ویدیو درگیری عجیب در مسابقات جام رمضان فدراسیون جودو! آیا نحوه واگذاری غیر عادلانه است؟ | اعتراض استقلال برای چیست؟ آندو: جوان‌های تیم ملی منتظر فرصت باشند جریمه چندهزار دلاری قلعه نویی و شاگردان| تلخی بی پایانِ باخت مقابل قطر نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان
سرخط خبرها

افشاگری دبیر درباره فدراسیون کشتی: برای حـال‌گیری، بودجــه خـادم را کـم کردنـد!

  • کد خبر: ۱۰۲۱۷۴
  • ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹
افشاگری دبیر درباره فدراسیون کشتی: برای حـال‌گیری، بودجــه خـادم را کـم کردنـد!
علیرضا دبیر در کنفرانس خبری دست به افشاگری زد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ رئیس فدراسیون کشتی کشورمان در نشست خبری، مدعی شد کشتی هنوز جا دارد تا به جایگاه اصلی خودش برسد. علیرضا دبیر دیروز در جمع خبرنگاران حاضر شد تا درباره آخرین وضعیت این فدراسیون و شرایط کاری خودش توضیح بدهد. در ادامه بخش‌هایی از این نشست را با هم مرور می‌کنیم.

برای حال‌گیری بودجه خادم را کم کردند

رئیس فدراسیون کشتی درباره اینکه بعد از مجمع کمیته حاشیه‌های زیادی ایجاد شد و دغدغه شما چیست، گفت: وقتی کل اعضای مجمع رأی دادند، من هم مثل بقیه احترام می‌گذارم. من روی بودجه بحث داشتم و هم اینکه برخی رئیس نبودند. یکی از اعضای مجمع دروغ گفت. دوره قبل ما دی‌ماه۹۶ هیئت اجرایی را تحویل دادیم و بودجه کشتی ۵میلیارد بوده، آن عضو هیئت اجرایی خودش نمی‌داند چه اتفاقی افتاده است. از خدا نمی‌ترسند دروغ می‌گویند؟ از سال۹۷ بودجه کشتی را از ۵‌به ۲‌میلیارد کاهش دادند و گفتند آن‌موقع می‌خواستند حال رئیس فدراسیون را بگیرند. اسناد موجود است و می‌توانید ببینید. اسم نمی‌آورم و نمی‌دانم این چه حرفی است.

با کسی لابی نمی‌کنم

دبیر افزود: کمیته برای بودجه امتیازبندی کرد؛ سقف هزار امتیاز با بودجه چهارمیلیاردی. برخی فدراسیون‌ها مانند وزنه‌برداری و تکواندو به این امتیاز نزدیک شدند، اما ما دو رشته هستیم؛ فرنگی و آزاد که هر دو این شاخص‌ها را رد کردند. با احترام به دیگررشته‌ها، تکواندو دو سهمیه و وزنه چهار سهمیه گرفتند، والیبال و بسکتبال یک مدال دارند. گفتند ۲۰۰‌درصد روی بودجه ما گذاشتند؛ اما واقعیت ندارد. من حق ندارم لابی شخصی داشته باشم و با کسی هم مشکل ندارم. حرف حق می‌زنم. خودشان هم گفته بودند امتیاز سقف ایراد دارد. آقای نوبخت خودش قول بودجه داده بود و من گفته بودم به کمیته بدهند؛ چون یک‌بار همین‌طوری شد و وزارت چند‌میلیارد ما را نداد.

به مدیریت صالحی‌امیری نمره قبولی می‌دهم

رئیس فدراسیون کشتی با تقدیر از عملکرد رئیس کمیته ملی المپیک، عنوان کرد: آقای صالحی‌امیری مدیر قدرتمندی بوده و خوب کار کرده است. در مدیریت به او نمره قبولی می‌دهم؛ اما من حرف‌هایم را می‌زنم. مجمع به دوستان تا مهرماه رأی داده و برای بازی‌های آسیایی تیم دوم و سوم را می‌فرستیم. همین الان تیم را برای قهرمانی آسیا آماده می‌کنیم و برایمان خیلی مهم نیست؛ چون به‌عنوان تدارکاتی به آن نگاه می‌کنیم. بیشتر تیم جوان هستند و نفرات برتر جام تختی و قهرمانی کشور به این مسابقات می‌روند. نفری ۴۳‌میلیون تومان پول بلیت ما برای این مسابقات است؛ آن‌هم با تیم شصت‌نفره.

