تشدید اختلافات میان اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی خسارت وارد کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی از حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق بسته تسلیحاتی ۶ میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین سرنگونی پهپاد گران قیمت و پیشرفته آمریکا در سواحل یمن (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) شعله‌ور شدن اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های فرانسه و انگلیس حمله مقاومت اسلامی عراق به حیفای سرزمین‌های اشغالی (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) شلیک ۳۰ موشک از جنوب لبنان به شمال جولان اشغالی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) آمادگی کامل مقاومت برای مقابله با تجاوز اشغالگران به رفح اعتراض دانشجویان حامی فلسطین در شهرهای انگلیس وزیر دفاع: حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است سکوت بلینکن درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو و ادعای دموکراسی در آمریکا شولتس: احتمال حل اختلافات باکو-ایروان بیشتر از همیشه است کنعانی:‌ آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد چین : ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است نتانیاهو: تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد آمادگی مردم یمن برای جنگ مستقیم با ارتش رژیم صهیونیستی سازمان ملل: پاک‌سازی نوار غزه از آوار و بمب‌های منفجرنشده احتمالاً ۱۴ سال طول بکشد اعلام آمادگی روسیه برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران انسیه خزعلی: دشمن درحال ترویج معضل بی هویتی در بین جامعه است
سرخط خبرها

ترویج خدمت بی‌منت از سوی بسیج

  • کد خبر: ۱۰۰۳۲
  • ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۸
ترویج خدمت بی‌منت از سوی بسیج
همایش «بسیج؛ چهل‌سال جهاد، خدمت و شهادت» با حضور مسئولان استانی و شهری برگزار شد

ملیحه فلاح- پنجم آذرماه 1358 بود که رهبر کبیر انقلاب اسلامی فرمان تشکیل ارتش 20میلیونی یا همان بسیج مردمی را صادر کرد تا این نهاد مردمی به یکی از قدرتمندترین بازوهای جمهوری اسلامی تبدیل شود. پس از گذشت 40 سال از آن روز، بسیاری از ایرانیان انقلابی جزو این ارتش مردمی شده‌‌اند تا در همه عرصه‌ها بسیجی‌وار میهن اسلامی خود را بسازند و از آن صیانت کنند.

روز گذشته نیز تالار شهر مشهد میزبان بسیجیان زیرمجموعه مدیریت‌شهری بود تا در کنار یکدیگر و در جوار امام مهربانی‌ها سالروز صدور فرمان امام خود درباره تشکیل بسیج را جشن بگیرند و به یاد دوران طلایی دفاع مقدس چفیه بر گردن بیندازند، سربند بر پیشانی یکدیگر ببندند و دعای خیر به هم هدیه دهند.

کلیددار شهر امید و زندگی در همایش «بسیج؛ چهل‌سال جهاد، خدمت و شهادت» روز بسیج را به معنای دیگر روز جوان دانست و گفت: روز بسیج به معنای دیگر روز جوان است؛ جوان نه از نظر سن، بلکه به لحاظ یک روحیه که سرشار از شوق و عمل است.

به گزارش شهرآرا، محمدرضا کلائی با تأکید بر اینکه بسیجیان سازمان شهرداری باید «خدمت بی‌منت» را مبنای عمل خود قرار دهند، افزود: امروز بهانه‌ای است که همه کارکنان سازمان عریض و طویل شهرداری تشویق شوند تا «خدمت بی‌منت» را بیش از گذشته و به‌صورت ویژه مدنظر خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه باید همه ما در شهرداری این موضوع را مبنای گفت‌وگو و عمل خود قرار دهیم، اظهار کرد: پایگاه‌های بسیج در مناطق و سازمان‌های مختلف شهرداری باید به پایگاه‌های خدمت بی‌منت تبدیل شوند.

شهردار مشهد با بیان اینکه باید پایگاه‌های بسیج پایگاه ترویج روحیه خدمت بی‌منت باشند، گفت: اگر جایی جواب شهروندی را بد می‌دهیم، باید برادران بسیجی این موضوع را یادآور شوند که این فرد برادر و خواهر ما و زائر حضرت رضا(ع) است.

کلائی با بیان اینکه خدمت بی‌منت یعنی کار مردم را طوری انجام دهیم که انگار کار خواهر و برادر خودمان است، اظهار کرد: ما باید به‌عنوان کسانی که وظیفه خدمتگزاری به مردم را بر عهده داریم، آن‌طور که شایسته است خدمت بی‌منت و صادقانه را به بهترین و سالم‌ترین شکل مدنظر خود قرار دهیم.

