سیلاب به سنگان خواف رسید نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد؟ دو کشته بر اثر حادثه رانندگی درمحور قدیم تهران-ساوه (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی | خون خشک شده بهتر از خون مایع است
سرخط خبرها

متخلفان شب چهارشنبه آخر سال مجازات سنگینی خواهند شد

  • کد خبر: ۱۵۴۷۳۱
  • ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰
متخلفان شب چهارشنبه آخر سال مجازات سنگینی خواهند شد
معاون حقوق عامه و پیشگیری از جرم دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی گفت: به همه افرادی که مواد محترقه می‌خرند، می‌فروشند و حمل و نگهداری می‌کنند تذکر می‌دهم؛ زیرا طبق قانون این افعال جرم‌انگاری شده و مجازات ها نیز سنگین است و تا ۲ سال حبس هم دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، سید هادی شریعت‌یار در خصوص پیشگیری از حوادث شب چهارشنبه آخر سال اظهار کرد: چندین سال است که کارگروه فعالی در معاونت پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای مرکز استان خراسان رضوی در زمینه شب چهارشنبه آخر سال وجود دارد که یکی از کمیته‌های فعال است.

وی افزود: چهارشنبه آخر سال همواره مورد تاکید، هشدار و تذکر همه مسئولان، دلسوزان و هنرمندان جامعه بوده و همیشه کمپین‌هایی برای تذکر و هشدار در این زمینه به راه انداختند تا افراد در این شب رفتارهای هنجارشکنانه انجام ندهند.

شریعت‌یار بیان کرد: چهارشنبه آخر سال یکی از سنت‌هایی بوده که از قدیم در جامعه ما وجود داشته، اما متاسفانه در سال‌های اخیر عده‌ای سودجو که به عواقب کار خود فکر نمی‌کنند این برنامه را به سمت و سویی بردند که در این شب انگار تعمدا از خانه بیرون می‌آییم تا به خودمان و دیگران آسیب برسانیم؛ رفتارهای هنجارشکنانه‌ای انجام می‌شود که موجب انحراف این سنت شده است.

معاون حقوق عامه و پیشگیری از جرم دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی ادامه داد: ما در آستانه عید نوروز و بهار هستیم و همه خانوادها برای جشن، تفریح و مسافرت آماده می‌شوند، اما متاسفانه برخی افراد بدون اینکه به عواقب کار خود بیندیشند دست به اقداماتی می‌زنند که این خوشی را از خانواده‌ها می‌گیرند و آن‌ها را دچار آسیب‌ها و صدمات جدی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: به همه افرادی که مواد محترقه می‌خرند، می‌فروشند و حمل و نگهداری می‌کنند تذکر می‌دهم؛ زیرا طبق قانون این افعال جرم‌انگاری شده و مجازات دارد. افرادی که از مواد محترقه استفاده می‌کنند و از قِبل این رفتارها جرایم دیگری مانند تخریب اموال عمومی یا خصوصی مرتکب می‌شوند، مجازات جداگانه خود را دارند که رسیدگی می‌شود. مجازات‌ها نیز در این زمینه سنگین است، بنابراین خانواده‌ها دقت کنند که بعدا نگویند غفلت کردیم و آگاهی نداشتیم.

شریعت‌یار اضافه کرد: این افعال تا ۲ سال حبس هم دارد. اگر فردی مرتکب خسارت به اشخاص شود به میزان خسارتی که وارد کرده باید جبران کند، در کنار آن جنبه عمومی جرم نیز مطرح است. همچنین اگر فردی به فرد دیگری آسیب برساند، دیه سنگینی باید پرداخت کند به خصوص که دیه سر و صورت جزو دیه‌های سنگین است. افرادی که در کنار حمل، نگهداری و استفاده از مواد محترقه، شرب خمر، تخریب، نزاع و درگیری هم داشته باشند برای آنها پرونده تشکیل می‌شود. تعداد افرادی که سال گذشته دستگیر شدند حدود ۵۰ تا ۶۰ بوده است.

معاون حقوق عامه و پیشگیری از جرم دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی گفت: در معاونت پیشگیری در کارگروه پیشگیری از حوادث شب چهارشنبه آخر سال برای افرادی که دچار جرم شوند تشکیل پرونده می‌دهیم، شناسنامه‌دار می‌شوند و تا سال آینده در اختیار معاونت پیشگیری قرار گرفته و تحت آموزش در کارگاه‌ها و کلاس‌ها قرار می‌گیرند. اگرچه این کلاس‌ها خوب است اما این افراد از کارهای شخصی خود باز می‌مانند. ما سال آینده متهمان شب چهارشنبه آخر سال را فراخوانی می‌کنیم تا در کارگاه‌ها شرکت کنند، بنابراین در این شب نمی‌توانند در خیابان‌ها و معابر باشند؛ این کار چندین سال است که اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: در این چند سالی که موضوع شب چهارشنبه آخر سال بیشتر رسانه‌ای شده و مسئولان به هر نحوی عواقب و آسیب‌های این شب را بازگو می‌کنند، مورد توجه شهروندان قرار گرفته و موجب شده رفتارهای هنجارشکنانه هر سال کاهش داشته باشد.

شریعت‌یار عنوان کرد: از خانواده‌ها، جوانان و نوجوانان خواهش می‌کنم از هرگونه رفتار هنجارشکنانه در شب چهارشنبه آخر سال و حتی بیرون آمدن از خانه و شرکت در این برنامه‌ها پرهیز کنند. ما مشاهده کردیم افرادی که هیچ‌گونه نقشی در شب چهارشنبه آخر سال نداشتند و صرفا در خیابان تردد می‌کردند دچار حادثه شدند؛ بنابراین افرادی که با این قصد و نیت به خیابان می‌آیند صدمات بیشتری می‌بینند که این صدمات بیشتر سوختگی به ویژه در سر و صورت و از دست دادن چشم است. امیدواریم امسال شاهد این حوادث نباشیم.

معاون حقوق عامه و پیشگیری از جرم دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی تصریح کرد: جوانان و نوجوانان توجه داشته باشند تحت تاثیر دوستانی که صلاحیت اخلاقی لازم را ندارند و همچنین رسانه‎‌ها و فضای مجازی که آن‌ها را به شرکت در این برنامه‌ها و مراسم ترغیب می‌کنند، قرار نگیرند. این افراد دوستان نادان یا افرادی هستند که آگاهانه و تعمدی این افراد را به خیابان می‌کشانند و دچار آسیب می‌کنند که ضرر آن نیز متوجه خود این افراد می‌شود. مراقب باشند تا بعد از دستگیری نگویند ما تحت تاثیر دوستان و فضای مجازی قرار گرفتیم و فریب آن‌ها را خوردیم.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->