ترافیک سنگین در پل جهاد، سه‌راه خیام و تقاطع خیام در مشهد (۲۷ تیر ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۱۵۱۳ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۳۷ خودروی متخلف توقیف شدند (۲۷ تیر ۱۴۰۳) هوای کلانشهر مشهد امروز «سالم» است (۲۷ تیر ۱۴۰۳) افزایش ساعت کار مترو مشهد در شام غریبان (۲۶ تیر ۱۴۰۳) ترافیک نیمه‌سنگین در ورودی‌های مشهد (۲۶ تیر ۱۴۰۳) ویدئو | باز این چه شورش است که در خلق عالم است شهردار مشهد مقدس: عملیات اجرایی فاز اول سامان‌دهی و تجهیز بوستان «جهان‌شهر» آغاز می‌شود فراهم‌شدن امکان مشاهده آنلاین ظرفیت پارکینگ‌های مشهد در روز عاشورا (۲۶ تیر ۱۴۰۳) آماده‌باش نیرو‌های فضای سبز محدوده حرم رضوی در تاسوعا و عاشورای حسینی حریق کارگاه چوب در جاده کلات (۲۵ تیر ۱۴۰۳) ۲۶۰ هیئت مذهبی در مشهد مجوز فعالیت دارند عزاداری ظهر تاسوعا در آرامستان بهشت رضا(ع) مشهد + تصاویر فرماندار مشهد خبر داد: تامین زیرساخت‌های خدماتی و امنیتی برای زائران حسینی ۸۰۰ ایستگاه صلواتی به‌مناسبت ماه محرم در مشهد برپا شده است پیش‌بینی تردد ۵۰۰ هزار زائر خارجی مقیم و غیر مقیم از مرزهای کشور | صدور گذرنامه اربعین تنها با ۶۵ هزار تومان انتصاب سرپرست شرکت نمایشگاه بین‌المللی مشهد مقدس (۲۴ تیر ۱۴۰۳) دیدار هیئت عالی شهرداری مشهد با رئیس مجلس استان نجف تعطیلی بازار‌های سیار و ایست‌کار‌ها در روز تاسوعا و عاشورای حسینی ۱۴۰۳ در مشهد سامان‌دهی غرفه‌های شهرداری مشهد در بوستان‌های سطح شهر برگزاری هیات نوجوانان محله احمدآباد مشهد در شب عاشورای حسینی اوج گرما در مشهد | هتل‌های مشهد موظف به استفاده از ژنراتور اختصاصی شدند
سرخط خبرها

آماده باش تاکسی‌رانی مشهد برای میزبانی از زائران نوروزی

  • کد خبر: ۱۰۰۳۳۲
  • ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴
آماده باش تاکسی‌رانی مشهد برای میزبانی از زائران نوروزی
سازمان تاکسی‌رانی شهرداری مشهد به‌عنوان یکی از سازمان‌های خدمت‌رسان در شهر مشهد، همه اقداماتش را برای حضور فعال در عرصه خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران بارگاه رضوی در ایام نوروز انجام داده است.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ با نزدیک‌شدن به ایام پایانی سال و شروع سال جدید، شهر مشهد به‌احتمال زیاد باید آماده استقبال از زائران بی‌شماری باشد که در دو سال گذشته به‌دلیل شیوع ویروس کرونا نتوانسته‌بودند در لحظه تحویل سال و عید نوروز در کنار بارگاه منور رضوی باشند. ازاین‌رو، همه سازمان‌های خدمت‌رسان در تدارک هستند که به‌نحو شایسته‌ای به استقبال از زائران حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) بروند.

سازمان تاکسی‌رانی شهرداری مشهد هم به‌عنوان یکی از سازمان‌های خدمت‌رسان در شهر مشهد، همه اقداماتش را برای حضور فعال در عرصه خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران بارگاه رضوی در ایام نوروز انجام داده است و از ۲۰ اسفند به‌صورت کامل در آماده‌باش خدمت‌رسانی خواهد بود.

دراین‌زمینه، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت برتاکسی‌رانی شهرداری مشهد در گفتگو با شهرآرا درباره آمادگی این سازمان و تمهیدات اندیشیده‌شده برای نوروز ۱۴۰۱ گفت: در شهر مشهد حدود ۱۲ هزار تاکسی فعال وجود دارد و همه این ناوگان برای ایام نوروز و ارائه خدمات شایسته به زائران و مجاوران بارگاه رضوی در آماده‌باش کامل خواهند بود.

