سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است آغاز اجتماع مردمی حمایت از «طرح نور فراجا» در مشهد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و معابر شهری مشهد | فوت راکب موتورسیکلت در تصادف با اتوبوس و سواری (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) اعمال قانون ۱۸۳۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۶ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) روایت مدیرعامل قطار شهری مشهد از سختی‌های ساخت خطوط مترو | ۴ هزار نفر ۲۴ ساعته در اعماق زمین پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد گذری بر تاریخ انتشار نخستین نشریه‌های طنز در مشهد| تلخ و شیرین فکاهی نامه‌ها در ارض اقدس ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند انسجام ترافیکی در جنوب شهر مشهد
سرخط خبرها

کاهش شکننده کرونا در مشهد (۷ اسفند ۱۴۰۰)

  • کد خبر: ۱۰۰۳۳۴
  • ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱
کاهش شکننده کرونا در مشهد (۷ اسفند ۱۴۰۰)
شمار بیماران کووید در مشهد کاهشی است، اما احتمال تغییر وضعیت همچنان وجود دارد.

امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ پس از گذشت چند هفته جولان سویه اُمیکرون در مشهد و افزایش بیماران سرپایی در مراکز درمانی شهر حالا براساس اعلام رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد شواهد مختلف حاکی از کاهش روند بیماران بستری و سرپایی کرونایی در خراسان رضوی است. البته محمد پهلوان این وضعیت را شکننده بیان کرد و احتمال تغییر وضعیت کرونایی شهر و حرکت دوباره مبتلایان بر مدار صعودی را در صورت کم توجهی مردم به رعایت دستورالعمل‌ها دور از ذهن ندانست.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۰۶۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند، ادامه داد: ۲۶۳ نفر از بستری‌های مبتلا به کرونا بدحال هستند و در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان تحت درمان هستند.

وی اظهار کرد: همچنین ۷۸۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند که این دانشگاه علاوه بر کلان شهر مشهد پانزده شهرستان دیگر خراسان رضوی را زیر پوشش دارد.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اعلام اینکه تعداد بستری شدگان روزانه کرونایی در بیمارستان‌های خراسان رضوی روز پنجشنبه ۲۸۲ نفر گزارش شده است، تصریح کرد: همچنین روزانه حدود۵۶۰ بیمار مبتلا یا مشکوک به کرونا به پزشکان مراکز شانزده ساعته خدمات سلامت زیر پوشش این دانشگاه مراجعه می‌کنند که این میزان روند کاهشی را در ۱۰ روز گذشته داشته است.

سالمندان بدحال رو به افزایش

رئیس بیمارستان شهیدهاشمی نژاد که از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد است نیز درباره وضعیت بیماران کرونایی این بیمارستان اظهار کرد: یک سوم بیماران سرپایی مبتلا و یا مشکوک به کرونای مراجعه کننده به این مرکز، نیازمند بستری می‌شوند.

محمد موسوی افزود: بیشتر بیماران بدحال مبتلا به کرونا که نیاز به بستری در بخش‌های مراقبت ویژه دارند افراد سالمند دارای بیماری زمینه‌ای هستند.

وی با بیان اینکه روزانه ۱۵ تا ۲۰ بیمار جدید کووید در این مرکز درمانی بستری می‌شوند، گفت: همچنین روزانه پنجاه تا شصت بیمار سرپایی کووید به کلینیک تنفسی این بیمارستان مراجعه می‌کنند که یک سوم آن‌ها نیاز به بستری دارند.

وی تصریح کرد: مردم باید آگاه باشند که اگر بیماری بیش از پنج روز به طول انجامید و علائمی مانند تب ادامه دار، تنگی نفس، تحمل نکردن غذا، کاهش سطح اکسیژن داشتند حتما باید به بیمارستان مراجعه کنند تا مراقبت‌های ویژه‌ای دریافت کنند.

رئیس بیمارستان شهید هاشمی نژاد تأکید کرد: امیکرون سویه‌ای از بیماری کروناست؛ بنابراین مردم نباید ساده انگارانه با این بیماری برخورد کنند. زیرا می‌تواند باعث خطرات جانی برای بیماران شود.

تأکید دوباره بر ممنوعیت سفر واکسن نزده‌ها

با وجود نامشخص بودند کارکرد سامانه «امید» برای کنترل وضعیت واکسن زده‌ها و واکسن نزده ها، رئیس گروه سلامت کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد درباره آخرین مصوبه برای برقراری سفر‌های نوروزی در کشوراعلام کرده که سرنشینان خودرو‌های شخصی مسافر خراسان رضوی در صورت نداشتن کارت واکسن به شهر مبدأ خود بازگردانده خواهند شد.

علی اصغر حسنی، اضافه کرد: تاکنون ابلاغی مبنی بر ممنوعیت سفر‌های نوروزی ۱۴۰۱ اعلام نشده، ولی مقرر شده است که بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس برای افرادی که واکسن کرونا نزده اند صادر نشود بنابراین اولویت صدور بلیت مسافرت با ناوگان عمومی با کسانی است که هر سه دز واکسن کرونا را تزریق کرده و همچنین علائم مشکوک به بیماری نداشته باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->