اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

مشهد شرایط کرونایی سختی را دنبال می‌کند

  • کد خبر: ۹۷۵۱۲
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹
مشهد شرایط کرونایی سختی را دنبال می‌کند
نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: درگذشت بانوی ماجده و مؤمنه «حاجیه خانم کوکب تقوی» مادر گرامی شهیدان معزز «جمال، عادل و خالد الحداد» را تسلیت می‌گوییم.

همتی | شهرآرانیوز، مهدی ناصحی، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، در بیست‌وچهارمین جلسه علنی ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مادران شهدا چراغ‌های پرفروغ برای شناخت راه هستند و ما هم باید قدردان ایثارگری آن‌ها باشیم.
وی همچنین با تسلیت به‌مناسبت درگذشت یعقوب دانش‌دوست در مشهد گفت: بسیاری از المان‌های شهر مرهون و مدیون زحمات این هنرمند است؛ المان‌هایی که مردم با گذر از کنار آن‌ها شورونشاط می‌گیرند.
وی با اشاره به پیروزی فوتبال ایران که شادی را در سراسر کشور و  شهرها رقم زد، افزود: ورزش جایگاه ویژه‌ای دارد و تشکیل کمیسیون ورزش و جوانان نشان می‌دهد مدیریت شهری هم نگاه خاصی به این بخش دارد.

به گفته وی، گرامیداشت دهه فجر با توجه به قرارگرفتن در شرایط کرونایی باید به‌صورتی متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته انجام شود. ما در مقابل تمام قدرت‌های بزرگ جهان که شاه را به‌عنوان نقطه ثبات می‌دانستند، ایستادیم. ما مدیون هفتاد هزار شهید انقلاب هستیم که اگر آن‌ها شهید نمی‌شدند، شاهد این پیشرفت‌ها نبودیم.
وی افزود: شهرداری  مشهد توجه ویژه‌ای به بزرگداشت دهه فجر دارد تا شهر ظاهر و صورت متفاوتی در این ایام نسبت به سال‌های قبل پیدا کند. اداره ارشاد نیز فضا را برای میزبانی جشنواره فجر فراهم کرده که سپاسگزاریم. مشهد پایگاه رشد بسیاری از هنرمندان بوده است، اما به‌دلایلی این هنرمندان از شهر خارج شدند. امیدواریم این هنرمندان دوباره به این شهر برگردند و در خدمت شهر و مردم مشهد باشند. 
وی ادامه داد: امروز مشهد شرایط سخت کرونایی دارد. خواهشمندیم مردم ضوابط بهداشتی را رعایت کنند تا بتوانیم این موج ششم را پشت سر بگذاریم. همه مردم به کمک سربازان در حوزه سلامت بیایند تا با رعایت بهداشت، شرایط از این بدتر نشود.

با گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب به این باور رسیده‌ایم که کار را باید به مردم بسپاریم

مجید طهوریان‌عسکری، رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد، در نطق پیش از دستور صحن علنی گفت: از جمله دستاورد‌های انقلاب، پیشرفت در معنویات و امکان سیر تکاملی در فضای انقلاب،ارتقای جایگاه ایران همراه با صدور جایگاه انقلاب، گسترش برخورداری‌های عمومی و امکانات مادی، اهتمام مبارزه با فساد و توان ایستادگی در برابر سلطه‌طلبان جهانی است.

وی ادامه داد: روز‌های دهه فجر فرصت خوبی است که فرزانگان ما، آگاهان ما، آحاد ملت ما به ارزیابی کارهایی که در این چهل سال برای آبادانی پیشرفت و توسعه، همراه با رفاه و‌ زندگی با آرامش شده است. بپردازند. جوانان بدانند این انقلاب برای اسلام بوده است، برای اینکه اسلام را از شر ابرقدرت‌ها و‌ جنایت‌کار‌های خارجی نجات دهند و ما وظیفه داریم واقعیت‌سازی کنیم تا تصویرسازی و سعی کنیم انگیز‌ه‌هایمان الهی باشد. 

به گفته وی، باید طوری عمل کنیم که مردم از اعمال و رفتارهایمان گمان نکنند که دنیا یک چیزی است که باقی می‌ماند، بلکه بدانند چند روز می‌ماند دست این و آن و از بین می‌رود. امروز وقت آن است که همراه با هم در برابر ریا، دروغ، تزویر و بی‌صداقتی فریاد بزنیم. امروز به‌عنوان سربازان انقلاب نباید برای احقاق حق مظلوم سکوت کنیم که اگر سکوت کنیم، یک روسیاهی ابدی پیش خدا داریم.
طهوریان با تأکید بر اینکه نقش و جایگاه مردم در نظام‌های مدیریتی به‌ویژه نظام مدیریت شهری تغییر کرده است، افزود: با گذشت چهل سال از انقلاب باید قبول کنیم کار‌ها را به مردم بسپاریم، چون مردم بهتر از هر مدیر شهری نیاز‌ها و خواسته‌های محله و‌ منطقه‌شان را تشخیص می‌دهند. باید گفت دوران درب‌های بسته به‌روی شهروندان برای پیشرفت محله تا شهرشان تمام شود و دوران امیدآفرینی، تلاش و همت مضاعف شروع شده است.
این عضو شورا ادامه داد: دوران برداشتن چوب لای چرخ ماشین خدمت و‌ مانع‌زدایی واقعی در چارچوب قانون بدون هیچ درنگی باید آغاز شود.

