هکرها هر دقیقه در ۳۳۵۳ حساب کاربری رخنه می‌کنند خسارت ۹۰میلیارددلاری زلزلهٔ تایوان به صنعت تراشه‌سازی این کشور افشای جزئیاتی جدید از Samsung Galaxy Z Flip 6 و Samsung Galaxy Z Fold 6 ویدئو | گیم‌پلی بازی F1 24، تجربه فرمول یک شایعه‌سازی هوش مصنوعی: «سوپرمن مأمور ۰۰۷ خواهد بود» دستیار هوش مصنوعی در فیس‌بوک و اینستاگرام فعال شد | Meta AI در برابر ChatGPT حذف WhatsApp و Threads از اپ‌استور چین کنسول دستی بامزه و خلاقانه Playdate در سال گذشته ۱۵هزار بازی فروخته است شیائومی تلویزیون‌های جدید سری ردمی A را معرفی کرد + مشخصات و قیمت «بوستون داینامیکس» نسل جدید ربات انسان‌نمای «اطلس» را معرفی کرد + ویدئو اندروید ۱۵ برای افزایش امنیت گوشی، اپلیکیشن‌های مشکوک را قرنطینه می‌کند شیائومی ۱۵ با چه پردازنده‌ای عرضه می‌شود؟ ویژگی‌های جدید گوگل مپس برای حمایت از محیط‌زیست عادت شستن دهان بعد از مسواک‌زدن را کنار بگذارید «اطلس»، مشهورترین و چابک‌ترین ربات شرکت «بوستون داینامیکس»، بازنشسته شد + ویدئو Menteebot، ربات انسان‌نمایی با هوش مصنوعی که می‌توانید با زبان طبیعی هدایتش کنید + ویدئو قابلیت همگام‌سازی گروهی تب‌ها به نسخه‌ موبایل گوگل‌کروم اضافه می‌شود واکنش عیسی زارع‌پور به معامله همراه‌اول و دیجی‌کالا کدام بانک‌های ایرانی پرداخت با موبایل یا NFC را فعال کرده‌اند؟ آموزش‌های کاربردی که‌  می‌توانیم با  آن اینترنت را  برای فرزندانمان امن کنیم معرفی بازی «بابالنگ‌دراز» Daddy Long Legs (اندروید و IOS) + دانلود
سرخط خبرها

جنگ روسیه و اوکراین بر پروژه سفر به فضا تأثیر می‌گذارد؟

  • کد خبر: ۱۰۰۹۲۱
  • ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۰
جنگ روسیه و اوکراین بر پروژه سفر به فضا تأثیر می‌گذارد؟
با توجه به درگیری پیش آمده از سمت روسیه، سخنگوی آژانس فضایی اعلام کرده که به احتمال زیاد، سفر فضایی سال ۲۰۲۲ منتفی خواهد شد. ایلان ماسک، سال گذشته گفته بود اگر خوش شانس باشیم، حتی شاید تا چهار سال دیگر به مریخ برسیم.

الهام حبشی | شهرآرانیوز؛ سفر به فضا، مریخ و ماه همیشه یکی از بزرگ‌ترین رؤیا‌های نسل بشر بوده است. رؤیایی که به همت و لطف فضانوردان، اهالی ناسا و تمامی کسانی که عمرشان را در مسیر شناخت کهکشان‌ها گذاشته اند، تا حدودی به واقعیت نزدیک شده است.

با این حال همچنان همه چیز در مقیاس کوچک و تنها با تعدادی انگشت شمار بررسی شده است و اجرای ایده‌های بزرگ و گسترده تنها در حد برنامه‌های ایده آل و اجرا نشده باقی مانده اند. سفر به ماه و مریخ و فضا میسر شده؛ اما هنوز کسی برای مدتی طولانی و به اتفاق خانواده یا گروهی بزرگ تر، زندگی در جغرافیایی به غیر از کره زمین را تجربه نکرده است. سؤالات و گره‌های باز نشده حول محور موضوع مهاجرت از کره زمین فراوان است.

آیا سفر به مریخ باعث پیری زودرس خواهد شد؟ آیا برای زندگی در مریخ باید گوشت خواری را کنار گذاشت و با گیاه خواری گذران عمر کرد؟ آیا اسکان و مستعمره سازی مریخ و ماه با وجود هزینه‌های هنگفتی که برای انتقال، کشت و زرع و شهرک سازی نیاز دارد، توجیه پذیر است؟ و ده‌ها سؤال و آیای دیگر که هنوز پاسخی تجربه شده و قطعی برای آن‌ها وجود ندارد. سفر‌های فضایی، با توجه به شرایط و موقعیت قرار گرفتن سیارات، هر دو سال یک بار انجام می‌شود.

هر دو سال یک بار بهینه‌ترین موقعیت کرات ایجاد شده و تحقیقات فضانوردان در آن شرایط با بالاترین حد بهره وری و کارایی انجام می‌شود. آژانس‌های فضایی کشور‌های اروپایی، روسیه و افراد حاضر در ناسا تشکیل دهنده هسته اصلی آژانس‌های فضایی هستند. حالا با توجه به درگیری پیش آمده از سمت روسیه، سخنگوی آژانس فضایی اعلام کرده که به احتمال زیاد، سفر فضایی سال ۲۰۲۲ منتفی خواهد شد. ایلان ماسک، سال گذشته گفته بود اگر خوش شانس باشیم، حتی شاید تا چهار سال دیگر به مریخ برسیم.

ما می‌خواهیم ظرف دو سال آینده یک وسیله نقلیه بدون سرنشین را به آنجا بفرستیم. این یعنی پرتاب بعدی با دو سال تأخیر و در سال ۲۰۲۴ انجام می‌شود. این در حالی است که آژانس‌های هوایی، دو سال پیش هم به دلیل شیوع کرونا مأموریت خود را به ثمر نرسانده و فضانوردی را با هدف اکتشاف به سمت مریخ پرتاب نکرده اند؛ البته لغو شدن مأموریت سال ۲۰۲۲ به معنای قطع همکاری با آژانس فضایی روسیه روسکاسموس نیست و جنگ افروزی روسیه خللی در کار محققان فضانورد روس به وجود نخواهد آورد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->