تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و کویت در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گل زیبای افغانستان به تیم ملی فوتسال ایران توسط مهران غلامی چشم روشنی تلویزیون برای افغانستان آخرین اخبار تیم ملی فوتسال افغانستان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ سلاجقه: امسال رهاسازی حقابه توسط طالبان در یک دوره زمانی کوتاه انجام شد مربی ایرانی تیم ملی فوتسال افغانستان: در آسیا قدرت‌نمایی می‌کنیم جان‌باختگان سیل در افغانستان به بیش از ۷۰ نفر رسید (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) ادامه گشت‌زنی هواپیمای بدون‌سرنشین در آسمان افغانستان روسیه و تاجیکستان در امتداد مرز افغانستان رزمایش مشترک برگزار کردند افزایش شمار جانباختگان سیل در افغانستان به ۶۶ نفر (۲۸ فروردین ۱۴۰۳) تحلیلی بر نقشه راه سازمان ملل برای افغانستان لیست نهایی تیم ملی فوتسال افغانستان برای جام ملت‌های آسیا اعلام شد سرمربی تیم ملی فوتسال ژاپن: فوتسال افغانستان پیشرفت باورنکردنی داشته است گزارش دیرهنگام فرماندهی مرکزی آمریکا از حمله مرگبار انتحاری در فرودگاه کابل معاون سفیر ایران در کابل: به دنبال ایجاد تعاملات منطقه‌ای با افغانستان هستیم پاکستان مرحله دوم اخراج اجباری پناهجویان افغانستانی را آغاز کرد کرزی، عبدالله و جبهه مقاومت: حمله ایران به اسرائیل دفاع مشروع بود نصیراحمد فایق: افغانستان به کانون افراط‌گرایی تبدیل شده است ۱۲ هزار تبعه خارجی تحت پوشش بیمه پایه سلامت احتمال بارندگی و جاری شدن سیل در ۳۴ ولایت افغانستان (۲۵ فروردین)
سرخط خبرها

سازمان ملل نام اشرف غنی را از فهرست سران دولت‌های جهان حذف کرد

  • کد خبر: ۱۰۰۱۳۶
  • ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱
سازمان ملل نام اشرف غنی را از فهرست سران دولت‌های جهان حذف کرد
در فهرست تازه‌ سران دولت‌های جهان که در وب‌سایت سازمان ملل متحد منتشر شده است، نام اشرف غنی، رئیس‌جمهوری پیشین افغانستان، وجود ندارد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سازمان ملل متحد نام «اشرف غنی» رئیس‌جمهوری پیشین افغانستان، را از فهرست سران دولت‌های جهان حذف کرد.

در فهرست تازه‌ سران دولت‌های جهان که در وب‌سایت سازمان ملل متحد منتشر شده است، نام اشرف غنی، رئیس‌جمهوری پیشین افغانستان، وجود ندارد.

سازمان ملل متحد نام محمد حنیف اتمر را نیز از فهرست وزرای خارجه جهان حذف کرده است. نام رولا غنی، همسر اشرف غنی و بانوی اول افغانستان در دولت پیشین، نیز از فهرست بانوان نخست کشورهای عضو سازمان ملل متحد حذف شده است.

اشرف غنی، رولا غنی و حنیف اتمر ۱۵ اوت سال گذشته در حالی‌ که طالبان به کابل نزدیک شده بود، از افغانستان فرار کردند. اشرف غنی اکنون در امارات متحده عربی و حنیف اتمر در آلمان زندگی می‌کند. نام و جایگاه اشرف غنی، حنیف اتمر و رولا غنی از وب‌سایت سازمان ملل متحد در حالی حذف شده است که نام نصیر احمد فائق در فهرست روسای نمایند‌گی‌های دائمی کشورهای جهان در سازمان ملل هنوز به چشم می‌خورد.

پس از کناره‌گیری غلام محمد اسحاق‌زی، سفیر و نماینده پیشین افغانستان در سازمان ملل، نصیر احمد فائق به‌عنوان سرپرست کرسی افغانستان در این سازمان معرفی شد. هرچند حنیف اتمر، وزیر خارجه دولت پیشین، با ارسال نامه‌ای به سازمان ملل خواستار برکناری احمد فائق شد، اما این نهاد به نامه‌ او پاسخ منفی داد و بر این اساس، آقای فائق به کارش در این سازمان ادامه می‌دهد.

طالبان بارها تلاش کرد که سهیل شاهین، یکی از سخنگویان این گروه، را به‌عنوان نماینده افغانستان در سازمان ملل منصوب کند، اما سازمان ملل درخواست طالبان را نپذیرفت، زیرا پذیرش سفیر طالبان به معنی رسمیت بخشیدن به حاکمیت آنان در افغانستان است.

بیش از شش ماه از حاکمیت طالبان بر افغانستان می‌گذرد، اما تاکنون هیچ دولتی این گروه را به رسمیت نشناخته است. سازمان ملل متحد و شماری از کشورهای جهان بارها از طالبان خواسته‌اند که برای به رسمیت شناخته شدن، حکومتی فراگیر تشکیل بدهند؛ اما سران طالبان مدعی‌اند که دولتشان همه اقوام و جریان‌های سیاسی افغانستان را شامل می‌شود و شرایط کامل به رسمیت شناخته شدن را دارند.

منبع: ابنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->