مدیر پروژه ارتفاعات جنوبی شهرداری مشهد خبر داد

آماده‌سازی مسیر پنج‌کیلومتری در ارتفاعات سبز جنوبی

آمـــــاده‌ســـازی مسیـــــر پنـــــج‌کیلومتری در کمربند جنوبی تحت عنوان بوستان طبیعت و پارکینگ ارتفاعات جنوب، خبری بود که روز گذشته از سوی مدیر پروژه ارتفاعات جنوبی شهرداری مشهد مطرح شد. امیر رمضانی در ادامه هم ابراز امیدواری کرد تا این پروژه طی یک ماه آینده آماده بهره‌برداری شود تا زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) بتوانند از ارتفاعات جنوبی مشهد با مساحت 3هزار هکتار همراه با 1200 اصله درخت استفاده کنند.
رمضانی در ادامه گفت: در انتهای سال1368 مطالعاتی در زمینه کمربندی جنوبی مشهد آغاز شد و پروژه آن در سال1384 شروع شد و تا مدتی ادامه داشت، اما متعاقبا تعطیل شد.
او با بیان اینکه این پروژه اوایل سال1391 دوباره تجهیز کارگاه شد، افزود: تا انتهای سال1396 به‌مدت 5 سال 12‌کیلومتر از این پروژه عملیاتی شد.
رمضانی با اشاره به اینکه پروژه در انتهای سال1396 توسط دستگاه قضایی به‌دلیل تخلفات زیست‌محیطی متوقف شده بود، گفت: در بهمن سال گذشته طرحی تحت عنوان پارکینگ کمربند جنوبی یا بوستان طبیعت اجرایی و در نهایت توسط شهرداری به استانداری ارجاع داده شد و سپس در ستاد تدبیر استانداری در خصوص آن تصمیم‌گیری شد. طبق اعلام او در 3ماه گذشته، دوباره 5 کیلومتر از باقی‌مانده کمربند جنوبی با عنوان پارکینگ و بوستان طبیعت تجهیز کارگاه شده است. رمضانی همچنین درباره برطرف‌شدن موضوع زمین‌خواری و نگاه سوداگرانه در جنوب مشهد و وجود فضای تصرف غیرقانونی اراضی ملی، گفت: چنین چیزی وجود ندارد؛ اتفاقا این امر اراضی ملی را برای استفاده کمربندی تثبیت می‌کند.
او با بیان اینکه این مقدار زمین در ارتفاعات جنوبی تا 20هزار هکتار در حال توسعه است، افزود: به‌دلیل اینکه امکانات ما جواب‌گوی این کار نخواهد بود، به‌صورت گام‌به‌گام از سوی دولت برای نگه‌داری و تبدیل به کمربند سبز تحویل شهرداری داده می‌شود و همچنین این مناطق کاملا تحت نظارت دستگاه‌های دولتی است.
رمضانی درباره ساخت بوستان در شهر و تأثیر آن در هوای پاک، گفت: بوستان‌سازی به‌تنهایی به کیفیت هوای سالم کمک می‌کند و از این دست اقدامات در سطح شهر خواهیم داشت.
او افزود: هم‌زمان با این اقدام شهرداری، پروژه کشف‌رود را که در شمال شهر قرار دارد نیز پیگیری می‌کنیم؛ این اقدام داری نکات مثبتی است و از ورود آب‌های ناسالمی که از برخی کارخانجات در حاشیه وارد کشف‌رود می‌شوند، جلوگیری می‌کند.

پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->