سرخط خبرها
رئیس کلانتری هفت‌تیر در گفتگو با شهرآرامحله:

کشفیات امسال منطقه ۳۰ درصد افزایش یافته است

  • کد خبر: ۱۰۰۷۸
  • ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۸
کشفیات امسال منطقه ۳۰ درصد افزایش یافته است
لیلا جانقربان
خبرنگار شهرآرامحله
کلانتری هفت‌تیر یکی از کلانتری‌های منطقه ماست که از سال ۹۱ در ابتدای بولوار هفت تیر فعالیت خود را آغاز کرده است و محلات سیدرضی، دانش‌آموز، دانشجو، هاشمیه، هنرستان، هفت تیر و محدوده‌ای از بولوار حافظ را زیرپوشش خدمات انتظامی قرار می‌دهد.  در گفتگو با رئیس کلانتری، اقدامات این نهاد انتظامی را بررسی کردیم.
علی چالاکی که حدود ۳ سال است مسئولیت کلانتری را برعهده دارد، گفت: کلانتری هفت تیر از سال ۹۱ راه‌اندازی شده است و بخشی از منطقه ۹ شهرداری مشهد مانند بولوار هفت تیر و هاشمیه در آن قرار می‌گیرد. ما در این کلانتری در چندین دایره به مراجعه‌کنندگان و موارد دستگیری رسیدگی می‌کنیم. دایره‌های مددکاری و مشاوره با حضور کارشناسان این حوزه برای رسیدگی به مشکلات خانوادگی و درگیری‌های بین زوجین و مزاحمت‌های تلفنی و موضوعاتی از این دست است. در دایره اطلاعات در خدمت صنوف مختلف مانند بازاری‌ها و بانک‌ها هستیم که امنیت آن‌ها را تحت شرایطی فراهم می‌کنیم و در حال حاضر امنیت بیش از ۳۰ بانک را در همین محدوده تأمین می‌کنیم. امنیت بوستان‌های منطقه به‌ویژه بوستان خورشید هم از دیگر مسئولیت‌های ما در این دایره است که در کنار دیگر بوستان‌ها در آن حضور داریم و برنامه‌های مناسبتی را هم زیرپوشش قرار می‌دهیم.
رئیس این کلانتری افزود: دایره دیگر فعالیت کلانتری هفت‌تیر، دایره قضایی است که در این حوزه پرونده‌های کیفری و شکوائیه‌ها بررسی می‌شود. دایره اجرائیات نیز همان‌طور که از نامش مشخص است مسئول اجرای حکم است و دایره تجسس ما نیز به سرقت‌ها، زورگیری‌ها و مواردی از این دست رسیدگی می‌کند.
وی در ادامه گفت: میزان دستگیری‌های ما نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲۷ درصد افزایش داشته است و با این افزایش خوشبختانه میزان کشفیات ۳۰ درصد افزایش یافته و رضایتمندی مردم را به دنبال داشته است. با این میزان افزایش دستگیری امسال تعداد سرقت‌های ما در این منطقه هم کاهش داشته است.
چالاکی درباره فعالیت‌های کلانتری در ایام مختلف نیز خاطر نشان کرد: ایام نوروز یکی از زمان‌های ویژه برای ماست که کانکس‌های سیار در برخی مناطق مانند بوستان‌ها به‌ویژه بوستان خورشید برای خدمات مضاعف و امنیت ویژه داریم. همچنین در ایام سال روال ما این است که روزانه طرح‌های مختلفی مانند طرح مبارزه با سرقت‌های خرد، مبارزه با مشروبات الکلی و مواد مخدر، جمع‌آوری ماهواره و تجهیزات جانبی، جمع‌آوری متکدیان ولگرد و از این دست موارد را اجرا می‌کنیم.
وی افزود: برگزاری کلاس‌های آموزشی در مساجد، توزیع بروشور‌های پیشگیری از سرقت در مجتمع‌های منطقه و تعامل با مدارس برای آگاه‌سازی دانش‌آموزان از دیگر اقدامات ماست. طرح بازدید دانش‌آموزان از کلانتری و دیدار با عزیزان فیاض‌بخش از دیگر کار‌هایی بود که در هفته ناجا توفیق انجام آن را داشتیم.
رئیس کلانتری هفت تیر گفت: در حال حاضر طرح پلیس افتخاری را هم در منطقه داریم و تعدادی از اهالی با ما همکاری بسیار خوبی دارند. با همکاری بسیج نیز طرح گشت رضویون را در منطقه اجرا می‌کنیم و موفق شدیم با این همکاری‌ها یکی از بزرگ‌ترین مشکلات منطقه را که مربوط به محله صارمی بود برطرف کنیم و همچنان محل‌های جرم‌خیز را شناسایی و تعداد گشت‌ها را افزایش دهیم.
چالاکی درحالی‌که بیشترین میزان سرقت‌های منطقه را مربوط به قطعات خودرو می‌داند بیان کرد: متأسفانه اهالی محترم مسائل امنیتی را به‌خوبی رعایت نمی‌کنند و برای افراد سودجو فرصت ایجاد می‌کنند. بیشتر سرقت‌های خودرو مربوط به مواردی است که یا دزدگیر ندارند یا قفل فرمان نصب نشده است. همچنین خودرو‌هایی که در مکان‌های تاریک و بدون دید پارک می‌شوند طعمه‌های خوبی برای سرقت به حساب می‌آیند. به شهروندان عزیز پیشنهاد می‌کنم که چنانچه پارکینگ دارند خودرو را داخل ببرند و حتما از قفل فرمان و دزدگیر استفاده کنند و مسائل امنیتی را جدی بگیرند، زیرا افراد فرصت‌طلب همیشه در کمین هستند، اما چنانچه خدای ناکرده اتفاقی رخ داد ما از طریق شماره ۱۱۰ در خدمت شهروندان هستیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->