تیتـر خبـــر

لغو مجمع انتخاب رئیس هیئت جانبازان و معلولین استان
ــ ــ ــ ــــ
با توجه به وضعیت قرمز کرونایی مشهد، مجمع انتخاب رئیس هیئت جانبازان و معلولین استان که قرار بود امروز 19فروردین‌ برگزار شود، لغو شد. گفتنی‌ است تا پایان شرایط قرمز کرونایی مشهد، برگزاری تمامی مجامع ورزشی لغو خواهد بود.


«بارثاوا» قهرمان بسکتبال جوانان مشهد
ــ ــ ــ ــــ
تیم جوانان بسکتبال بارثاوا توانست با برتری مقابل حریف خود قهرمانی مسابقات بسکتبال جوانان مشهد را از آنِ خود کرد. مسابقات بسکتبال جوانان مشهد که با همکاری تربیت‌بدنی شهرداری منطقه‌‌11 و هیئت بسکتبال مشهد در سالن «امید‌و‌زندگی» برگزار شده بود، در‌نهایت با برتری بارثاوا در مقابل حریفان و کسب عنوان قهرمانی پایان یافت. این دوره از مسابقات با حضور 6 تیم از 8‌فروردین‌ جاری آغاز شد و در‌نهایت روز گذشته با قهرمانی بارثاوا و نایب‌قهرمانی رادین و کسب عنوان سومی جوانان فرش به کار خود پایان داد.


خراسان رضوی در جایگاه پنجم رقابت‌های طرح ملی نشاط
ــ ــ ــ ــــ
طرح ملی «نشاط» مسابقات ورزش‌های الکترونیک و مجازی از اسفند سال گذشته در هیئت ورزش‌های همگانی استان طرح‌ریزی شد و براساس آمارهای ارائه‌شده در بخش حرفه‌ای تاکنون 2194 نفر، در بخش آماتور که بیشترین آمار ثبت‌نامی را دارد، بیش از 30هزار نفر و در ورزش‌های مجازی تاکنون بیش از 1000نفر ثبت‌نام کرده‌اند که خراسان‌رضوی با بیش از 12هزار نفر ثبت‌نامی در 3 بخش از نظر نرخ رشد نسبت به سایر استان‌ها پیش‌قدم است. در این رقابت‌ها در بخش حرفه‌ای فوتبال محمد کمالی‌قالیباف از مشهد توانست رتبه نخست را کسب کند و خراسان‌رضوی از نظر نرخ رشد با احتساب جمعیت استان با امتیاز بیش از 187هزار در کشور رتبه پنچم را از آنِ خود کرد. رقابت‌های لیگ ورزش‌های الکترونیک فعال با عنوان «طرح ملی نشاط» از ۵‌فروردین‌۱۴۰۰ به‌همت سازمان ورزش‌های تفریحی و رقابتی و مشارکت انجمن بازی‌های الکترونیک آغاز شده است و هم‌زمان با بزرگداشت روز معلم، ۱۲‌اردیبهشت، خاتمه می‌یابد. این طرح ملی به ابتکار فدراسیون ورزش‌های همگانی و انجمن ورزش‌های الکترونیک و با حمایت معاونت امور فرهنگی و توسعه ورزش‌های همگانی طراحی شده و با تلفیق بازی‌های الکترونیکی با فعالیت بدنی با هدف ایجاد تحرک و فعالیت بدنی در شرایط ویژه کرونایی برنامه‌ریزی شده ‌و ‌اجرا ‌می‌‌شود. طرح ملی نشاط با مشارکت وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت علوم، تحقیقات‌و‌فناوری، وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات، وزارت آموزش‌و‌پرورش، و صدا‌و‌سیمای جمهوری اسلامی (شبکه سوم)، برگزار خواهد شد.


تجلیل از پیشکسوتان هندبال خراسان
ــ ــ ــ ــــ
مراسم تقدیر از پیشکسوتان هندبال خراسان روز گذشته پیش از برگزاری مجمع هیئت استان برگزار شد. در این مراسم که در محل اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد، از تنی چند تن از پیشکسوتان این رشته ورزشی تقدیر شد که در میان آن‌ها نام محمدرضا خزاعی، عبدا... کافی و قاسم شعبان‌پور دیده می‌شود. در این نشست رضا علیزاده، رئیس هیئت هندبال خراسان رضوی، با تأکید بر لزوم تکریم پیشکسوتان از آن‌ها خواست تا به کمک هندبال استان بیایند.

پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->