرافیایی زیر پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی سبزوار 3بیمار فوتی و دانشگاه‌های علوم‌پزشکی تربت‌حیدریه و گناباد هم هرکدام 2فوتی بر اثر کرونا را ثبت کرده‌اند.
به گزارش ایرنا، علی‌‌اصغر انجیدنی افزود: ۴۰۸نفر از کل شهروندان مبتلا به بیماری کرونا در خراسان‌رضوی مربوط به حوزه جغرافیایی زیر پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد و ۲۲۳نفر متعلق به مناطق زیر پوشش 5دانشکده‌ و دانشگاه‌ علوم‌پزشکی دیگر این استان هستند. دانشکده علوم‌پزشکی نیشابور با ۸۵بیمار مبتلا به کرونا بعد از مشهد بیشترین شمار بیماران را دارد و پس از آن نیز دانشگاه‌های علوم‌پزشکی تربت‌‌جام و تربت‌حیدریه با ۴۲ و ۴۱ بیمار در رده‌های بعدی شیوع کرونا در خراسان‌رضوی قرار دارند. به گفته وی، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در حوزه زیر پوشش دانشگاه‌های علوم‌پزشکی سبزوار و گناباد نیز به ترتیب ۳۶ و ۱۹ نفر است.


3397 بیمار مشکوک به کرونا در استان
دبیر کمیته مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد این را هم گفت که از ۳۰بهمن‌ماه تا دیروز، ۲۷ اسفندماه، 3۳۹۷بیمار مبتلا به عفونت حاد تنفسی و مشکوک به ابتلابه بیماری کرونا در بیمارستان‌های خراسان‌رضوی بستری شده‌اند. به گفته انجیدنی، تاکنون 20۵۸نفر از شهروندان اهل خراسان‌رضوی که به عفونت حاد تنفسی و مشکوک به بیماری کرونا مبتلا شده بودند، بهبود یافته‌اند و از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند.
انجیدنی این را هم به شهرآرا گفت که تاکنون 265نفر مشکوک به ابتلا به کرونا در خراسان‌رضوی فوت کرده‌اند که از این تعداد 192نفر در مشهد بوده‌اند.
وی افزود: 1۹۶۴نفر از بیماران بستری‌شده مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های خراسان‌رضوی مربوط به حوزه دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد هستند که تاکنون 1۱۰۵نفر از آن‌ها بهبود یافته‌اند و از بیمارستان به منزل رفته‌اند.


آموزش 47هزار نفر برای مقابله با شیوع ویروس کرونا
«تاکنون ۴۷هزار و ۵۰۰نفر از شاغلان استان خراسان‌رضوی در رابطه با مقابله با ویروس کرونا آموزش دیده‌اند.» فرشید وفا، رئیس گروه سلامت کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد، با بیان این مطلب، گفت: در کنار این آموزش‌ها توزیع حدود ۱۰هزار بسته آموزشی، بازرسی 4۷۴۱کارگاه، ۱۵۹مورد بازرسی از جایگاه‌های عرضه سوخت، 4مورد بازرسی از زندان‌ها، ۷۶مورد بازرسی از کمپ‌های کارگری و مراکز تجمع کارگران و ۱۴۵مورد بازرسی از بیمارستان‌ها و مراکز خدمات جامع سلامت از مهم‌ترین برنامه‌های گروه سلامت کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد در راستای مقابله با کووید۱۹ تا به امروز به شمار می‌رود.

پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->