دونده خراسانی به‌دنبال یک تاریخ‌سازی دیگر

تیم‌ملی دوومیدانی جوانان هفته آینده راهی مسابقات قهرمانی آسیا در دبی می‌شود

مژده رنگیان - مسابقات دوومیدانی قهرمانی جوانان دختر آسیا در آستانه برگزاری است و چهار دختر دوومیدانی‌کار ایران در این رویداد مسابقه خواهند داد. عیدیان، دختر دونده خراسانی، نیز برای یک تاریخ‌سازی دیگر راهی این رویداد می‌شود. 
رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی جوانان آسیا پنجم تا هشتم اردیبهشت به میزبانی شهر دبی در کشور امارات متحده عربی برگزار خواهد شد و تیم‌ملی دختران ایران با ترکیبی مشابه با سال گذشته راهی این مسابقات می‌شود‌. دوره گذشته مسابقات قهرمانی جوانان آسیا به میزبانی کره‌جنوبی برگزار شد و تنهامدال‌آور کاروان دختران ایران نازنین‌فاطمه عیدیان بود که نایب‌قهرمان آسیا شد.  امسال نیز پس از برگزاری دو مرحله مسابقه انتخابی و با تصمیم اعضای کمیته فنی فدراسیون، ملی‌پوشان اعزامی به رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا مشخص شدند. این تیم پیش از اعزام اردویی متمرکز را در تهران پشت سر می‌گذارد.


ترکیب مشابه پارسال
ملیکا نوروزی، رکورددار پرتاب چکش، برای ایران مسابقه خواهد داد. نازنین‌فاطمه عیدیان، رکورددار ملی نوجوانان و جوانان در ۴۰۰متر بامانع، و الناز موسایی، رکورددار هفت‌گانه، همراه مانا حسینی، رکورددار پرتاب نیزه نوجوانان و جوانان ایران، دیگرنفرات تیم‌ملی جوانان هستند. نسبت به پارسال فقط جای صبا خراسانی و ملینا اسماعیلی خالی است. همچنین ستایش امینی، دونده مشهدی در ۱۵۰۰متر، و مینا خیاط، دیگردونده استان در ۳۰۰۰متر، در رکوردگیری ها به حد نصاب لازم نرسیدند.
سپیده توکلی و زهرا نبی‌زاده، مربیان شاخص دوومیدانی زنان ایران، هدایت تیم را برعهده دارند، اما فقط نبی‌زاده در ترکیب مربیان اعزامی به دبی قرار دارد. ایران همچنین پنج دوومیدانی‌کار پسر در این رویداد دارد.
ایمان روغنی به‌عنوان مربی و قاسمعلی فیروزی به‌عنوان سرپرست، اعضای کادرفنی تیم اعزامی کشورمان به مسابقات قهرمانی جوانان آسیا خواهند بود.


تاریخ‌سازی به سبک عیدیان
نازنین‌فاطمه عیدیان دونده گنابادی تیم‌ملی است که سال‌ها با مربی تهرانی‌اش، سپیده توکلی، تمرین کرده و از دیگرملی‌پوشان خراسانی راهش جدا شده است. او پارسال نیز در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا حاضر شد و ضمن شکستن رکورد ملی جوانان در رقابت ماده دو ۴۰۰متر بامانع با ثبت حد نصاب ۱:۰۰.۰۱دقیقه موفق شد در جایگاه دوم این مسابقات قرار گیرد و مدال نقره را از آن خود کند. او دو سال پیش هم در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا تاریخ‌سازی کرده بود و در همین ماده مدال طلای آسیا را به گردن آویخته بود. 


بدرقه دختران ملی‌پوش به دبی
دیروز پروین کرملو، مدیرکل دفتر هماهنگی و نظارت وزارت ورزش‌وجوانان، با حضور در ورزشگاه آفتاب انقلاب از اردو و نحوه آماده‌سازی ورزشکاران بانوی اعزامی به رقابت‌های دوومیدانی جوانان آسیا دیدار کرد و درباره شرایط و میزان آمادگی با آن‌ها و مربیان تیم‌ملی کشورمان گفت‌وگو کرد. در این دیدار کرملو پس از بازدید از وضع اردویی و تمرینات ورزشکاران، ضمن ابراز رضایت از فضا و امکانات ایجادشده به‌منظور عملکرد هرچه بهتر ورزشکاران دوومیدانی در کمپ تیم‌های ملی برای قهرمانان تیم‌ملی دوومیدانی که قصد شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا را دارند، آرزوی موفقیت و کسب افتخار در این رویداد مهم قاره‌ای رده سنی جوانان کرد.

پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->