طهوریان در ادامه با بیان اینکه اعمال ما برای کشورگیری و سلطه نیست و اعمال ما باید به‌گونه‌ای باشد که مردم از رفتارمان برداشت غیر نکنند، افزود: وقت آن است که در برابر ریا و دروغ فریاد بزنیم و به‌عنوان سرباز انقلاب برای احقاق حق مظلوم سکوت نکنیم، چراکه با سکوتمان روسیاهی ابدی پیش روی خدا برایمان ایجاد می‌شود.

 

مصوبات

نامگذاری تعداد معابر فرعی در مشهد به‌نام شهدای گران‌قدر

نامگذارب معبر فرعی طلوع ۱۰ واقع در طبرسی۶۵با حفظ شماره به نام شهید محمدرضا قدرتی در منطقه۳
نامگذاری معبر فرعی شهید بابا نظر ۱۴واقع در بزرگراه شهید بابانظر با حفظ شماره به‌نام شهید حسین علی محصل کیخا در منطقه۴
نامگذاری معبر فرعی نیاوران۱۶واقع در سرافرازان۲۵با حفظ شماره به‌نام شهید حنیفه احمدزاده رواسبحانی در منطقه۹
نامگذاری معبر فرعی جلال ال‌آحمد۴۳با حفظ شماره به‌نام شهید رضا سیفی در منطقه۱۱

تصویب لایحه تعیین تکلیف مطالبات بانک شهر از شهرداری مشهد

ماده واحده: به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شود با توجه به مطالبات بانک شهر درخصوص تسهیلات سررسید شده، نسبت به اجرای تفاهم نامه شماره ۲۱۵۸۳۸/۲۱ مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۷ اقدام نماید.

تبصره: شهرداری مشهدمقدس مکلف است برنامه زمان‌بندی اسقاط بدهی‌ها را در قالب قراداد نهایی به منظور انطباق با مصوبات شورای اسلامی شهر اعمال و نتیجه را به شورا گزارش نماید.

تصویب لایحه صدور مجوز استفاده با محدود نمودن موقت پیاده رو‌ها و سایر معابر و فضا‌های عمومی

ماده واحده: شهرداری مشهد مقدس مکلف است، از ابتدای سال ۱۴۰۱، مستند به مبحث دوازدهم مقررات ملی ساختمان به منظور اجرای عملیات ساختمانی اعم از احداث، تجدید و توسعه بنا، تخریب یا تعمیرات ساختمان، مجوز استفاده یا محدود نمودن موقت پیاده رو‌ها و سایر معابر و فضا‌های عمومی را با ذکر تعداد روز و نوع استفاده، برابر مبحث یاد شده جهت تخلیه و انبار کردن موقت مصالح، اجرای دیوار ایمنی (حائل) یا استقرار وسایل و تجهیزات ایمنی و حفاظتی از قبیل داربست، نردبان، سکو، کانکس و...، پس از محاسبه و دریافت عوارض به شرح فایل پیوست از مالک سازنده بنا، صادر نماید.

اصلاح بودجه سال۱۴۰۰سازمان اتوبوس رانی و عاملیت شهرداری

ماده واحده: اصلاح بودجه سال۱۴۰۰سازمان اتوبوس رانی که از حیث‌منابع به مبلغ ۱۳.۰۸۹.۹۷۹.۳۸۲.۰۰۰ ریال و از حیث مصراف به مبلغ ۱۳.۰۲۳.۹۷۹.۳۸۳.۰۰۰ ریال (که منابع و مصارف نسبت به بودجه سال۱۴۰۰ به میزان ۱درصد کاهش داشته است) به تصویب رسید.

اصلاح و متمم بودجه سال۱۴۰۰ سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی رانی و عاملیت شهرداری

ماده واحده: اصلاح و متممبودجه ۱۴۰۰سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی رانی و عاملیت شهرداری که از حیث کنابع به مبلغ۳۸۸.۰۵۹.۷۹۸.۰۰۰ ریال و از حیث مصارف به مبلغ۳۸۸.۹۴۹.۷۹۸.۰۰۰ ریال که منابع و مصارف نسبت به بودجه سال ۱۴۰۰ به میزان ۳۰درصد افزایش داشته است) به تصویب رسید.

اصلاح و متمم بودجه سال۱۴۰۰ شرکت بهره برداری قطار شهری و عاملیت شهرداری
ماده واحده: اصلاح و متمم بودجه سال۱۴۰۰ شرکت بهره برداری قطار سهری و عاملیت شهرداری که از حیث‌منابع به مبلغ۳.۲۱۵.۲۵۹.۴۰۶.۰۰۰ ریال و از حیث مصارف به مبلغ ۳.۲۱۵.۲۵۹.۴۰۶.۰۰۰ ریال (که منابع و مصارف به بودجه سال ۱۴۰۰به میزان ۷درقد افزایش داشته ایت) با لحاظ تبصره‌های زیر به شرح البوم پیوست ممهور به مهر شورای اسلامی شهر به تصویب رسید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->