احمد محبی با بیان اینکه رسالت سازمان تاکسی‌رانی، مدیریت و نظارت بر عملکرد و سامان‌دهی تاکسی‌رانان است، ادامه داد: در راستای ارائه خدمات مناسب به زائران بارگاه رضوی در ایام نوروز و باتوجه‌به اینکه بیشترین حجم مسافر در ورودی شهر و اطراف حرم مطهر رضوی است، در قالب آماده‌باش ناوگان، افزایش ناوگان تاکسی‌رانی در این مناطق را در دستورکار داریم.

وی افزود: شاخص‌سازی ایستگاه‌های تاکسی با رنگ‌های ترافیکی را انجام داده‌ایم و عملیات فضا‌آرایی، تنظیف و کیوسک‌های تاکسی نیز انجام شده است.

محبی با بیان اینکه در راستای رسیدگی به شکایات شهروندان و زائران و همچنین محلی برای نگهداری اشیای جامانده در تاکسی، پایگاه مرکزی تاکسی‌رانی در میدان بیت‌المقدس ایجاد شده است، گفت: برای ارائه خدمات باکیفیت به مسافران، گشت‌های نظارتی این سازمان با بیست گروه خودرویی شامل بازرسان، متصدیان و ناظران و سه گروه گشت موتوری و در مجموع با حضور صد مأمور نظارتی، در ایام عید تمام‌وقت مشغول به کار خواهند بود تا ظرفیت تاکسی‌های شهر را متناسب با میزان مسافر سامان‌دهی کنند.

وی ادامه داد: شبکه بی‌سیمی سازمان تاکسی‌رانی نیز به‌صورت شبانه‌روزی و با نرخ‌های مصوب آماده ارائه خدمات به زائران و مجاوران خواهد بود.

مدیرعامل سازمان تاکسی‌رانی مشهد در ادامه به اقدامات فرهنگی این سازمان اشاره کرد و گفت: در این راستا، برخی اقدامات در قالب شعار‌های «همه خادم‌الرضاییم»، «میزبانی کریمانه» و «عهد جاودانه» با نصب برچسب روی تاکسی‌ها انجام می‌شود. توزیع بسته‌های دستمال کاغذی، آفتاب‌گیر و محلول ضدعفونی‌کننده به تاکسی‌رانان ویژه ایام عید نوروز نیز انجام می‌شود.

محبی در ادامه با تأکید بر اینکه اقدامات اولیه ما برای استقبال از بهار انجام شده است و از ۲۰ اسفند ناوگان تاکسی‌رانی در آماده‌باش کامل خواهد بود، اظهار کرد: اکنون دستگاه‌های رسید سفر به‌روزرسانی شده‌اند و سه دستگاه رسید سفر در فرودگاه نصب شده است. همچنین، مشابه این دستگاه‌ها در راه‌آهن، پایانه مسافربری و کیوسک‌های اطراف حرم مطهر رضوی نصب شده است تا برای مسافران زمان تقریبی سفر و قیمت مشخص شود.

وی با بیان اینکه تاکسی‌های ون مشهد نیز در ایام نوروز برای سفر‌های گروهی و شبه‌گروهی در ورودی‌های شهر و اطراف حرم مطهر رضوی مستقر خواهند شد، ادامه داد: شیوه‌نامه‌های بهداشتی نیز براساس دستورالعمل‌های اعلام‌شده کامل در ناوگان تاکسی‌رانی مشهد رعایت می‌شود. اکنون ۹۵ درصد تاکسی‌رانان مشهدی هر دو دز واکسنشان را تزریق کرده‌اند.

وی افزود: زمانی که در منطقه‌ای از شهر ازدحام مسافر باشد، با استفاده از توان تاکسی‌های گردشی کمبود‌ها جبران می‌شود تا مسافران در کمترین شلوغی و بدون ازدحام بتوانند از شبکه حمل‌ونقل تاکسی مشهد بهره‌مند شوند.

محبی در پایان تأکید کرد: از مسافران هم می‌خواهیم در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تا حد امکان از پرداخت‌های نقدی جلوگیری کنند و کرایه تاکسی‌شان را به‌صورت غیرنقدی پرداخت کنند

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->