ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سخنگوی صنعت برق به استخراج کنندگان رمزارز هشدار داد | جریمه‌ای معادل ١٠٠ برابر نرخ انرژی روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال مصرف شده است سال گذشته در مشهد ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی را دریافت کردند افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارگران، خط مقدم جبهه اقتصادی هستند شاخص بورس برای چهامین روز متوالی منفی شد + نمای پایانی بازار (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارِ گرانِ کارگران، ارزان تمام شد+ فیلم دلار گران شد، حباب سکه را هم بیشتر کرد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) تولید اتوبوس ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سال گذشته کمتر از ۱۰۰۰ دستگاه بوده است | کاهش رشد اسقاط با ممنوعیت واردات انجام ۲ پرواز فوق العاده برای روز ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مسیر تهران به مشهد اجاره واحد‌های میلیاردی در کوهسنگی مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) باید‌ونباید‌های تشخیص کالای تقلبی در بازار لوازم یدکی خودرو مشارکت ۸۹درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهام تسلا به دلیل شایعات مربوط به قرارداد چین افزایش یافت ویدئو | چه تعداد بیکار در کشور داریم؟ قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | نوسانات همچنان گریبان‌گیر خودرو‌های داخلی (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در کارگاه‎ها ارزخواری مونتاژکاران خودرو کار دستشان داد | دستور وزیر صمت برای بررسی موضوع افت ۷۰ درصدی تولید زعفران | افغانستان صادر کننده زعفران ایران به جهان چرا نیمی از متقاضیان نهضت ملی مسکن منصرف شدند؟ ۳ هزار میلیارد تومان پول حقیقی از بورس در فروردین ماه ۱۴۰۳ خارج شد شرایط دریافت وام ۱۰ تا ۳۰۰ میلیونی +جزئیات سوءاستفاده از کارگران در قرارداد‌های کاری موقت
سرخط خبرها

نگاهی بر انتظارات کارگران در تعیین دستمزد

  • کد خبر: ۱۰۱۲۳۳
  • ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱
نگاهی بر انتظارات کارگران در تعیین دستمزد
احسان سهرابی - فعال کارگری

به گزارش شهرآرانیوز؛ به روز‌های پایانی سال و جلسات نهایی شورای عالی کار نزدیک می‌شویم. حال باید بگوییم که پشتیبان به چه معنی است. فرهنگ دهخدا را که باز می‌کنیم، با معانی‌ای همچون حامی، محافظ، یار، نگهبان و یاور، روبه رو و متوجه می‌شویم که رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) با چه ظرافتی این کلمه را انتخاب کرده اند.

آیا امروز در ادبیات رسانه ای، کارگران را به عنوان شرکای اجتماعی و در موضوعات اقتصادی به عنوان سرمایه‌های انسانی، خطاب می‌کنند؟ وظیفه دولتمردان و کارفرمایان دربرابر این قشر چیست؟

آری با توجه فرمایش‌های معظم له و در راستای حمایت از سرمایه که یکی از اصول اولیه بنگاه‌های اقتصادی است، باید از کارگران پشتیبانی شود و زمانی این مهم صورت می‌گیرد که کارگران بانشاط تولید کنند، بدون هیچ دغدغه و استرسی، لذا یکی از تکالیفی که برعهده اعضای شورای عالی کار -به غیر از نمایندگان کارگران که رسالت خودشان را انجام می‌دهند- است، حمایت از افزایش منطقی دستمزد کارگران است، به نحوی که بتوانند زندگی خود را تامین کنند.

امروز اگر انتظار بهره وری از کارگران در سطر خواسته‌های کارفرمایان است، باید پرسید کارآفرینان به چه اندازه در رضایتمندی و بهره مندی کارگران نقش داشته اند؟ باید توجه کرد که پشتیبانی از سرمایه‌های انسانی در زمینه معیشت و دستمزد، موجب امنیت شغلی کارگران و افزایش انگیزه آن‌ها برای کار کردن می‌شود. این مسئله به افزایش بهره وری کارگاه‌های تولیدی می‌انجامد.

پس بیایید برای یک بار هم شده در میدان اقدام و عمل در شورای عالی کار پشتیبان کارگران معزز کشورمان باشیم و به موازات آن سایر دستگاه‌های متولی از تعزیزات حکومتی و وزارت صمت، بازرسی اصناف و سایر متولیان، زحمات جلسات مکرر شورای عالی کار را هدر ندهند و از هرگونه بی انضباطی بازار و سوءاستفاده افراد فرصت طلب جلوگیری کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->