بازدید نماینده ویژه ستاد انتخابات ریاست جمهوری در خراسان رضوی از شعبات اخذ رای شهرستان‌های استان حضور ۱۷ صندوق سیار اخذ رأی در شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی  شیخ نعیم قاسم: حزب‌الله برای بدترین سناریوها آماده‌ است ترامپ: شبکه ای‌بی‌سی نیوز «اخبار جعلی» منتشر می‌کند حداکثر زمان شادی مردم مشهد برای انتخاب رئیس‌جمهور تا اذان مغرب شنبه (۱۶ تیر ۱۴۰۳) است ویدئو | اعتراف خبرنگار بی‌بی‌سی به وحشی‌گری عناصر ضد انقلاب نسبت به شرکت کنندگان در انتخابات ریاست جمهوری رییس بازرسی انتخابات خراسان رضوی: مراکز شعب اخذ رای از سلامت و امنیت کامل برخوردار است انتخابات دور دوم ریاست جمهوری ۱۴۰۳ تا چه ساعتی تمدید شد؟ اعزام صندوق‌های سیار برای رأی‌گیری از توان‌خواهان و افراد سالمند در مشهد + فیلم رئیس ستاد انتخابات خراسان‌رضوی: درخواست داشته‌ایم زمان اخذ رأی در استان تمدید شود+ فیلم پوشش گسترده شبکه پهپادی ارتش جمهوری اسلامی در مرزهای شرقی کشور + ویدئو تهدید گروه‌های وهابی، داعش، منافقین و سلطنت‌طلبان علیه برگزاری انتخابات در خراسان‌رضوی + فیلم ویدئو| حال‌وهوای مردم مناطق مختلف مشهد در پای صندوق‌های رأی دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری رئیس کمیته فناوری ستاد انتخابات خراسان‌رضوی: بیش از ۹۹ درصد استعلامات، به صورت آنلاین انجام می‌شود + فیلم ریشی سوناک استعفا کرد مادر شهید «دانیال رضازاده» و همسر شهید «رسول دوست‌محمدی» در انتخابات ریاست‌جمهوری در مشهد شرکت کردند (۱۵ تیر ۱۴۰۳) رئیس کمیته وضعیت و رصد انتخابات مشهد: بیشترین تماس با مرکز پاسخگویی تلفنی انتخابات، درخواست شعبه سیار بوده است رئیس بازرسی انتخابات خراسان‌رضوی: رعایت اصل بی‌طرفی عوامل اجرایی یکی از شاخص‌های ارزیابی ماست + فیلم
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

سراج‌الدین حقانی مرد ۱۰ میلیون دلاری طالبان کیست؟ + عکس

  • کد خبر: ۱۰۱۰۹۵
  • ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲
سراج‌الدین حقانی مرد ۱۰ میلیون دلاری طالبان کیست؟ + عکس
سراج‌الدین حقانی وزیر کشور طالبان و فرزند جلال‌الدین حقانی است، او رهبر شبکه حقانی، زیر مجموعه‌ای از سازمان طالبان و شاخه‌ای از خاندان حقانی می‌باشد. امروز شنبه برای نخستین بار او در انظار عمومی و بدون روپوش ظاهر شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سراج‌الدین حقانی (زادهٔ ح. ۱۹۷۳ تا ۱۹۸۰) یکی از دو معاون ارشد رهبر طالبان مولوی هبت‌الله آخندزاده و وزیر امور داخلهٔ کنونی افغانستان است.

آمریکا برای سراج الدین حقانی که آمریکا برای وی پاداش ۱۰ میلیون دلاری تعیین کرده و این برای اولین بار پس از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان است که او بدون روپوش در رسانه‌ها ظاهر شد.

حقانی امروز (شنبه) برای شرکت در مراسم فارغ التحصیلان آکادمی پلیس کابل و برای اولین بار پس از به قدرت رسیدن طالبان در رسانه‌ها ظاهر شده است.

