نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و چلسی| تحقیر بزرگ آبی‌ها آیا فرمانده فراجا از دروازه‌بان استقلال شکایت کرده است؟ تمدید با اوسمار با نظر هیات مدیره جدید تلاش شبانه‌روزی درویش برای ماندن در پرسپولیس بیرانوند مقابل سپاهان هم غایب است؟ اوسمار این سه بازیکن را می‌خواهد| رضاییان در لباس قرمز؟ وحید امیری نمی‌خواهد به نیمکت برگردد یامگا در لیست فصل بعد نکونام تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | یک گام تا جام جهانی شجیع: فوتبال خراسان به باتلاق تبدیل شده است | اعضای مجمع هیئت فوتبال کجا هستند؟ مدیران جدید در راه استقلال و پرسپولیس اولیایی: خریداران سرخابی ضرر نکردند گل محمدی در آستانه شکایت از پرسپولیس تغییرات در پرسپولیس کلید خورد فرجی در آستانه جدایی از پرسپولیس شاید رفتن گل‌محمدی به تراکتور منتفی شود احتمال تکرار بازی جنجالی در لیگ یک بازگشت ماشاریپوف به تمرینات استقلال قرارداد طارمی و اینتر نهایی شد شکایت پلیس فراجا از دروازه‌بان استقلال
سرخط خبرها

«ستارگان» تنها امید خراسان برای صعود به لیگ برتر والیبال بانوان

  • کد خبر: ۹۸۸۸۸
  • ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
«ستارگان» تنها امید خراسان برای صعود به لیگ برتر والیبال بانوان
۴ تیم مرحله نیمه‌نهایی در لیگ دسته‌یک والیبال بانوان امروز به میدان می‌روند.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ خراسانی‌ها با دو نماینده راهی مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ دسته‌یک والیبال بانوان کشور شده بودند، اما در پایان این مرحله، فقط یکی از تیم‌های استان توانست راهی نیمه‌نهایی شود. به‌این‌ترتیب، تعداد تیم‌های حذف‌شده خراسان‌رضوی به چهار تیم رسید. ستارگان درخشان تربت‌حیدریه تنها تیم استان است که هنوز شانس صعود به لیگ‌برتر دارد.

مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ دسته‌یک بانوان از روز‌های پایانی هفته گذشته با رقابت هشت تیم برای صعود به مرحله نیمه‌نهایی آغاز شد که پس از سه روز رقابت و برگزاری دوازده دیدار با معرفی تیم‌های اول و دوم دو گروه به پایان رسید. تیم‌های ستارگان درخشان تربت‌حیدریه و فدک قم از گروه I، سریک گنبد و الماس‌جم بوشهر از گروه J، علی‌بابای اصفهان و موحم فریدون‌کنار از گروه K و خیام‌بتن نیشابور و چادرملو اردکان از گروه L با کسب رتبه‌های اول و دوم در مرحله یک‌هشتم توانسته بودند راهی این مرحله شوند.
دیدار‌های مرحله یک چهارم نهایی در دو گروه به‌میزبانی اردکان برگزار شد. الماس‌جم بوشهر، علی‌بابای اصفهان، ستارگان درخشان تربت‌حیدریه و چادرملو اردکان در یک گروه به میدان رفتند و فدک قم، خیام‌بتن نیشابور، سریک گنبد و موحم فریدون‌کنار نیز باهم به رقابت پرداختند.

صعود ستارگان و خداحافظی با خیام

در روز نخست، ستارگان درخشان تربت حریف تیم میزبان بود که در دیداری نزدیک نتیجه را ۳ بر ۲ به چادرملو اردکان واگذار کرد. در همین روز، خیام‌بتن نیشابور به‌مصاف فدک قم رفت که در آن دیدار هم همه‌چیز به دست پنجم کشیده شد، اما این‌بار خراسانی‌ها پیروز از میدان بیرون آمدند و ۳ بر ۲ برنده شدند. تیم‌های علی‌بابا و سریک گنبد نیز دیگر برنده‌های این روز بودند.

در روز دوم خیام‌بتن دیداری سخت و حساس برابر تیم مدعی سریک گنبد داشت که از نظر مالی حامی خوبی همچون سردار آزمون دارد. در این روز خیام‌بتن دو دست اول را ۲۸ بر ۲۶ و ۲۵ بر ۱۳ برنده شد، اما در دو دست بعدی با نتایج مشابه ۲۵ بر ۱۹ بازنده شدند تا تکلیف تیم برنده در دست پنجم مشخص شود. درنهایت سریک ۱۷ بر ۱۵ مچ خیام‌بتن را خواباند و پیروز شد. ستارگان درخشان تربت‌حیدریه، اما ۳ بر ۱ و با نتیجه قاطع پیروز از زمین بیرون آمدند. الماس‌جم بوشهر و موحم فریدون‌کنار هم برابر حریفانشان پیروز شدند.

