آمار‌های اعتیاد در کشور مربوط به دهه ۹۰ است قتل شرور غرب تهران به دست یک مجرم سابقه دار اعترافات تکان دهنده قاتل چاقوکش کارهای مهمی که باید پس از سرقت گوشی انجام دهید قتل پسر همسایه به خاطر یک دختر ربودن زن جوان از خودروی همسرش +جزییات خودکشی متهم به سرقت از صندوق امانات بانک ملی ۱۲ هزار تماس مزاحمتی با آتش‌نشانی مشهد طی یک ماه! دستگیری پسری که مادرش را به خاطر سرزنش دیگران به قتل رساند + عکس موبایل‌قاپ حرفه‌ای در مشهد به دام افتاد (۱۶ تیر ۱۴۰۳) دستگیری ۱۱ سرشاخه یک شرکت هرمی در مشهد ۱۰ فایده گریه کردن | تا چه حد مجازیم که گریه کنیم؟ انجام مشاوره‌ ژنتیک در مرحله‌ پیش‌ از ازدواج، به همه‌ زوجین توصیه می‌شود درباره لطفعلی خان زند از تاج گذاری تا مرگ | یک تراژدی خون بار در چهار پرده یکی از راه‌های سوء استفاده از قانون معافیت سربازی سد شد آیا ضعف در برقراری ارتباط با دیگران سبب جذب همزیستی با حیوانات می­ شود؟ آداب سفر در فصل گرما جزئیات شهریه مدارس؛ شروع از ۱۰ میلیون تومان | شهریه ۲۵ درصد مدارس بالای ۳۰ میلیون تومان ابتلا به کیست مویی در بین مردان شیوع بیشتری دارد  روایت سرزده از اورژانس بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد | رد خون
سرخط خبرها

اجرای طرح رتبه‌بندی فرهنگیان، افزایش کیفیت یا حقوق؟

  • کد خبر: ۱۰۰۹۴
  • ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۱
اجرای طرح رتبه‌بندی فرهنگیان، افزایش کیفیت یا حقوق؟
طرح رتبه‌بندی فرهنگیان پس از مدت‌ها کش و قوس، چند روز قبل وارد فاز اجرایی شد و بناست برای معلمان اجرا شود.
بر اساس این طرح، معلمان با در نظر گرفتن شاخص‌هایی رتبه‌بندی می‌شوند و از افزایش حقوق بهره‌مند خواهند شد. طرح رتبه‌بندی فرهنگیان پیش از اجرا، مخالفت‌هایی نیز به دنبال داشته است. نظرات یک موافق و مخالف این طرح را می‌خوانیم.
 
علی الهیار ترکمن، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش:
هدف اصلی این طرح صرفا افزایش حقوق نیست بلکه ارتقای انگیزه معلمان در دستیابی به صلاحیت‌های بالاتر و ارتقای آموزش مدنظر است. مدیران مدارس در امتیازات ارزشیابی سالانه‌ای که به معلمان می‌دهند نقش دارند و یکی از مواردی که در رتبه‌بندی تأثیر دارد بحث ارزشیابی سالانه است، اما ما به دنبال رگه‌هایی از صلاحیت‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای معلمان هستیم که در عملکرد آن‌ها و انجام دقیق وظایف کمک کند. معلمان به این نکته توجه داشته باشند که در حال تدوین نظامی هستیم که قرار است در سال‌های آینده کار رتبه‌بندی حرفه‌ای معلمان را انجام دهد و آثار مثبتی برای جامعه فرهنگیان داشته باشد. تأخیر در طراحی و اجرای آن به دلیل کم‌کاری نیست بلکه به خاطر دقت و وسواس است تا تمام جوانب کار رعایت شود و با چهارچوبی کاملا منسجم، مانع تضییع حق برخی یا ایجاد حق کاذب و نادرست برای برخی دیگر از افراد شویم.


قاسم احمدی لاشکی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی:
رتبه‌بندی‌ای که در حال حاضر به مجلس ارائه شده است صرفا یک افزایش حقوق است و بیشتر معلمان را شامل می‌شود. هدف اصلی رتبه‌بندی ارتقای کیفیت و رسیدن به این نقطه است که یک معلم برای کسب مشوق‌ها صلاحیت‌ها و ویژگی‌هایی را در خود ایجاد کند و سازوکار‌های خودتنظیمی داشته باشد. در رتبه‌بندی معلمان شاخص‌ها و معیار‌هایی مد نظر بود که براساس آن‌ها رتبه‌بندی معلمان اعمال می‌شد، معیار‌هایی از قبیل تدریس پی‌درپی چند سال متوالی و شرکت در آزمون‌هایی که چند سال یک بار تکرار می‌شوند و نوشتن مقاله‌هایی علمی از طرف معلمان و کار‌های پژوهشی که در راستای تقویت آموزش و پرورش انجام داده‌اند. متأسفانه این معیار‌ها در رتبه‌بندی معلمان مورد توجه قرار نگرفت است. رتبه‌بندی معلمان ۵ مرحله دارد که باید از معلم پایه به معلم راهبردی در نظر گرفته شود. کسانی می‌توانستند در زیرمجموعه رتبه‌بندی قرار بگیرند که در زیر‌مجموعه این ۵ گروه قرار داشته باشند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->