پخش زنده بازی افغانستان و عراق انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معلمی در حاشیه | گفت‌وگو با فاطمه سجادی مدیر مدرسه خودگردان هدایت تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ تاثیر حمله داعش به مسکو بر روابط روسیه – طالبان ملا برادر با هیئت دیپلماتیک ایران در کابل دیدار کرد رهبر اقلیت سنای آمریکا: خروج ما از افغانستان چراغ سبز به پوتین بود نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل هفته آینده درباره افغانستان برگزار می‌شود شانس دوباره افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال افغانستان چگونه به جام جهانی فوتسال صعود خواهد کرد؟ آمریکا عادی سازی روابط با طالبان را مشروط به تغییر رفتار آنان کرد یک هیئت بلندپایه تجاری از ترکمنستان به کابل سفر کرد سازمان ملل از آسیب بیش از حد زنان افغانستان در رویداد‌های طبیعی خبرداد معاون نخست‌وزیر قزاقستان به کابل سفر کرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و تاجیکستان (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاظمی‌قمی در دیدار با حکمتیار، اوضاع منطقه و افغانستان را بررسی کردند سرمربی افغانستان: فردا با تمام توان مقابل تاجیکستان بازی می‌کنیم پخش زنده بازی افغانستان و تاجیکستان در جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ویدئو | حقابه هیرمند به کجا رسید؟ تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و تاجیکستان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴
سرخط خبرها

غارت بخشی از تاسیسات راه‌آهن خواف- هرات

  • کد خبر: ۹۹۳۴۲
  • ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱
غارت بخشی از تاسیسات راه‌آهن خواف- هرات
بخشی از تاسیسات راه‌آهن خواف- هرات به غارت رفت و گفته می‌شود به ایران ۱۰۰ میلیارد تومان خسارت رسیده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ قطعه سوم پروژه چهار قطعه‌ای راه‌آهن خواف-هرات (به طول ۱۴۰ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۴۳۰ میلیارد تومان (که ارزش روز آن ۱۸۰۰ میلیارد تومان بود)، اواخر آذر ۱۳۹۹ در مراسمی ویدئو کنفرانسی توسط «حسن روحانی» و «اشرف غنی» روسای جمهوری دو کشور افتتاح شد.

روحانی آن روز را یکی از روز‌های تاریخی در روابط دو ملت بزرگ ایران و افغانستان دانست و اشرف غنی هم گفت افتتاح این پروژه تاریخی گامی مهم در زمینه احیا، توسعه و جهش اقتصادی در هر دو کشور است.

اما اکنون نه تنها به دلیل تکمیل نشدن قطعه چهارم این طرح، پروژه ناتمام مانده است؛ که به گفته سرپرست مجری طرح، بخش‌هایی از این خط آهن که توسط «شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور» به عنوان پروژه‌ای اهدایی و با هزینه ایران در افغانستان ساخته شده، به غارت رفته و حدود ۱۰۰ میلیارد تومان خسارت به بار آورده است.

«حافظ سادات‌نژاد»، سرپرست مجری طرح راه‌آهن خواف- هرات می‌گوید: دهم آذرماه امسال، از وضعیت خط آهن احداث شده خواف تا روزنک بازدیدی داشتیم که متاسفانه طبق مشاهدات ما، خط آسیب دیده و بخشی از آن به سرقت رفته است.»

وی ادامه داد: در واقع، از تجهیزات ۶۲ کیلومتر مسیر قطعه سوم راه‌آهن خواف- هرات که توسط ایران ساخته شده، حدود ۵-۶ کیلومتر از ریل‌ها به سرقت رفته و ساختمان ایستگاه روزنک هم آسیب زیادی دیده تا حدی که می‌توان گفت تخریب شده است. حتی کاسه‌های توالت هم برداشته یا شکسته شده بود. در مجموع، دستگاه‌های ناوبری و سیستم راهداری در حد ۱۰۰ میلیارد تومان خسارت دیده است و راه آهن افغانستان باید به هزینه خود این ترمیم را انجام دهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->