در مراسم افتتاحیه نخستین نشست هم آفرینی فیلم نامه مستند و خرده روایت مبتنی بر هویت مشهد الرضا(ع) بیان شد

مشهد شهر روایت‌ها به«روایت شهر»

 شکیبا افخمی راد -  نخستین نشست هم آفرینی فیلم نامه مستند و خرده روایت مبتنی بر هویت مشهد الرضا (ع) با عنوان «رویداد ملی روایت شهر» با حضور جمعی از مسئولان شهری و اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد، روز گذشته، 28 مرداد، در کارخانه نوآوری مشهد آغاز به کار کرد. این رویداد با هدف هم آفرینی در تولید آثاری که بتوانند تصویر رسانه ای مشهدالرضا(ع) را با محوریت مزیت های هویتی آن در سطح ملی و بین المللی ارتقا دهند، به همت مؤسسه فرهنگی شهرآرا برگزار می شود.

 

نگهداری از روایت ها در قالب هنری
حجت الاسلام والمسلمین حسن منصوریان، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد، در مراسم افتتاحیه رویداد «روایت شهر» گفت: ما در آغاز فعالیت دوره ششم شورای اسلامی شهر مشهد، متوجه کمبود یک بانک اطلاعاتی در رابطه با حوزه های مختلف شدیم که یکی از آن ها «روایت شهر » بود. یعنی محلی برای جمع آوری روایت ها نداشتیم و راوی ها را نمی شناختیم. او با اشاره به ظرفیت های مؤسسه فرهنگی شهرآرا که برگزارکننده رویداد «روایت شهر» است، خاطرنشان کرد: شهرآرا پیش تر درکنار انتشار روزنامه، گاهی کارهای دیگری هم انجام می داد، اما ما با تغییر اساسنامه، این مجموعه را به یک سازمان فرهنگی و اجتماعی تبدیل کردیم که انتشار روزنامه کوچک ترین وظیفه اش محسوب شود.حجت الاسلام والمسلمین منصوریان مشهد را سرزمینی پربرکت و تنها شهر دنیا دانست که نامش مبتنی بر شهادت است. او همچنین یادآور شد: از آنجایی که خرده روایت ها و قصه های مرتبط با مشهد درحال نابودی و راوی ها نیز دلسرد شده بودند، ما رویداد «روایت شهر» را ایجاد کردیم تا روایت ها و قصه های مشهد در یک قالب هنری مطرح شوند.رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر با اشاره به روایت های زیرخاکی زیادی که از تاریخ مشهد وجود دارد، گفت: اعضای شورای شهر با دیدن ظرفیت های موجود، برای توسعه رویداد «روایت شهر» در سال های آینده تلاش می کنند هنرمندان و راویان بیشتری با این رویداد همراه شوند.او تأکید کرد: هرجا که سنگ بنای توحید و اخلاق گذاشته شود، حتما جریان قدرت و ثروت هم درکنارش ظهور پیدا می کند. شیطان برای انحراف اذهان مردم از این گنبد و بارگاه همه قوای خودش را به کار گرفته است. کسانی که می توانند از این انحراف جلوگیری کنند،
 هنرمندان هستند.حجت الاسلام والمسلمین منصوریان ادامه داد: هنرمندان باید با ایجاد حال خوب و تولید اثر فاخر کمک کنند جلوی انحرافی که توسط جریان قدرت و ثروت ایجاد شده است گرفته شود.


همراهی 10 سازمان
سید میثم موسوی مهر، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی شهرآرا، نیز در این مراسم گفت: اینجا اولین گام تولید آثار تصویری با تأکید بر روایت های مرتبط با مشهدالرضا(ع) است و تلاش می کنیم با کمک کسانی که طرح و ایده ارائه کرده اند، این مسیر را شروع و به سمت تولید آثار فرهنگی حرکت کنیم.او با اشاره به حضور صد هنرمند در نخستین نشست هم آفرینی فیلم نامه مستند و خرده روایت مبتنی بر هویت مشهد الرضا (ع) ادامه داد: این چهار روز فرصت مناسبی برای شرکت کنندگان است تا با موقعیت ها و آیین های مردم مشهد بیشتر آشنا شوند و بتوانند طرح هایشان را کامل تر کنند.به گفته موسوی مهر کسانی که الان در این رویداد حضور دارند یا صاحب طرح هستند یا به خاطر رزومه و فعالیت هایشان انتخاب شده اند تا به حوزه تولید آثار مرتبط با مشهدالرضا(ع) ورود پیدا کنند.مدیرعامل مؤسسه فرهنگی شهرآرا یادآور شد: حدود 10 سازمان درکنار ما قرار گرفته اند تا بتوانیم فیلم نامه های نهایی را به ثمر بنشانیم و آثار تصویری تولید کنیم.

پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->