وی رهبر شبکه حقانی و یکی از دومعاون ارشد ملاهبت الله رهبر کنونی طالبان است که پیش از این بر مبارزه مسلحانه علیه آمریکا و نیرو‌های خارجی نظارت می‌کرد.

حقانی هنوز تحت تعقیب اف بی آی قرار دارد و وزارت خارجه آمریکا پاداشی ۱۰ میلیون دلاری برای او تعیین کرده، این در حالی است که وی پس از به قدرت رسیدن با مقامات ارشد کشور‌های مختلف از جمله نماینده ویژه سازمان ملل در افغانستان دیدار کرده است.

براساس توافق‌نامه دوحه میان آمریکا و طالبان، قرار بود پس از اجرا توافق اعضای ارشد این گروه از لیست سیاه سازمان ملل خارج شوند، اما تاکنون این اتفاق رخ نداده است.

برای تماشای عکس‌ها در سایز بزرگتر و با کیفیت بهتر بر روی آنها کلیک کنید:

زندگی خصوصی سراج‌الدین حقانی

سراج‌الدین حقانی حدود ۱۹۷۳ تا ۱۹۸۰ به عنوان فرزند جلال‌الدین حقانی، یک پشتون از قبیله غلجایی و رهبر نظامی طرفدار نیروهای طالبان در افغانستان و پاکستان، و همسر عرب او از امارات متحده عربی متولد شد.

جلال‌الدین حقانی یک همسر پشتون هم داشت. سراج‌الدین حقانی برادرانی از هر دو همسر پدرش دارد. او دوران کودکی خود را در میران شاه، وزیرستان شمالی پاکستان گذراند و در حوزهٔ اسلامی دیوبندی دارالعلوم حقانیه در اکوره ختک واقع در خیبر پختونخوا پاکستان درس خواند.

برادر کوچکترش، محمد حقانی نیز عضو این شبکه بود که در حملهٔ هواپیماهای بدون سرنشین در ۱۸ فوریه ۲۰۱۰ در دنده درپاخل روستایی در وزیرستان شمالی کشته شد.

نام «حقانی» از دارالعلوم حقانیه گرفته شد که بسیاری از چهره‌های پیشرو در شبکهٔ حقانی در آن تحصیل کرده‌اند. بسیاری از موقعیت‌های برجسته در شاخهٔ پاکستان و افغانستان طالبان نیز در دست فارغ‌التحصیلان از این حوزه است.

حقانی در مارس ۲۰۱۰، در «شورای کویته طالبان» به عنوان یکی از رهبران معرفی شد.

معاون وی، سنگین زادران، توسط یک حمله هواپیماهای بدون سرنشین ایالات متحده در ۵ سپتامبر ۲۰۱۳ در پاکستان کشته شد.

پدر او، جلال‌الدین حقانی، احتمالاً در اوایل سال ۲۰۰۸، اما قطعاً تا سال ۲۰۱۶، به علت بیماری، کنترل شبکه حقانی را به پسرش سراج‌الدین حقانی واگذار کرد. به این ترتیب او به عنوان معاون رهبر طالبان هبت‌الله آخندزاده خدمت کرد، و در درجهٔ اول درگیر امور نظامی شد.

آنتونیو گویستوزی، کارشناس بریتانیایی در زمینهٔ طالبان در ماه ۳۱ مه ۲۰۲۰ به فارین پالیسی گفت که سراج‌الدین حقانی مبتلا به کووید ۱۹ شد، که منجر به غیبت او در ترکیب رهبری این گروه شد.

پس از آنکه طالبان کنترل افغانستان را بازپس گرفت، او در ۷ سپتامبر ۲۰۲۱ به عنوان وزیر امور داخلهٔ امارت اسلامی افغانستان، منصوب شد.

منبع: فارس/ رسانه‌های داخلی افغانستان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->