در آخرین روز از این مرحله نیز ستارگان درخشان به‌مصاف الماس‌جم بوشهر رفت که بازهم همچون دیگر دیدار‌ها نزدیک پیش رفت، اما در پایان، ستارگان توانستند ۳ بر ۲ پیروز شوند. اما خیام‌بتن نیشابور که تا پیش از مرحله یک‌چهارم شکست نخورده بود، در آخرین بازی‌اش ۳ بر ۰ مغلوب موحم فریدون‌کنار شد. علی‌بابا و سریک هم برابر حریفانشان برنده شدند تا تکلیف تیم‌های صعودکننده به نیمه‌نهایی مشخص شود.
در پایان این مرحله تیم‌های علی‌بابای اصفهان و ستارگان درخشان تربت‌حیدریه از گروه اول و تیم‌های سریک گنبد و موحم فریدون‌کنار از گروه دوم با کسب رتبه‌های اول و دوم به مرحله نیمه‌نهایی صعود کردند. خیام‌بتن نیز با لیگ دسته‌یک ۱۴۰۰ از همین نقطه خداحافظی کرد.

امروز، معرفی فینالیست‌ها

مرحله نیمه‌نهایی لیگ دسته‌یک از امروز آغاز می‌شود. از ساعت ۱۱ مسابقه ۱۵۰ لیگ‌یک میان تیم‌های علی‌بابای اصفهان و موحم فریدون‌کنار برگزار می‌شود و در دیدار مهم دیگر نماینده استان باید آخرین شانسش را امتحان کند. از ساعت ۱۴ مسابقه بین دو تیم سریک گنبد و ستارگان درخشان تربت آغاز می‌شود. سریک هنوز شکست نخورده است و توانست خیام‌بتن نیشابور را هم از پیش‌رو بردارد. باید دید ستارگان می‌تواند تیمی باشد که مزه باخت را به گنبدی‌ها بچشاند یا خیر.

پدر سردار آزمون رئیس هیئت‌والیبال گنبد است و به همین واسطه پسر او نیز حمایت ویژه‌ای از تیم بانوان این شهر می‌کند، به‌طوری‌که در مراحل گذشته به‌ازای هر پیروزی پاداش‌هایی از سوی آزمون برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شد. تیم‌های برنده این دو بازی راهی فینال خواهند شد و دو تیم بازنده برای رده‌بندی باید بازی کنند.
دیدار رده‌بندی و نهایی لیگ دسته‌یک بانوان سال ۱۴۰۰ نیز یکشنبه ۲۴ بهمن برگزار خواهد شد. در این مرحله بازنده‌های دو مسابقه مرحله نیمه‌نهایی از ساعت ۱۱ برای کسب مقام سوم و برنده‌ها از ساعت ۱۴ در دیدار نهایی برای کسب مقام قهرمانی به‌مصاف یکدیگر می‌روند.

حذفیات استان به چهار رسید

امسال پنج نماینده از خراسان‌رضوی در رقابت‌ها حاضر شدند؛ یک نماینده از مشهد، دو تیم از تربت‌حیدریه، یک تیم از نیشابور و یک تیم دیگر از درگز در گروه‌های مختلف به‌مصاف حریفان رفتند. پس از پایان مرحله مقدماتی با حضور ۳۳ تیم، چهار نماینده از مجموع پنج نماینده خراسان در این لیگ موفق شدند از گروهشان به مرحله بعدی صعود کنند. مرحله یک‌هشتم نهایی مسابقات لیگ دسته‌یک والیبال بانوان باشگاه‌های کشور هم با حضور شانزده تیم در سه روز برگزار شد.

تیم‌ها در چهار گروه رقابت کردند و درنهایت دو تیم برتر هر گروه به یک‌چهارم نهایی صعود کردند. در پایان مرحله یک‌چهارم نیز یکی‌دیگر از تیم‌ها از دور مسابقات حذف شد. به‌این‌ترتیب، از مجموع پنج تیم خراسانی، اوج درگز، مهر ثامن تربت‌حیدریه، سورن مشهد و خیام‌بتن نیشابور حذف شدند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->