برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها ماجرای شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟ «نردبان آسمان» به کتاب‌فروشی‌ها آمد صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تجلیل از کارگردان فلسطینی در جشنواره فیلم سارایوو فیلم‌های اولین هفته اردیبهشت ۱۴۰۳ (۶ و ۷ اردیبهشت) + زمان پخش
سرخط خبرها

افزایش ۵۰ درصدی قیمت بلیت سینما در سال آینده چه بلایی سر سینمای ایران می‌آورد؟

  • کد خبر: ۱۰۱۶۱۲
  • ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۶
افزایش ۵۰ درصدی قیمت بلیت سینما در سال آینده چه بلایی سر سینمای ایران می‌آورد؟
گران کردن ۵۰ درصدی بلیت سینما یعنی لگد زدن به جسم نحیف و بی جان سینمایی که دارد برای زنده ماندن دست وپا می‌زند. سینمایی که بعد از دوسال تعطیلی و افزایش سرسام آور هزینه‌های سینماداری و فیلم سازی می‌خواهد هر طور شده به حیات نباتی اش ادامه بدهد ...

عروجی | شهرآرانیوز - گران کردن ۵۰ درصدی بلیت سینما یعنی لگد زدن به جسم نحیف و بی جان سینمایی که دارد برای زنده ماندن دست وپا می‌زند. سینمایی که بعد از دوسال تعطیلی و افزایش سرسام آور هزینه‌های سینماداری و فیلم سازی می‌خواهد هر طور شده به حیات نباتی اش ادامه بدهد؛ اما سؤال اینجاست؛ آیا فکر این را کرد ه اند که یک خانواده چهارنفره بدون احتساب هزینه رفت وآمد و خرید تنقلات برای دوساعت فیلم دیدن چیزی حدود ۲۰۰ هزارتومان باید پول بدهند؟

نکته دیگر اینکه، سینمای ایران مگر در سال چند فیلم پرفروش دارد که مخاطب حاضر می‌شود با فراغ بال چنین هزینه‌ای را بپردازد؟ طبق گزارش ها، در جلسه اخیر شورای صنفی نمایش گروهی از سینماداران و تهیه کنندگان درخواست افزایش قیمت بلیت سینما‌ها تا پنجاه هزار تومان برای سینما‌های مدرن را داده اند. تصمیمی که مورد تأیید اکثریت اعضای این شورا هم قرار گرفته و در انتظار تأیید نهایی سازمان سینمایی است.

بر اساس این تصمیم، بلیت سینما‌های مدرن در سئانس‌های انتهایی و روز‌های پنجشنبه، جمعه و روز‌های تعطیل پنجاه هزار تومان می‌شود و این قیمت برای سینما‌ها و سئانس‌های دیگر به نسبت کمتر خواهد بود. همچنین قرار است علاوه بر سه شنبه ها، یکشنبه‌ها هم به روز‌های نیم بهای سینما‌ها اضافه شود. با این حال، قیمت پنجاه هزار تومان برای بلیت سینما‌ها و رشد ۶۶ درصدی متوسط قیمت بلیت، تصمیمی علیه مخاطبان سینما و به سود فیلم سازان و سینماداران است؛ چرا که فیلم‌ها با تعداد مخاطبانی کمتر به سود بیشتری می‌رسند.

به عنوان مثال، در سال ۱۴۰۱ یک فیلم با تعداد مخاطب حدود دویست هزار نفر به فروش ۱۰ میلیاردی خواهد رسید؛ اتفاقی که شاید برای تهیه کننده‌ها و پخش کننده‌ها سودده باشد؛ اما با گران کردن فیلم دیدن در عمل گروه دیگری از مردم از سالن‌های سینما د ور خواهند شد. اتفاقی که در همه این سال‌ها افتاده است و همان گروه نادیده گرفته سینما ناچار شده اند فیلم‌ها را یا در پلتفرم‌های خانگی تماشا کنند یا به صورت غیرقانونی.

جالب‌تر اینکه، دوسال گذشته وقتی بلیت سینما نیم بها شد هیچ اتفاقی نیفتاد و مخاطبی به سالن‌ها نیامد، این یعنی گران شدن بلیت سینما سبب کم شدن مخاطب خواهد شد و حالا در کنار اینکه چنین حرکت فرهنگی از سبد مردم خارج خواهد شد، تفریح قشر متوسط ایرانی هم به یک سرگرمی گران تبدیل می‌شود. طبق گزارش روزنامه «فرهیختگان» قیمت بلیت سینما از ابتدای سال ۹۰ تا ۹۸ تقریبا ۶ برابر شده است؛ البته ناگفته نماند این دهه به دلیل بیماری کرونا و تعطیلی بی سابقه سینما در مدت زمان طولانی از لحاظ اقتصادی وضعیت چندان خوبی ندارد.


قیمت جدید بلیت سینما‌ها در سال ۱۴۰۱ اعلام شد


 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->