به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی

مجموعه نمایشنامه «وسط پاییز» منتشر شد

گروه هنر

 مجموعه نمایشنامه «وسط پاییز» نوشته سید جواد اشکذری با مقدمه‌ای از دکتر قطب‌الدین صادقی از سوی انتشارات «آراد توس» به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی منتشر شد. جواد اشکذری از هنرمندان تئاتر مشهد است که تا امروز چندین کتاب را روانه بازار نشر کرده‌ است. حدود یک ماه پیش کتاب «سایه همایون» او که نگاهی به اندیشه ها و آثار تئاتری زنده یاد منصور همایونی است در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت و حال جدیدترین اثرش با نام «وسط پاییز» که شامل سه نمایشنامه بر اساس سه واقعیت اجتماعی است منتشر شده‌است.
اشکذری درباره این اثر خود توضیح می‌دهد: من سه نمایشنامه «شرم و دغدغه»، «وسط پاییز» و «من یک مادرم، ابراهیم» را با سه روایت متفاوت از جامعه در سه سال مختلف در دهه 90 نوشته‌ام که در این کتاب منتشر شده است.
این نویسنده با بیان اینکه هر یک از این سه نمایشنامه، رویکرد متفاوتی از رویارویی زن با زندگی و پدیده‌های اجتماعی دارد که به‌نوعی منجر به مرگ می‌شود خاطرنشان می‌کند: سه مادر در سه موقعیت متفاوت و در نبود پسرشان، دچار احساس‌هایی نظیر «ترس و تردید»، «عشق» و «انتظار» می‌شوند که هر یک به‌عنوان تم نمایش، جذابیت‌هایی برایم داشته است.
او یادآور می‌شود: نمایشنامه «شرم و دغدغه» را در سال 93 نوشتم که سال 94 در جشنواره سی‌و‌چهارم تئاتر فجر در بین 4 نامزد برتر نهایی قرار گرفت و جوایزی نیز از جشنواره‌های مختلف گرفت و در بسیاری از شهرهای کشور هم روی صحنه رفت.
اشکذری همچنین بیان می‌کند: «وسط پاییز» را براساس رسم و رسوم قبیله‌ای و «من یک مادرم، ابراهیم» را بر اساس زندگی مادر شهید هادی در سال‌های 97 و 98 نوشتم و از جدیدترین آثارم در این عرصه به‌شمار می‌آید.
مدیر «انتشارات آراد توس» نیز با بیان اینکه با نشر آثار نمایشی و پژوهشیِ صاحب قلمان فعال عرصه هنر در خراسان، برای ماندگاری تلاش‌های ارزنده آن‌ها گامی کوچک برخواهیم داشت، می‌گوید: به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی مجموعه نمایشنامه‌ای با عنوان «وسط پاییز» به قلم سید جواد اشکذری به زیور طبع آراسته گردیده و به‌زودی در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت. این مجموعه شامل سه نمایشنامه است که نویسنده در سال‌های اخیر به رشته تحریر درآورده است.
علی‌رضا اسدی تأکید می‌کند: رویکرد «انتشارات آراد توس» به مقوله هنرهای نمایشی اولویتی است که به شکل فراگیر دنبال خواهد شد. امروزه نیز هنرمندان تئاتر در این استان به‌عنوان میراث‌دار بزرگان ادب و هنر این منطقه با تولید آثاری درخشان نام و آوازه این بوم را به نیکی زنده نگه داشته‌اند. بدیهی است که بخش عمده این توفیقات بر دوش درام‌نویسان صاحب‌ذوق و برجسته‌ای است که با خلق آثار خود به رعنایی این قامت بیش از پیش افزوده‌اند.
او همچنین یادآور می‌شود: این واحد نشر با تجربه پیشین خود درباره چاپ تألیفاتی با محتوای هنرهای نمایشی، کتاب‌های ارزشمند دیگری اعم ازنمایشنامه وآثار پژوهشی را در دستور کار خود قرار داده که اقدام به چاپ آن‌ها خواهد کرد.

پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->