صنعت نمایشگاه تحریم‌ها را خنثی‌می‌کند

معاون برنامه‌ریزی شهردار: حمایت از صنعت نمایشگاه به نفع توسعه کشور است

بررسی‌ها نشان می‌دهد گردش مالی صنعت نمایشگاه‌ها در جهان ۱۹۸میلیارد دلار است. در سال۲۰۱۸ نمایشگاه‌ها در جهان بیش از ۳۰۳میلیون نفر بازدیدکننده داشتند و به‌دنبال آن بیش از 3میلیون فرصت شغلی نیز با استفاده از این ظرفیت به‌وجود آمد. فعالان اقتصادی معتقدند ایران با توجه به موقعیت راهبردی‌ای که دارد، توانایی تبدیل‌شدن به یکی از قطب‌های صنعت نمایشگاهی و جذب درآمد از گردش مالی این صنعت را دارد. به گفته معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار مشهد اکنون که کشور در وضعیت تحریمی به‌ سر می‌برد، حمایت از گسترش صنعت نمایشگاهی می‌تواند کمک شایان توجهی به روند توسعه کشور کند. شهریار آل‌شیخ دیروز در نشست هم‌اندیشی مدیران عامل نمایشگاه‌های کشور که به میزبانی نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، گفت: مسئولان صنعت نمایشگاهی کشور باید با یکدیگر تعامل و هم‌فکری داشته باشند تا بتوانیم از ظرفیت‌های زیاد صنعت نمایشگاهی در کشور، بهره‌برداری کنیم.
وی با بیان اینکه خوشبختانه نمایشگاه بین‌المللی مشهد توانسته است در زمینه‌های مختلف پیشرفت‌های درخور توجهی داشته باشد، گفت: نمایشگاه مشهد به یکی از مراکز تبادل اطلاعات بین فعالان اقتصادی و مکانی برای ارتقای صادرات استان تبدیل شده است. انتظار می‌رود با اقداماتی که شهرداری برای توسعه هرچه بیشتر نمایشگاه در دست اجرا دارد، در سال آینده نمایشگاه مشهد به یکی از قطب‌های نمایشگاهی منطقه تبدیل شود.
بهمن حسین‌زاده، مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران نیز در این نشست بر ضرورت تقویت صنعت نمایشگاهی کشور به‌منظور حمایت از صادرات تأکید کرد.
مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد نیز در این دیدار با بیان اینکه صنعت نمایشگاهی ایران می‌تواند ارزش‌افزوده در سطح جهانی تولید کند، گفت: صنعت نمایشگاهی ابزار مهمی برای توسعه صادرات به حساب می‌آید. باید با سامان‌دهی قوانین و توانمندسازی فعالان این بخش نقش صنعت نمایشگاهی در اقتصاد کشور را پررنگ‌تر کنیم.
سعید صیفی افزود: با صنعت نمایشگاهی کشورهای توسعه‌یافته فاصله زیادی داریم، اما آمارها نشان می‌دهد که صنعت نمایشگاهی ایران در مسیر رشد و توسعه قرار دارد، به‌طوری که ایران می‌تواند با سرمایه‌گذاری مناسب تبدیل به قطب صنعت نمایشگاهی منطقه بشود.
وی با اشاره به آسیب‌های صنعت نمایشگاه در کشور گفت: برخی از فعالان اقتصادی از اهمیت صنعت نمایشگاهی اطلاع کافی ندارند و همین مسئله سبب می‌شود تا کمتر برای توسعه کسب‌وکار خود به سوی این صنعت بیایند. این درحالی است که اگر از اهمیت این مسئله آگاه شوند، به‌طور حتم هم کسب‌وکار آن‌ها روند رو به توسعه به خود خواهد گرفت و هم اقتصاد کشور شکوفاتر خواهد شد.

پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->