شلیک دلخراش مرد فراری به همسرش استطاعت ٩٨درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد کشف جسد دانشجوی دندان‌پزشکی بعد از یک هفته| دو مظنون بازداشت شدند یک کشته و ۶ مجروح بر اثر طوفان زاهدان(۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد دستگیری زورگیران دهه هشتادی قمه کش (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف ۷۳ قطعه سکه تاریخی دوره اشکانیان از مسافر قطار (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد میانگین سن مادران و پدران ایرانی در تولد اولین فرزند چقدر است؟ سردار رادان: اصراری به انتقال خودرو‌های توقیفی با جرثقیل نداریم سارق ۴۶ کامپیوتر خودرو در مشهد به دام افتاد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازنشستگان تامین اجتماعی همچنان منتظر تعیین تکلیف افزایش حقوق خود هستند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۱۱ واحد صنفی به‌دلیل فروش مواد مخدر و قرص‌های غیرمجاز در مشهد  آدمکشی جوان ۱۸ ساله به خاطر غرور جوانی در مشهد + عکس آنچه اخلاق عمومی را کارآمدتر می‌کند نگهداری درست پیاز و جلوگیری از جوانه زدن آن + روش‌هایی کاربردی برای جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز اینترنت در روز‌های کنکور قطع نمی‌شود تاثیر شبکه‌های اجتماعی مجازی بر گرایش نوجوانان به مصرف دخانیات چقدر است؟ قطع انتقال محلی مالاریا در کشور تا سال ۱۴۰۴ | افزایش مالاریا در خراسان رضوی طی ۲ سال گذشته
سرخط خبرها

کشف ۴۰۰ هزار عدد موادمحترقه در مشهد

  • کد خبر: ۱۰۲۱۵۰
  • ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸
کشف ۴۰۰ هزار عدد موادمحترقه در مشهد
به گفته این مقام مسئول، در این عملیات ۴۱۷ هزار و ۸۶۸ عدد انواع موادمحترقه خطرناک پیش از رسیدن به دست کودکان و نوجوانان کشف و جمع آوری شد.

محمدجواد ابوعطا | شهرآرانیوز؛ هم اکنون که این گزارش را می‌خوانید، فقط دو روز تا رسیدن به چهارشنبه آخر سال و رسم کهن چهارشنبه سوری باقی مانده است؛ رسمی که چندسالی است در مسیر انحرافی قرار گرفته و عده‌ای سودجو نیز با سوءاستفاده از این موقعیت درصدد پرکردن جیب طمعشان هستند. اما پلیس نیز مقابل این سودجویان ایستاده است، تا جایی که در عملیاتی ۷۲ ساعته، کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی خراسان رضوی توانستند بیش از ۴۱۷ هزار عدد انواع موادمحترقه را که بخشی از آن خارجی بود، در مشهد کشف و جمع آوری کنند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان رضوی درباره جزئیات این پرونده بیان کرد: طرح ارتقای امنیت اجتماعی با محوریت مقابله با توزیع کنندگان و قاچاقچیان موادمحترقه هم زمان در سراسر خراسان رضوی آغاز شد.

سرهنگ حسین جوانبخت با اشاره به جزئیات این عملیات که غافل گیرانه و ضربتی اجرا شد، بیان کرد: تیم‌های عملیاتی پلیس با حضور در مناطقی که از پیش شناسایی شده و محل جولان سودجویان و فروشندگان موادمحترقه بود، عملیات ضربتی را آغاز کردند. این عملیات ۷۲ ساعت زمان برد.

به گفته این مقام مسئول، در این عملیات ۴۱۷ هزار و ۸۶۸ عدد انواع موادمحترقه خطرناک پیش از رسیدن به دست کودکان و نوجوانان کشف و جمع آوری شد.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان رضوی ادامه داد: در این عملیات ۴۶ فرد به اتهام توزیع و خرید و فروش مواد انفجاری خطرناک دستگیر شدند و با تشکیل چهل پرونده، متهمان برای رسیدگی به جرایمشان به مقام قضایی معرفی شدند.

وی درباره خطرات استفاده از موادمنفجره به بهانه چهارشنبه سوری، بیان کرد: بیشترین مخاطبان استفاده از این لوازم کودکان و نوجوانانی هستند که به دنبال هیجان به تهیه موادمنفجره اقدام می‌کنند و بیشتر مصدومان و جان باختگان حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری گروه نوجوانان و جوانان هستند.

جوانبخت با اشاره به نقش خانواده‌ها در کاهش خطرات استفاده از موادمحترقه اظهار کرد: در روز‌های پایانی سال و به ویژه شب و روز چهارشنبه پیش رو، اجازه ندهند فرزندانشان تنهایی در اجتماعات خطرناک حاضر شوند و حتما فرزندانشان را همراهی کنند تا دچار حوادث احتمالی نشوند.
وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه توزیع و خرید و فروش موادمنفجره خطرناک، حتما موضوع را با پلیس ۱۱۰ درمیان بگذارند و بدانند که این گزارش‌ها در بسیاری موارد به دستگیری متهمان و سودجویان منجر می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->