تصادف ۲ دستگاه پراید در جاده کلات ۹ مصدوم بر جا گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی تاثیر کرونا بر روح و روان| ۳۰ درصد مبتلایان به کرونا درگیر مه مغزی هستند سرنوشت متفاوت برای ۵ قاتل پای چوبه دار جاده کندوان یکطرفه شد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری نخستین سارقی که با پابندالکترونیکی قصد سرقت داشت ! خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد پیش بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (فردا شنبه ۸ اردیبهشت) کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق و دستگیری ۱۳ قاچاقچی در مرز‌های خراسان رضوی راهکار جدید وزارت راه و شهرسازی برای حاشیه‌نشینی| نوسازی بافت‌های فرسوده تسریع می‌شود فرونشست زمین در خیابان کلاهدوز مشهد + تصاویر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداری اسکیمری قرار نگیریم؟ شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود برگزاری همایش روز روان‌شناس و مشاور در مشهد | ارتقای سلامت جامعه باعث تشخیص روان‌شناس‌نما‌ها می‌شود انفجار گاز در نیشابور، یک کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) رییس سازمان حج و زیارت: میانگین سن حجاج امسال ۵۷ سال است جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد طی سال جاری (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور تا اواسط هفته آتی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تالاب جازموریان جان دوباره گرفت ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود
سرخط خبرها

تبدیل وضعیت معلمان حق التدریس به رسمی دارای قانون است

  • کد خبر: ۱۰۰۳۴۳
  • ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴
تبدیل وضعیت معلمان حق التدریس به رسمی دارای قانون است
معلمان در چندین مرحله در دانشگاه فرهنگیان دوره دیدند ولی کار جذب آن‌ها در مرحله سوم متوقف شده و ۱۶ هزار معلم حق التدریس که از سرمایه‌های این کشور هستند بلاتکلیف شده و هر روز در برابر مجلس و سایر نهادها مجبور به برگزاری تجمع هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، سید محمد مولوی، نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به تجمعات صورت گرفته از سوی معلمان حق اتدریسی که طبق قانون باید در آموزش و پرورش جذب شوند، یادآور شد: تبدیل وضعیت نیروهای حق التدریس به رسمی دارای قانون است. این قانون را مجلس وضع و شورای نگهبان ابلاغ کرد، مرحله اول این استخدام با گذراندن دوره های پودمانی در دانشگاه فرهنگیان بود که کار استخدام و تدریس آنها به طور کامل انجام شد. 

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: به دلیل کمبود ظرفیت دانشگاه فرهنگیان این معلمان در چند مرحله در دانشگاه فرهنگیان پذیرش شدند و مرجله دوم نیز پس از مرحله نخست انجام شد. اما در حال حاضر گروهی که در مرحله سوم باید تعیین تکلیف می‌شدند، هنوز وضعیت مشخصی ندارند و با وجود گذشت ۴ ماه از اتمام دوره هنوز بلاتکلیف هستند. 

مولوی با بیان اینکه این افراد نزدیک به ۱۶ هزار نفر هستند، وزارت آموزش و پرورش نیاز مبرم به این نیروها دارد و این افراد بر اساس قانون مصوب مجلس، دوره هایشان را هم دیده اند و باید جذب شوند.

 نماینده مردم آبادان  در مجلس گفت: به دلیل پر شدن ظرفیت دانشگاه فرهنگیان طی دوره آموزشی آنها مقداری به تعویق افتاد ولی هم اکنون این ۱۶ هزار نفر آموزش دیده اند و می‌توانند در مدارس مشغول به تدریس شوند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با تأکید بر اینکه باید استخدام این افراد سریعا تعیین تکلیف شود، گفت: اینکه این معلمان بیایند جلوی مجلس برای رسیدن به حقشان بنشینند و آواره باشند اصلا قابل توجیه نیست، این افراد سرمایه کشور هستند.

وی افزود: باید سریعا احکام استخدامی آنها صادر شود و کد پرسنلی بگیرند و مشغول به کار شوند. این اقدام سازمان برنامه و بودجه عدم تمکین به قانون است. این عدم تمکین ترک فعل محسوب می شود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: هشدار می دهم اگر این افراد تعیین تکلیف نشوند از ماده ۲۳۴ قانون مجلس استفاده می‌کنیم و پرونده دستگاه متخلف را به قوه قضائیه ارسال می کنیم.  لازم به ذکر است در مرحله چهارم نیز  ۴ هزار نفر باید به استخدام آموزش و پرورش درآیند.

منبع: خانه‌ملت

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->