وی با بیان اینکه تاکنون نیز اقدامات خوبی در این راستا انجام شده است، گفت: می‌خواهیم امروز تصمیم بگیریم موضوع خدمت بی‌منت را برای خود پررنگ‌تر کنیم؛ زیرا اگر خانواده بزرگ 26هزارنفره مدیریت‌شهری آن‌طور که شایسته است، به زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) خدمت کنند، بزرگ‌ترین گام در راستای تحقق اهداف تشکیل بسیج مستضعفان در مشهد برداشته خواهد شد.

امامت، مردم و معنویت مؤلفه‌های اختصاصی نظام

در ادامه این همایش، فرمانده سپاه امام رضا(ع) نیز با قدردانی از مدیریت‌شهری مشهد هم در امور شهری و هم در همکاری در جریانات اخیر پیش‌آمده در مشهد گفت: خوشبختانه با عنایت امام رضا(ع) این مشکل بدون هیچ آسیب و خسارتی در مشهد و پای کار بودن همه مسئولان شهری و استانی به پایان رسید. باوجود مشکلاتی که در شب اول پیش آمد، مسائل بسیار سریع مدیریت شد که از این طریق به اتحاد و همدلی مردم و هماهنگی مسئولان پی بردیم.

به گفته سردار سرتیپ پاسدار یعقوبعلی نظری، یکی از مشکلات ما این است که به توانمندی و ظرفیت خود در حوزه‌های فردی و اجتماعی و همچنین بخش‌های راهبردی، تاکتیکی و عملیاتی توجه نداریم.

وی با اشاره به تذکرات مقام معظم رهبری درباره تمرکز بر توانمندی‌های خود گفت: شناخت توانمندی‌هایمان در عرصه‌های مختلف بسیار مهم است؛ زیرا هر پدیده‌ای برای ایجاد شد، حفظ و گسترش نیاز به توان و قدرت دارد.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) با بیان اینکه بروز و ظهور انقلاب اسلامی نیز بر پایه 3قدرت‌ درونی شامل معنویت، امامت و مردم بوده است، گفت: این مهم است که این قدرت‌ها را بشناسیم؛ زیرا دشمن این قدرت‌های جمهوری اسلامی را نمی‌فهمد و نمی‌شناسد؛ به همین دلیل همیشه شکست می‌خورد.

به گفته نظری، نظام اسلامی در ماهیت خود قدرتی دارد به نام معنویت که برخاسته از اندیشه است که ما نیز باید این قدرت الهی را بشناسیم و به آن تکیه کنیم.

وی مردم را دومین قدرت نظام جمهوری اسلامی دانست و افزود: مردم از نظام اسلامی جدا نیستند و در اصل نظام اسلامی برای تعالی‌بخشی مردم به وجود آمده است.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) با بیان اینکه دشمن از قدرت الهی و مردمی به معنای حقیقی کلمه بهره‌مند نیست، اما از قدرت سوم، یعنی امامت، کاملا بی‌بهره است، اظهار کرد: تلفیق بین قدرت مردمی و قدرت الهی در نظام اسلامی از سوی امام اتفاق می‌افتد.

نظری افزود: امامت، مردم و معنویت مؤلفه‌های اختصاصی نظام مقدس جمهوری اسلامی است که هیچ چیزی نمی‌تواند بر آن غلبه کند.

معاون مالی و پشتیبانی شهردار مشهد نیز در این همایش با اشاره به نام‌گذاری سال‌های متوالی در حوزه اقتصاد، به وظیفه اصلی بسیج در این زمان اشاره و تأکید کرد: وقتی می‌گوییم کار بسیجی، یعنی در هر نقطه‌ای از این شهر و حتی خارج از تقسیمات شهری مثل حوزه کشف‌رود مشکلی برای مردم به وجود آمد، باید حل شود؛ زیرا در کار جهادی تقسیم‌بندی وجود ندارد.

رضا خواجه‌نائینی با بیان اینکه چندین سال است که رویکرد و شعار سال مباحث اقتصادی و توسعه اقتصاد مقاومتی است و بسیج و روحیه بسیجی نیز باید در راه توسعه اقتصادی قرار گیرد، گفت: در دوره جدید مدیریت‌شهری با رویکرد بسیجی شهردار مشهد توانستیم وضعیت شهرداری بدهکار را به شهرداری‌ای که هر هفته یک پروژه افتتاح یا آغاز می‌کند تبدیل کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->