تعریض پل پرتوی تیرماه امسال به پایان می رسد

با پایان عملیات تعریض در 2 فاز، حدود 3متر به عرض پل پرتوی اضافه می‌شود

علیرضا ظهیری - اصلاحات هندسی معابر با هدف کاهش گذرهایی که ترافیک آن ها، ساعت ها شهروندان را آزار می دهد، یکی از دستورکارهای اصلی مدیریت شهری در دوره جدید بوده است و کارشناسان حوزه ترافیک به همراه مهندسان حوزه عمرانی شهرداری درتلاش ا ند با انجام برخی اصلاحات هندسی در شبکه معابر با کمترین هزینه، ترافیک این محیط های شهری را کاهش دهند.فرایند اصلاح هندسی معابر شهر طی این سال ها بیشتر از گذشته شده است؛ در این راستا با انجام اصلاحات کوچک در معابر بزرگی همچون تقاطع جانباز- فرامرز، سه راه خیام، میدان آزادی، میدان جهاد، میدان غدیر و بزرگ ترین آن، اصلاح هندسی پل پرتوی در انتهای بولوار وکیل آباد، می توان دید که چه قدر از ترافیک این معابر کاهش یافته است، به طوری که امروز شهروندان در کمترین زمان ممکن از این معابر عبور می کنند.
یکی از اصلاحات هندسی مهم شهر به اصلاح هندسی پل پرتوی بر می گردد که نقش بسزایی در کاهش ترافیک بین مشهد، طرقبه و شاندیز دارد.به گفته معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد در سال گذشته، فاز اول تعریض پل مهندس پرتوی از مسیر مشهد به طرقبه و شاندیز انجام شد و فاز دوم پروژه نیز قرار است تا اواخر تیرماه 99 به پایان می رسد.
خلیل ا... کاظمی با اشاره به عرض 12 متری پل مهندس پرتوی افزود: در پایان عملیات تعریض پل در فاز دوم، حدود 3 متر و 10 سانتی متر به آن اضافه خواهد شد. وی با بیان اینکه قبل و بعد از پل مهندس پرتوی نیز در این مسیر تعریض خواهد شد، اضافه کرد: از پل مهندس پرتوی تا تقاطع شهیدبرونسی 1180 متر زیر بار تعریض قرار خواهد گرفت که در برخی نقاط تا 3 متر و 40 سانتی متر شاهد افزایش عرض بولوار وکیل آباد خواهیم بود. قبل از پل نیز 2سمت بولوار تعریض می شود، به طوری که در سمت چپ مسیر برگشت تا 3 متر و 10 سانتی متر و در سمت راست نهایتا تا 6 متر و 20 سانتی متر، عرض افزایش می یابد.مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور عمرانی شهرداری مشهد نیز در گفت وگو با شهرآرا با بیان اینکه عملیات تعریض پل پرتوی در فاز دوم حدفاصل دوراهی طرقبه با انتهای بولوار وکیل آباد از 15 فروردین سال 99 آغاز شده است، افزود: مدت برنامه ریزی شده برای تعریض پل پرتوی در فاز دوم، سه ماهه است و با توجه به اینکه عملیات اجرایی تاکنون به خوبی پیش رفته است، به احتمال زیاد سر موعد زمان بندی یعنی تا 15 تیرماه امسال، این مسیر نیز به بهره برداری می رسد.
محمود ریحانی با بیان اینکه در این محور، عملیات تیرگذاری انجام شده است و هفته آینده نیز عملیات بتن ریزی پل انجام خواهد شد، ادامه داد: همچنین در حوزه تعریض باند اصلی، جدول گذاری انجام شده و از هفته آینده نیز عملیات آسفالت این بخش انجام خواهد شد. اصلاحات دیگر این پل هم در حال انجام است.وی تأکید کرد: در مجموع تاکنون برای هر دو فاز این پروژه مبلغ 10 میلیارد تومان اعتبار، هزینه شده است.

 

آغاز عملیات اجرایی دوربرگردان برونسی از هفته آینده

یکی از محدوده هایی که می تواند در کاهش بار ترافیکی انتهای بولوار وکیل آباد حائز اهمیت باشد، احداث دوربرگردانی در بولوار شهید برونسی است که مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور عمرانی شهرداری مشهد در این باره نیز گفت: عملیات این پروژه با اعتبار حدود 20 میلیارد تومان از هفته آینده آغاز خواهد شد. محمود ریحانی با بیان اینکه اکنون در حال جابه جایی درختان هستیم، اضافه کرد: هفته آینده نیز برای انجام عملیات اجرایی، انحراف مسیر صورت خواهد گرفت. وی با بیان اینکه زمان بندی این پروژه نیز نه ماهه است، ادامه داد: دوربرگردان شهید برونسی، یک کیلومتر پس از پل نمایشگاه به سمت بولوار شهید فکوری خواهد بود.

پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->