عیدگاه

میزبانی از دانش‌بنیان‌ها

کتابخانه قلم، پارک علمی و فناوری را در مسیر دانش همراهی می‌کند

صفائی | کتابخانه عمومی قلم در محله سرشور یکی از پتانسیل‌های منطقه8 شهرداری است که چند سالی از افتتاح آن می‌گذرد. این کتابخانه علاوه بر ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در انجام امور عام‌المنفعه، پرداختن به امور آموزشی، پژوهشی و انتشاراتی، برگزاری مجالس روضه‌خوانی و سوگواری سالار شهیدان، تعظیم شعائر اسلامی، رسیدگی به خانواده‌های مستمند و نیازمند، ارائه خدمات رفاهی و درمانی و معیشتی، ایجاد صندوق قرض‌الحسنه و هرگونه امور خیریه و عام‌المنفعه مقتضی با زمان فعالیت می‌کند.
همان‌طور که می‌دانیم شعار سال 1401«سال تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» است. کتابخانه قلم که از سال گذشته فعالیتش را در حوزه تولید، پشتیبانی و مانع‌زدایی‌ها آغاز کرده است، بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب تلاش دارد تا برنامه‌هایش را گسترده‌تر از قبل کند.

حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان

مدیر روابط عمومی کتابخانه دراین باره گفت: با توجه به همه‌گیری کرونا در سال گذشته و کاهش فعالیت‌ها در حوزه‌های مختلف، تصمیم گرفتیم در بحث حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های خلاق، پیمانی با پارک علمی و فناوری داشته باشیم. طی صحبت با مدیران پارک این فرصت نصیب ما شد که شعبه2 پارک علمی و فناوری شویم.
بابک گوهرزاده درباره نوع فعالیتشان توضیح داد: گروه‌هایی که می‌خواهند کارهای تحقیقاتی و پژوهشی در حوزه صنایع خلاق انجام دهند و فضای مورد نیازشان را ندارند، می‌توانند از فضای فرهنگ‌سرای ما استفاده کنند.گوهرزاده ادامه داد: پس از پیمان اولیه، برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در کتابخانه تفاهم‌نامه تکمیلی نوشتیم. در حال حاضر شرکت‌هایی که در پارک علمی و فناوری ثبت شوند و تأییدیه از پارک بیاورند، می‌توانند از فضای اینجا استفاده کنند.
وی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان اگر چه نوپا هستند اما توانسته‌اند در عرصه‌های مختلفی مانند هوش مصنوعی، تولید مواد غذایی، کشاورزی، صنعت، تکنولوژی‌های نوین، زیارت، هنرهای تجسمی، هنرهای خلاق و ... فعالیت‌های خوبی داشته باشند. دانش‌بنیان‌ها یکی از مؤلفه‌های توسعه کشور هستند، یعنی خلق ثروت از یک ایده و تولید محصولاتی با ارزش که بر اساس تحقیق و دانش توسط نخبگان ایجاد می‌شود.با توجه به اینکه شعار سال، تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین نام‌گذاری شده است این شرکت‌ها و پتانسیلی که دارند مورد توجه بیشتری قرار خواهند گرفت. امیدواریم افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، اما کار را خیلی جدی نگرفته‌اند هر چه سریع‌تر در این مسیر بیایند و فعال‌تر باشند. تلاش داریم بتوانیم در این کتابخانه در زمینه سرمایه‌گذاری و بحث مالی هم به این شرکت‌ها کمک کنیم.

پل ارتباطی دانشگاه و صنعت

این کتابخانه عمومی مکانی برای مطالعه دانشجویان و دانش‌آموزان است. دانش‌آموزانی که برای کنکور خودشان را آماده می‌کنند. گوهرزاده حضور دانش آموزان را در کنار شرکت‌های دانش‌بنیان یک فرصت دانسته و توضیح داد: تاثیر مهم حضور شرکت‌های دانش بنیان در اینجا، پل ارتباطی دانشگاه و صنعت است. بچه های پشت کنکوری ما این کارها را می بینند و اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب می‌کنند. همین امر سبب می‌شود تا در انتخاب رشته‌های درسی بیشتر دقت کنند و به استخدام در اداره‌های دولتی تمرکز نداشته باشند. ارتباط پشت کنکوری‌های ما با فعالان در این حوزه سبب شده تا مطلع شوند نباید منتظر کار اداری باشند بلکه باید تفکری خلاق داشته و با مطالعه مسیر درست زندگی‌شان را انتخاب کنند.

پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->