خیابان قدیمی در دل محله66 هکتاری

کوچه ابوذر - منطقه 4 - محله فجر

مجید پورقربان 
عضو شورای اجتماعی محله و خبرنگار افتخاری

محله فجر قدمتی چهل‌ساله دارد، اما نامش سه‌سال است که از ابوذر به فجر تغییر پیدا کرده است. این محله ۶۶‌هکتار وسعت دارد و در هر هکتار آن ۳۳۵‌نفر سکونت دارند که حدود شش‌برابر میانگین شهری است و این نشان‌دهنده تراکم زیاد جمعیت در این محله است. دلیل تغییر نام این محله، هم‌جواری با تقاطع غیرهم‌سطح فجر است که از تقاطع‌های مهم مشهد در دهه۷۰ بوده است. خیابان ابوذر یکی از خیابان‌های پرتردد محله است و از دهه60 پس‌از ساخت مسجد ابوذر غفاری، نام این خیابان هم ابوذر ثبت شد. ابتدای این خیابان سیصد‌و‌سی‌متری به طبرسی‌جنوبی و انتهای آن  به خیابان میثم جنوبی متصل می‌شود.

گروه سرود دختران «یاس نبی(س)» یکی از ظرفیت‌های خیابان ابوذر است. آن‌ها در مناسبت‌های مختلف در مدارس و مساجد محله به اجرای سرود می‌پردازند.

دختران کاراته‌کار محله فجر با کمترین امکانات در سالن ورزشی مسجد محله تمرین می‌کنند و تاکنون مقام‌های مختلفی در سطح بین‌الملل و کشور به دست آورده‌اند. فاطمه صادقی مربیگری این گروه را برعهده دارد.

حسن جویا 62سال سن دارد و پنج‌سال قبل بازنشسته شده است. او از سال1361 ساکن محله فجر است و هفده‌سالی هم می‌شود که در خیابان ابوذر الکتریکی دارد. او فعال فرهنگی است و 5دوره عضو هیئت امنای مسجد ابوذر بوده‌است.

هادی فروغی یکی از کسبه قدیمی خیابان ابوذر است. او سال1378 کسب‌وکارش را در این خیابان آغاز کرد. تولیدکننده آجیل و خشکبار است و محصولات تولیدی‌اش را به اقصانقاط مشهد و کشور ارسال می‌کند.

پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->