کمین عزتی برای شکار سیمرغ

هنرمندی که با بازی در 5 فیلم جشنواره فجر امسال بیشترین شانس را برای کسب سیمرغ دارد

افخمی| با اعلام نام فیلم‌های راه‌یافته به بخش سودای سیمرغ سی‌وهشتمین دوره جشنواره فیلم فجر و با نگاهی به نام بازیگران این فیلم‌ها، نام جواد عزتی به‌عنوان پرکارترین بازیگر این دوره جشنواره به چشم می‌خورد. بعد از او نیز نام هادی حجازی‌فر، پژمان جمشیدی، بابک حمیدیان، علی شادمان، طناز طباطبایی، لیلا زارع، ستاره پسیانی و پریناز ایزدیار همگی با دو فیلم به‌چشم می‌خورد. در نوشتار پیش‌رو نگاهی انداخته‌‌ایم به فیلم‌هایی که این بازیگران در آن نقش آفریده‌اند.


5فیلم برای جواد عزتی
جواد عزتی از بازیگرانی است که توانایی‌هایش را هم در ایفای نقش‌های کمدی و هم جدی ثابت کرده‌است. او در سال97 با ایفای نقش در فیلم‌های «هزارپا»، «لاتاری»، «تنگه ابوقریب»، «پاردایس» و «خرگیوش»، به‌عنوان پول‌سازترین بازیگر سینما معرفی شد. عزتی در سال‌های اخیر با انتخاب‌های هوشمندانه خود علاوه‌بر مردم، توانسته است منتقدان سینمایی را نیز با خود همراه کند، با این حال این بازیگر هنوز نتوانسته است سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر را از آن خود کند. عزتی تا به امروز دوبار برای کسب سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی در فیلم‌های «ماجرای نیم‌روز» و «ماجرای نیم‌روز، رد خون» نامزد شده که هر دوبار سیمرغ را به رقبایش واگذار کرده‌‌ است اما او امسال با پنج فیلم به‌عنوان پرکارترین بازیگر در جشنواره فیلم فجر حضور دارد؛ اتفاقی که شاید بتواند شانس کسب سیمرغ را برای او افزایش دهد؛ پنج فیلم درام که می‌تواند عزتی را به یکی از گزینه‌های جدی‌ دریافت سیمرغ برای نقش اصلی و مکمل تبدیل کند.
او در فهرست فیلم‌های امسالش، هم با کارگردانان مطرح و هم فیلم‌اولی‌ها همکاری کرده‌ است. در این بین شاید مهم‌ترین فیلم عزتی در جشنواره امسال را بتوان فیلم «خورشید» مجید مجیدی به نویسندگی نیما جاویدی دانست. او در این فیلم نقش اصلی را بازی می‌کند. فیلم «آتابای» به‌کارگردانی نیکی کریمی، «دوزیست» به کارگردانی برزو نیک‌نژاد، «شنای پروانه» ساخته محمد کارت و «مغز استخوان» اثر حمیدرضا قربانی، دیگر فیلم‌هایی هستند که با حضور عزتی به جشنواره فیلم فجر راه پیدا کرده‌اند.


بازیگرانی که 2فیلم در جشنواره دارند
بعد از جواد عزتی هشت بازیگر دیگر با دو فیلم، پرکارترین بازیگران این دوره از جشنواره‌اند. نکته جالب توجه در این بین، همکاری هفت بازیگر از این هشت نفر با جواد عزتی است. هادی حجازی‌فر که پیش‌تر در فیلم‌های «لاتاری»، «ماجرای نیم‌روز» و «ماجرای نیم‌روز، رد خون» با عزتی هم‌بازی بود، امسال در دو فیلم «آتابای» و «دوزیست» درکنار این بازیگر نقش بازی می‌کند. پژمان جمشیدی دیگر بازیگری است که دو فیلم در جشنواره امسال دارد. او نیز در «دوزیست» با جواد عزتی هم‌بازی است. «خوب، بد، جلف2» به‌عنوان تنها کمدی جشنواره امسال، دیگر فیلم جمشیدی است. بابک حمیدیان با بازی در فیلم‌های «روز بلوا» و «مغز استخوان» و علی شادمان به‌عنوان یکی از بازیگران جوان جشنواره امسال، با بازی در فیلم‌های «شنای‌ پروانه» و «مردن در آب مطهر» جزو بازیگران مردی هستند که در جشنواره امسال دو فیلم دارند.
درمیان بازیگران زن نیز چهار بازیگر دوفیلمه هستند. طناز طباطبایی به‌عنوان بازیگر نقش اصلی زن فیلم «خورشید» مجید مجیدی و همچنین یکی از بازیگران فیلم «شنای‌ پروانه» که در دو بخش نگاه نو و سودای سیمرغ اکران خواهد شد، در جشنواره امسال حضور خواهد داشت. او در هر دوی این فیلم‌ها با جواد عزتی هم‌بازی است. لیلا زارع با فیلم‌های «خون شد» و «روز بلوا»، ستاره پسیانی با دو اثر «دوزیست» و «من می‌ترسم» و پریناز ایزدیار با فیلم‌های «سه کام‌ حبس» و «مغز استخوان»، از دیگر بازیگران زنی هستند که امسال با دو فیلم در جشنواره شرکت کرده‌اند. حال باید دید آیا تعداد بیشتر فیلم‌های این بازیگران نسبت‌به سایر بازیگران حاضر در جشنواره، می‌تواند کسب سیمرغ را برای آن‌ها به ارمغان بیاورد؟

پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->