بیانیه باشگاه پرسپولیس درباره توهین به بانوان در بازی مقابل سپاهان آتیلا حجازی: به خاطر استقلال به ایران برگشتم زردکانلو: رئیس هیئت فوتبال هیچ دستاوری جز نابودی در فوتبال خراسان نداشته است | وای به حال فوتبال ایران با چنین مدیرانی! سوپرگل شهاب زاهدی از فاصله ۷۰ متری + فیلم حجازی سرپرست استقلال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و لورکوزن در یورولیگ| تکلیف آزمون مشخص شد؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و تاتنهام| برد بزرگ در دربی لندن بیاتلو: خوشه‌طلایی می‌توانست پیروز بازی باشد سرمربی خوشه طلایی: به جدول توجهی نداریم | ۳ امتیاز کسر شده قطعا بازمی‌گردد نتیجه و ویدیو بازی خوشه طلایی و آریو اسلامشهر در لیگ آزادگان | تساوی بی‌ثمر خوشه در مشهد پخش زنده بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بررسی بازی‌های باقیمانده پرسپولیس و استقلال تا پایان لیگ برتر | مسیر ساده‌تر نکونام نسبت به اوسمار صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران با درخشش بازیکن مشهدی دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم ادامه رقابت میلیمتری استقلال و پرسپولیس| نگو کی قهرمان می‌شود رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد برای نهمین فصل پیاپی جام از دست سپاهان پرید! افشای دلیل برکناری خطیر از مدیریت استقلال فرصت ویژه نکونام برای شکستن رکورد مجیدی از دست رفت
سرخط خبرها

پایان طلسم ۴۸ ساله دختران والیبال ایران

  • کد خبر: ۱۰۱۵۳۶
  • ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
پایان طلسم ۴۸ ساله دختران والیبال ایران
تیم‌ملی با سرمربی خارجی پس از سال‌ها راهی بازی‌های آسیایی هانگژو می‌شود

به گزارش شهرآرانیوز؛ والیبال زنان ایران سال پرکاری پیش‌رو دارد که بیش از چهار رویداد آسیایی مهم ازجمله این رویدادهاست. نکته بسیار مهم در سال ۱۴۰۱ حضور تیم‌ملی والیبال زنان ایران بعد از ۴۸ سال در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو خواهد بود. نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی از ۱۹ شهریور تا ۳ مهر سال آینده برگزار می‌شود.

به همین دلیل، چهارمین اردوی انتخابی تیم‌ملی والیبال بانوان ایران زیرنظر کمپدلی، سرمربی ایتالیایی، درحال برگزاری است. مریم کاظمی‌پور، معاون ورزش بانوان وزیر ورزش، روز گذشته همراه با محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال، در مجموعه ورزشی آزادی تهران حاضر شدند. محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال، در جمع ملی‌پوشان والیبال بانوان گفت: آخرین باری که بانوان ایران‌زمین در بازی‌های آسیایی شرکت کردند، رقابت‌های سال ۱۳۵۳ به‌میزبانی تهران بود. پس از آن تا ۳۸ سال زنان ما در هیچ رویداد مهمی شرکت نکرده بودند. با حضورم در فدراسیون پیگیری کردیم پوشش بانوان را تصویب کنیم و پس از آن فدراسیون جهانی والیبال را مجاب کردیم که بانوان مسلمان بتوانند با پوشش در رقابت‌ها شرکت کنند.

او ادامه داد: برای رسیدن به اهدافمان در والیبال بانوان برنامه‌ریزی کردیم و تیم والیبال زنان بعد از ۴۸ سال به بازی‌های آسیایی اعزام می‌شود. این تصمیم درحالی گرفته شده که کمیته ملی المپیک بنای خود را بر اعزام کیفی به بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو گذاشته است و بیشتر رشته‌ها و تیم‌های مدال‌آور به این مسابقات اعزام می‌شوند؛ اما اعزام دختران والیبالیست بیشتر جنبه انگیزشی خواهد داشت.

الساندار کمپدلی، سرمربی تیم‌ملی والیبال بانوان ایران، درباره وضعیت تیمش گفت: دختران ایرانی می‌خواهند پیشرفت کنند و ایران را به‌جای خوبی برسانند. آن‌ها بسیار انگیزه دارند، اما از نظر تکنیکی و تاکتیکی باید خیلی کار کنیم، چون متأسفانه خیلی در سطح بالا کار نکرده‌اند، اما در یادگیری بسیار سریع هستند. مطمئن هستم می‌توان با آن‌ها خوب کار کرد. هنوز درباره ترکیب مطمئن نیستم، چون زمان لازم دارم تا ببینم آن‌ها چگونه هستند. تعدادی ورزشکار هستند که باید آن‌ها را ببینم و هر ماه بازی‌های دوستانه هم خواهیم داشت که بسیار مهم است. ماه می‌به ایتالیا خواهیم رفت و آنجا هم بازی دوستانه خواهیم داشت که بسیار مهم است. در تورنمنتی در کانادا شرکت می‌کنیم و بازی‌های کشور‌های اسلامی را پیش‌رو داریم که در ترکیه است، اما پیش از این مسابقات قهرمانی آسیا را در پیش داریم.

سال شلوغ در انتظار والیبالیست‌ها

قاره کهن در سال ۲۰۲۲ شاهد برگزاری ۱۰ رویداد مهم والیبالی است. مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های زنان آسیا، رقابت‌های قهرمانی جوانان و نوجوانان دختر آسیا، جام کنفدراسیون والیبال زنان آسیا و چلنجرکاپ زنان آسیا، ۱۰ رویداد این گزارش آماری است. قهرمانی باشگاه‌های زنان آسیا ۴ تا ۱۱ اردیبهشت به‌میزبانی قزاقستان است که با حضور نمایندگان هشت کشور چین، ایران، ژاپن، قزاقستان (دو تیم)، تایلند، چین‌تایپه و ازبکستان پیگیری می‌شود. سپس قهرمانی نوجوانان دختر کمتر از هفده سال آسیا ۱۶ تا ۲۳ خرداد به‌میزبانی ازبکستان برگزار می‌شود که دوازده تیم استرالیا، چین، هنگ‌کنگ، ایران، ژاپن، قزاقستان، کره‌جنوبی، فیلیپین، تایلند، هند، چین‌تایپه و ازبکستان در آن رویداد حضور دارند.

قهرمانی جوانان دختر کمتر از نوزده سال آسیا ۱۳ تا ۲۰ تیر به‌میزبانی قزاقستان و با حضور چهارده تیم استرالیا، چین، هنگ‌کنگ، ایران، ژاپن، قزاقستان، کره‌جنوبی، نیوزیلند، فیلیپین، تایلند، چین‌تایپه، هند، ازبکستان و ویتنام پیگیری می‌شود. در ادامه جام کنفدراسیون والیبال زنان آسیا ۳۰ مرداد تا ۶ شهریور به‌میزبانی فیلیپین برگزار می‌شود که ایران و ۹ تیم دیگر در آن شرکت می‌کنند. بازی‌های آسیایی نیز از اواسط شهریور آغاز خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->