پرفروش‌ترین گوشی‌های جهان در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ با هوش مصنوعی شارژدهی گلکسی S۲۵ ده درصد بهتر می‌شود انتقال داده‌های دستگاه اندروید قبلی به دستگاه‌ اندرویدی جدید سریع‌تر می‌شود افشای مشخصات اولیهٔ Xiaomi 15 Pro ویدئو | ربات اپتیموس تسلا، مشغول کار در کارخانه خانواده آیفون ۱۷ یک عضو «اسلیم» خواهد داشت تراکنش‌های بیت‌کوین میلیاردی شد اولین تریلر از حضور شخصیت «هوملندر» در بازی «مورتال کمبت ۱» (Mortal Kombat 1) لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد اولین تصاویر از فصل دوم سریال «آخرینِ ما» (The Last of Us) شواهد جیمز وب برای اثبات حیات فرازمینی کافی نیست هشدار به کاربران اندروید: اطلاعاتتان در خطر است! | صاحبان شیائومی بیشتر مراقب باشند! از Pixel 8a چه می‌دانیم؟ | افشای همه مشخصات گوشی جدید گوگل، پیش از رونمایی معرفی بازی «گربه‌ها و سوپ» (cats & soup) + دانلود اندروید و IOS مایکروسافت: پلیس آمریکا حق ندارد از Azure برای تشخیص چهره استفاده کند مشخصات Poco F6 Pro فاش شد انتشار تصاویر Xperia 1 IV، آخرین پرچمدار سونی از ماکت‌های لورفته خانواده iPhone 16 چه می‌فهمیم؟ پیکر شهید تازه‌تفحص‌شده دفاع مقدس در گلزار شهدای مشهد به خاک سپرده شد + عکس برای بازی Hellblade II چه سیستمی نیاز دارید؟ قابلیت‌های جدید استوری در اینستاگرام + جزئیات
سرخط خبرها

آیا طرح صیانت لغو می‌شود و دوباره برای بررسی به صحن علنی مجلس می‌رود؟

  • کد خبر: ۱۰۰۰۲۴
  • ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹
  • ۱
آیا طرح صیانت لغو می‌شود و دوباره برای بررسی به صحن علنی مجلس می‌رود؟
عضو کمیسیون مشترک از تلاش برای لغو و بررسی مجدد طرح صیانت و بازگشت بررسی این طرح به صحن علنی مجلس خبر داد. موضوعی که براساس تبصره ۲ ماده ۱۶۷ آیین نامه داخلی مجلس وجود دارد.

به گزارش شهرآرانیوز - عضو کمیسیون مشترک از تلاش برای لغو و بررسی مجدد طرح صیانت و بازگشت بررسی این طرح به صحن علنی مجلس خبر داد. موضوعی که براساس تبصره ۲ ماده ۱۶۷ آیین نامه داخلی مجلس وجود دارد.

اعضای کمیسیون مشترک، امروز تشکیل جلسه داده و با ۱۸ رای مثبت، کلیات طرح صیانت را تصویب کردند. اما رشیدی پس از پایان جلسه امروز کمیسیون مشترک، با انتشار توییتی از تلاش برای لغو طرح صیانت و بازگشت بررسی آن به صحن علنی مجلس خبر داد.

او در حساب شخصی خود در توییتر نوشت: «امروز در جواب دغدغه و مطالبه آحاد مردم شریف ایران اسلامی، وفق تبصره ۲ ماده ۱۶۷ آیین نامه داخلی مجلس، تقاضای لغو بررسی طرح صیانت در کمیسیون مشترک و بازگشت طرح به صحن مجلس را مطرح کردم که تاکنون به امضای ۵۵ نفر از نمایندگان محترم رسیده است و در حال افزایش تعداد امضا است.

براساس تبصره ۲ ماده ۱۶۷ آیین نامه داخلی، چنانچه ۱۵ نفر از نمایندگان تقاضای لغو رسیدگی طرح یا لایحه طبق اصل هشتاد و پنجم (۸۵) قانون اساسی را تا قبل از تایید شورا‌ی‌نگهبان از مجلس داشته باشند این تقاضا در همان جلسه اعلام و در جلسه بعد طبق ماده (۱۶۵) آیین‌نامه داخلی مطرح می‌شود و درصورت تصویب این تقاضا، رسیدگی به لایحه یا طرح طبق آیین‌نامه داخلی ادامه می‌یابد.

حال به گفته رشیدی تعداد امضا‌ها به بیشتر از حد نصاب تعیین شده در آیین‌نامه داخلی مجلس رسیده و احتمالا بایستی منتظر رای‌گیری مجدد در صحن علنی مجلس برای طرح صیانت باشیم.

ناگفته نماند پیش از این نیز پس از رای مثبت نمایندگان مجلس به بررسی این طرح ذیل اصل ۸۵ قانون اساسی، تعدادی از نمایندگان تقاضای لغو اصل هشتاد و پنجی شدن طرح صیانت را به هیئت رئیسه مجلس ارائه کردند.

این تقاضا دو بار به رای گذاشته شد و علیرغم رای مثبت نمایندگان مجلس در جلسه غیرعلنی مبنی بر لغو اصل هشتاد و پنجی شدن طرح صیانت، با رای‌گیری مجدد در جلسه علنی به منظور تصویب این موضوع، این اتفاق نیفتاد و اکثریت نمایندگان به باقی ماندن بررسی طرح صیانت طبق اصل ۸۵ قانون اساسی رای مثبت دادند.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
0
0
رویکرد مدنی یا بدوی
به صیانت از فضای مجازی

مسئولیت پذیری، شاخصه بلوغ است. انسان مسئول به قانونمندی باور دارد: توازن میان حقوق و حدود. فضای مجازی، فضای زیست عمومی است: فرصت بی نظیر است، اگر قانونمند باشد؛ وگرنه تبدیل به تهدید می شود. این واقعیت را حتی لیبرال ترین کشورها پذیرفته اند؛ اما اینجا در کشور ما با اغراض متفاوت، انکار می کنند.

فضای مجازی، شاهراه بزرگ ارتباطاتی است و هیچ شاهراه پر ترددی را نمی توان سراغ گرفت که بی ضابطه و بدون تامین سلامت و امنیت آن تعبیه شده باشد. هر شاهراهی که برای تسهیل تردد ساخته می شود، ضمنا دارای محدودیت های عقلانی برای تامین سلامت استفاده کنندگان است.

می توان مفاد "طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی" را مستندا نقد و بررسی کرد و خواستار تغییراتی در آن شد. اما این که به بهانه یک طرح، علیه اصل ضرورت "قانونمند سازی فضای مجازی" هوچیگری و شانتاژ کرد، هیچ نسبتی با بلوغ شخصیتی ندارد و دعوت به زندگی جنگلی و بدوی -ماقبل مدنیت- با همه آسیب ها و خسارت های آن است.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->