نرخ طلا، سکه و ارز امروز (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) | حباب سکه کاهشی شد قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (چهارشنبه، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی به ادعاهای اخیر درباره اعطای وام با کارت یارانه قیمت دنا پلاس اتومات بالا رفت؛ پژو ۲۰۷ ارزان شد+ جدول قیمت خودرو (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونق فروش لباس تاناکورا در برخی مناطق مشهد تولید قراردادی دام راهی برای رسیدن به خودکفایی گوشت قرمز آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس طلا ارزان‌تر می‌شود | پیش‌بینی اکثر تحلیل‌گران از قیمت طلا و سکه کاهشی است (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‎‌خودرو در بازار امروز (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) فروش بیش از ۱۱۷ هزار سکه در مرکز مبادله تا امروز (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + مسیریابی شرایط خرید لاستیک دولتی در اردیبهشت‌ماه اعلام شد خبر‌های جریان‌ساز برای معامله‌گران بازار ارز چیست؟ (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماکارونی گران شد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) چرا مردم کاهش تورم را احساس نمی‌کنند؟ وزیر نیرو: توسعه صادرات فنی و مهندسی صنعت آب‌ و برق در دستورکار دولت قرار دارد | اجرای بزرگ‌ترین پروژه آبی سریلانکا توسط ایران افت ۲۰۰ هکتاری سطح زیر کشت مزارع گل محمدی در خراسان رضوی چه دارایی‌هایی شامل مالیات می‌شوند؟ | مصوبه جدید مجلس درباره مالیات بر عایدی سرمایه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پاداش ۴۷ میلیونی برای مشترکان خانگی | گران‌ترین پاداش صرفه جویی در مصرف برق مشخص شد مراحل ثبت رایگان قرارداد اجاره بها در سامانه خودنویس چگونه است؟ + لینک و راهنما آغاز دومین طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو + نوع خودرو، قیمت و زمان تحویل (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در روز‌های آینده (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش چراغ خاموش قیمت خودرو‌های داخلی در بازار (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش ۵۰ درصدی پژوپارس ایران خودرو اشک مشتریان را در آورد رنو پی کی ۴۰۰ میلیون شد | انفجار قیمت خودروی نوستالژیک! + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

رقم حقوق کارگران به ۸ میلیون تومان می‌رسد؟ (۱۶ اسفندماه ۱۴۰۰)

  • کد خبر: ۱۰۱۴۳۳
  • ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴
  • ۲
رقم حقوق کارگران به ۸ میلیون تومان می‌رسد؟ (۱۶ اسفندماه ۱۴۰۰)
باتوجه به اینکه در روز‌های پایانی سال قرار داریم و حقوق کارگران باید مشخص شود، این سوال مطرح است که رقم حقوق کارگران چه قدر خواهد بود؟ آیا رقم سبد معیشتی کارگران مبنای حقوق قرار خواهد گرفت یا خیر؟

به گزارش شهرآرانیوز، حدود یک ماه است که حقوق کارکنان دولت مشخص شده؛ اما هنوز رقم حقوق کارگران اعلام نشده و کارگران منتظرند تا شورای حقوق و دستمزد، حقوق کارگران برای سال آینده را مشخص کند؛ با وجود اینکه کم‌تر از دو هفته تا پایان سال باقی مانده، هنوز حتی رقم تقریبی دستمزد کارگران برای سال آینده مشخص نشده است؛ اقتصاد آنلاین در این راستا به گفتگو با فرامرز توفیقی، رییس کمیته دستمزد شورای عالی کار، پرداخته تا رقم دستمزد کارگران برای سال آینده را جویا شود.

توفیقی در پاسخ به این سوال که تکلیف حقوق کارگران برای سال آینده چه شد، گفت: فعلا اتفاق خاصی نیافتاده و نمایندگان کارفرمایان برای جمع‌بندی درخواست زمان بیشتری کرده‌اند و از این رو هنوز هیچ رقمی مشخص نیست.

وی در مورد این موضوع که نمایندگان اعلام کردند رقم دستمزد کارگران هم باید حداقل ۵میلیون و ۶۰۰هزار تومان باشد، توضیح داد: افزایش دستمزد کارگران در شورای عالی کارگر انجام می‌شود و هر عددی که تعیین شود باید در این شورا باشد و افراد خارج از آن فقط می‌توانند نظر دهند و نمی‌توانند بایدی به کار ببرند و تصمیم نهایی در شورای عالی کار و دستمزد اتخاذ خواهد شد.

رییس کمیته دستمزد شورای عالی کار در پاسخ به این سوال که دستمزد مد نظر طرف کارگران چه قدر است، اظهار داشت: نمایندگان کارگران گفتند سبد معیشت کارگران و تورم باید مبنا قرار گیرد و نماینده کارفرمایان نیز تقاضای زمان بیشتری کردند. اینکه ۸میلیون محقق شود یا خیر به میل و اراده دولت و نمایندگان کارفرمایی باز می‌گردد. به نظر ما اگر این اتفاق نیافتد، دودش در چشم کارفرما می‌رود. کارگری که امنیت شغلی نداشته باشد و نداند می‌تواند با دستمزدش زندگی کند یا خیر قطعا کارفرماست که اول آسیب می‌بیند. زیرا کارگر در این شرایط بهره‌وری لازم را ندارد.

وی در پایان تصریح کرد: امیدوارم برای کارگران، صنعتگران تصمیم بگیرند نه سوداگران؛ سال‌هاست که سوداگرا برای کارگران تصمیم می‌گیرند؛ باید دست از سر صنعت بردارند و بگذارند صاحبان صنعت برای خود تصمیم بگیرند. به اندازه کافی برای کارگر تصمیم گرفته‌اند و نتیجه آن را هم دیده‌ایم.

همچنین اقتصاد آنلاین در ادامه به گفتگو با علی اصغر آهنی‌ها، عضو کانون کارفرمایان پرداخت؛ وی نیز در این باره توضیح داد: هنوز رقم خاصی تعیین نشده و باید منتظر جلسه شورای عالی کار ماند.

منبع: اقتصادآنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
0
0
حقوق کارگر دیگه از درصد گذشته فکر درصد نباشید حداقل 5برابر و به تورم 15برابر حقوقشون ماده 41 د بند 2 وجود نداره اگه نشه
بهروز
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
0
0
دوستان کارگر و بازنشسته که یه جورایی حقوق بهم مرتبت میشود اگه ساکت بمانید این دولت و مدیران و وزیرهای بی کفایت ان و از همه بی کفایتر رئیس جمهور دروغگو و حراف حق ماها رو خواهند خورد و ما را شرمنده زن فرزند خود خواهد کرد همانطور که عچبا عیدی اینکارو کردن
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->