ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی تاثیر کرونا بر روح و روان| ۳۰ درصد مبتلایان به کرونا درگیر مه مغزی هستند سرنوشت متفاوت برای ۵ قاتل پای چوبه دار جاده کندوان یکطرفه شد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری نخستین سارقی که با پابندالکترونیکی قصد سرقت داشت ! خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد پیش بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (فردا شنبه ۸ اردیبهشت) کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق و دستگیری ۱۳ قاچاقچی در مرز‌های خراسان رضوی راهکار جدید وزارت راه و شهرسازی برای حاشیه‌نشینی| نوسازی بافت‌های فرسوده تسریع می‌شود فرونشست زمین در خیابان کلاهدوز مشهد + تصاویر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداری اسکیمری قرار نگیریم؟ شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود برگزاری همایش روز روان‌شناس و مشاور در مشهد | ارتقای سلامت جامعه باعث تشخیص روان‌شناس‌نما‌ها می‌شود انفجار گاز در نیشابور، یک کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) رییس سازمان حج و زیارت: میانگین سن حجاج امسال ۵۷ سال است جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد طی سال جاری (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور تا اواسط هفته آتی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تالاب جازموریان جان دوباره گرفت ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود نزاع دسته جمعی در پل قویون ارومیه+ فیلم
سرخط خبرها

شرایط بازگشایی مدارس فراهم نیست / ضعف شدید در ‌آموزش مجازی

  • کد خبر: ۲۳۴۰۹
  • ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳
شرایط بازگشایی مدارس فراهم نیست / ضعف شدید در ‌آموزش مجازی
شرایط بازگشایی مدارس به دلیل شیوع کرونا فراهم نیست.
به گزارش شهرآرانیوز؛ عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید به برگزار نشدن کلاس‌های فیزیکی سال تحصیلی ۹۹-۹۸ به دلیل شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت دانش‌آموزان و جامعه فرهنگیان اظهارکرد: شرایط بازگشایی مدارس فراهم نیست از طرفی ضعف شدید در زیرساخت‌های آموزش مجازی کشور مشهود است.
جبار کوچکی‌نژاد از برگزاری جلساتی با متولیان وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم، دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان سنجش در هفته اخیر خبر داد و بیان‌کرد: مباحثی نظیر نحوه برگزاری کنکور سراسری، اعلام زمان پایان سال تحصیلی و مشکلات موجود در آموزش‌های فضای مجازی در این جلسات مطرح شد.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه در جلسات مذکور مسئولان وزارت آموزش و پرورش در قالب یک گزارش از اجرای خوب آموزش‌های مجازی و پوشش ۷۰ درصدی آن در کشور خبر دادند، تصریح کرد: معتقدم در این موضوع و آمار‌هایی که از پوشش ۷۰ درصدی مطرح می‌شود جای تردید است، زیرا زیرساخت‌های آن اصلاً در کشور وجود ندارد.

وی سرعت پایین اینترنت در نقاط مختلف کشور حتی کلانشهر‌ها را یکی از موانع اجرای پوشش همگانی آموزش‌های مجازی اعلام کرد و گفت: با توجه به شبهات و ابهاماتی که در این زمینه وجود دارد قرار شد مسئولان وزارت‌های آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری دوباره مشکلات را بررسی کرده و نتایج آن را در جلسه هفته آینده مطرح کنند.
نماینده مردم رشت در مجلس با تأکید بر اینکه طبق شواهد موجود امکان برگزاری کلاس‌های فیزیکی سال تحصیلی ۹۹-۹۸ دیگر وجود ندارد اظهارکرد: با توجه به چالشی که به علت شیوع ویروس کرونا در حوزه آموزش و پرورش به وجود آمده است استفاده از روش‌های آموزش مجازی به جای کلاس‌های حضوری باید در دستور کار قرار گیرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه به غیر از کلاس‌های حضوری سال تحصیلی ۹۹-۹۸ حتی امکان برگزاری امتحانات در مدارس نیز وجود ندارد افزود: یکی از پیشنهادات برای حل این مشکل برگزاری یک آزمون به صورت مجازی است البته در مورد شکل و روش انجام آن هنوز بررسی‌های لازم انجام نشده است.

نماینده مردم رشت در مجلس برقراری کلاس‌های جبرانی در ابتدای سال تحصیلی ۹۹-۱۴۰۰ برای دانش‌آموزان و سپس ارتقاء آنان به کلاس بالاتر را مورد تأکید قرار داد و گفت: علاوه بر بسیاری از دانش‌آموزان، خود معلمان نیز امکانات و تجهیزات کافی برای برگزاری آموزش‌های مجازی را در اختیار ندارند.

کوچکی‌نژاد وجود مشکلات و موانع اساسی در مسیر اجرای آموزش‌های مجازی را بار دیگر متذکر شد و با بیان اینکه سرعت پائین اینترنت اجازه تحقق این هدف را به ما نمی‌دهد تصریح کرد: آن‌چه که مشهود است دانش‌آموزان اشتیاق چندانی برای فراگرفتن دروس خود از طریق فضای مجازی ندارند و این هم یکی از چالش‌هایی است که با آن مواجهیم.
 
منبع:تسنیم
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->