درباره حضور و غیبت بازیکنان و مربیان مشهدی در رقابت‌های فوتسال جام ملت‌های آسیا

پرچـــم شهـر بالاست

مرتضی اخوان - هفدهمین دوره مسابقات فوتسال جام ملت‌های آسیا2024 به میزبانی شهر بانکوک تایلند از دیروز آغاز شد و از امروز نمایش ستاره‌های تیم‌ملی فوتسال کشورمان آغاز خواهد شد. در این میان علاوه بر بازیکنان مشهدی که در عضویت تیم‌ملی فوتسال هستند، چندین مشهدی دیگر در این تورنمنت حضور دارند و حتی غیبت برخی‌‎هایشان هم در این جام پررنگ است. فوتسال مشهد که همواره در کشور حرف‌های زیادی برای گفتن داشته، در دوره‌های گذشته جام ملت‌های آسیا هم حضور پررنگی در این رقابت‌ها داشته است. اما کدام نفرات به نمایندگی از فوتسال مشهد امسال در تورنمنت جام ملت‌های آسیا حاضرند و غیبت کدامشان در این رقابت‌ها به چشم می‌آید؟


2 ستاره جوان به فهرست نهایی رسیدند
تیم‌ملی فوتسال کشورمان امسال در جام ملت‌های آسیا دو ستاره جوان مشهدی را در ترکیبش می‌بیند. علی اکرمی و بهروز عظیمی دو بازیکن مشهدی فهرست وحید شمسایی برای حضور در تایلند هستند که هرکدام اولین حضورشان در این آوردگاه بزرگ را تجربه می‌کنند و انتظار می‌رود تورنمنت هیجان‌‎انگیزی را از سر بگذرانند؛ به‌ویژه که هردوشان پیش از اعزام به تایلند در گفت‌وگو با شهرآراورزشی از انگیزه‌های زیادشان برای قهرمانی سخت گفتند. علی اکرمی در این‌باره گفت: می‌‎خواهیم با جام قهرمانی به ایران برگردیم و هیچ‌چیز به‌جز این ما را راضی نمی‌کند. بهروز عظیمی نیز اظهار کرد: هربازیکنی آرزو دارد یک روز پیراهن ملی را به تن کند و من هم امروز به این پیراهن رسیدم و چه بهتر که با دست پر و با جام از اولین تورنمنت رسمی‌ام به خانه برگردم.
علی اکرمی در فصل گذشته لیگ‌برتر فوتسال برای تیم کراپ الوند به میدان رفت. او در تیم میانه‌نشین و متوسط کراپ آن‌قدر خوب کار کرد تا وحید شمسایی را مجبور کند او را به تیم‌ملی فرابخواند. در مقابل، بهروز عظیمی در مس سونگون وضعیت متفاوتی داشت. او با این تیم در رقابت قهرمانی بود و توانست نمایش پررنگی در گل‌زنی‌های این تیم داشته باشد و تقریبا همه می‌گفتند او باید به تیم‌ملی دعوت شود.


جامانده بزرگ و حسرتی عمیق
بی‌تردید حسین طیبی بزرگ‌ترین جامانده رقابت‌های جام ملت‌های آسیاست. او که همین پارسال با تیم پالمای اسپانیا افتخار بزرگ قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورده بود، درست در آستانه رقابت‌های فوتسال جام ملت‌های آسیا مصدوم شد تا این مسابقات را از دست بدهد. با وجود این، حسین طیبی با انتشار پست و استوری‌هایی در فضای مجازی با هم‌تیمی‌هایش ابراز همدلی و برایشان آرزوی موفقیت کرد. علاوه بر حسین طیبی، یک مشهدی دیگر هم روز آخر از فهرست تیم‌ملی خط خورد. امیرحسین داوودی که فصلی رؤیایی را در تیم گیتی‌پسند، قهرمان لیگ‌برتر ایران، سپری کرد، خیلی امیدوار بود تا با تیم‌ملی به تایلند برود، اما در لحظه آخر و با مشخص‌شدن بهبودی مصدومیت مسلم اولادقباد، لژیونر تیم‌ملی فوتسال کشورمان، او از فهرست کنار گذاشته شد و حسرت بزرگی به دلش ماند.


یک کادر فنی از مشهد
یکی از حضورهای جذاب مشهدی‌ها در این تورنمنت به حضور کادرفنی تمام‌مشهدی روی نیمکت تیم‌ملی فوتسال افغانستان برمی‌گردد؛ جایی که مجید مرتضایی به‌عنوان سرمربی، حمیدرضا معصومیان به‌عنوان مربی و امین قلیچی در قامت مربی بدن‌ساز روی نیمکت تیم‌ملی فوتسال افغانستان می‌نشینند؛ کادری که با این تیم در یک سال گذشته افتخارات زیادی کسب کرده‌اند که مهم‌ترینش همین صعود تاریخی به مرحله نهایی جام ملت‌های آسیاست. تیم‌ملی فوتسال افغانستان تاکنون هیچ‌گاه به این مرحله نرسیده بود. تیم‌ملی فوتسال افغانستان با هدایت کادر مشهدی حالا به جمع 10تیم برتر رنکینگ فوتسال آسیا رسیده و از یک‌ماه پیش برای حضور موفق در این مسابقات، در تایلند اردو زده است؛ تیمی که با این کادر می‌تواند جاه‌طلبی‌های زیادی را در سر بپروراند و شاید حتی به دور دوم صعود کند.


کریمیان روی نیمکت تیم‌ملی
ابوالفضل کریمیان، سرپرست تیم‌ملی فوتسال، مشهدی است؛ مردی که در کنار احسان اصولی، رئیس کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال، برنامه‌های زیادی برای درخشش تیم‌ملی در این تورنمنت چیده است و باید دید آیا دستاورد این برنامه‌ها می‌تواند به قهرمانی تیم‌ملی در این دوره از رقابت‌ها منجر شود یا خیر. این درحالی است که تیم وحید شمسایی دوره قبلی با بدشانسی در فینال به ژاپن باخت و امپراتوری ایران در فوتسال آسیا را به ژاپن داد.


برکناری عجیب یک مشهدی از جام ملت‌ها
دیگرمشهدی‌ای که قرار بود در جام ملت‌‎ها پرچم مشهد را بالا نگه دارد، به طرز عجیب‌وغریبی در آستانه مسابقات کنار گذاشته شد. حمید شاندیزی که دستیار محمد ناظم‌الشریعه در تیم‌ملی کویت بود، پس از شکست کویتی‌ها در بازی دوستانه مقابل میانمار از کار برکنار شد. البته فدراسیون کویت همه کادر ایرانی تیم را برکنار کرد تا ناظم‌الشریعه و شاندیزی با هم از کار برکنار شوند و به‌جای آن‌ها یک کادر اسپانیایی به تیم اضافه شد.


نبرد جذاب در پنجشنبه بهاری
امروز و در چارچوب روز دوم از هفدهمین دوره رقابت‌های فوتسال جام ملت‌های آسیا تیم‌ملی فوتسال کشورمان با ستاره‌های مشهدی‌اش به مصاف تیم‌ملی فوتسال افغانستان می‌رود. تقابل کادر مشهدی تیم‌ملی فوتسال افغانستان با هم‌وطنانشان در تیم‌ملی فوتسال ایران از نکات جذاب این دیدار خواهد بود. این بازی از ساعت12:30 امروز به وقت ایران برگزار می‌شود.

پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->