جهانی و المپیک مهم‌تر از بازی‌های آسیایی است

وی افزود: یک ورزشکار من ۴‌هزار کالری می‌سوزاند و من چقدر باید به او برسانم. الان تیم‌های مختلف ما در اردو هستند و حساب‌و‌کتاب کنید. علاوه‌بر‌این ساخت‌و‌ساز هم داریم. برای کشتی‌گیران جهانی و المپیک مهم است، من خودم در بوسان نمی‌خواستم کشتی بگیرم؛ اما مرا در معذوریت گذاشتند. الان یزدانی چند مدال بازی‌های آسیایی دارد؟ چه کسی یادش است؟ اگر برای کمیته و وزارت بازی‌های آسیایی مهم است، قرار است ۱۰ روز دو مسابقه شرکت کنیم، باید به ما کمک کنند؛ آن‌هم الان، نه یک ماه مانده به بازی‌های آسیایی.

به وزیر گفتم دست شما را می‌بوسم، مرا بردارید

رئیس فدراسیون کشتی افزود: به سجادی گفتم ما رفیق هستیم، مرا بردار، دست شما را هم می‌بوسم؛ اما تا‌زمانی‌که باشم، از حق کشتی دفاع می‌کنم و اگر حرفی می‌زنم، حق است. اگر پول بدهند، آینده جوانان عوض می‌شود. شما ببینید خراسان رضوی در قهرمانی کشور اول شد، اما باید مراقب مازندران هم باشم؛ چون بچه‌زرنگ من است، اما از افتخارات خراسان هم خوش‌حالم. حرف من اجرای عدالت است. پول بدهند پرچم ایران در المپیک و جهان هم بالاست. زمانی که امیر خادم در مجلس بود، بودجه ورزش بالا رفت و امسال کمیسیون تلفیق هم خیلی به ما کمک کرد. از نمایندگان مجلس تشکر می‌کنم.

ورزش هم سیاسی است

دبیر درباره اتفاقات اخیر روسیه و تأثیر عدم حضور این کشور در مسابقات جهانی، عنوان کرد: ورزش هم سیاسی است، اگر سیاسی نیست چرا روسیه محروم شد؟ کشتی دنیا بدون آمریکا، روسیه و ایران هیچ‌چیز نیست. با اختلاف کم اول تا سوم شدیم و الان اختلاف ما با دو کشور دیگر کم است. ما آمریکا را برای جام شاهد دعوت کردیم و دوست داریم آمریکا و روسیه در رقابت‌ها باشند، چرا؟ چون این دو کشور باعث شدند کشتی از المپیک حذف نشود.

آمریکا را برای جام تختی دعوت کردیم

وی درباره دعوت از تیم آمریکا برای شرکت در جام تختی، تصریح کرد: آمریکایی‌ها ما را برای دیدار دوستانه دعوت کردند؛ اما به تیم ناقص ما ویزا دادند. ما آن‌ها را برای جام تختی دعوت کردیم و خوب است بیایند و این به نفع کشتی ماست. دیشب دعوت‌نامه را ایمیل کردیم و ما به همه ویزا می‌دهیم. در الیگودرز خانواده‌ها پدر‌و‌مادر کشتی‌گیران را به خانه‌شان بردند. ما از همه آمریکایی‌ها پذیرایی می‌کنیم. قبلا پول بلیت می‌دادند و تیم می‌آمد؛ اما من پول جمهوری اسلامی را نمی‌دهم، از طرفی ما باید تاریخ مسابقاتمان را تغییر دهیم.

۳ نمره دبیر به کشتی

دبیر در پاسخ به این سؤال که چه نمره‌ای در سال۱۴۰۰ به کشتی می‌دهید، گفت: نمره‌۳ می‌دهم؛ چون ۳۰‌درصد ظرفیتمان را استفاده کردیم. دوره پنجاه‌شصت‌ساله کشتی قابلیت فردی بوده و محیط آماده نبوده است. ما قابلیت زیادی داریم و من اگر حرص می‌خورم و رگم باد می‌کند، دلم می‌سوزد؛ چون دوست دارم پرچم بالا برود.

اولویت‌های کشتی چیست؟

وی درباره اولویت‌های کشتی خاطرنشان کرد: المپیک پاریس، جهانی۲۰۲۳ که سهمیه هم در آن توزیع می‌سود و بعد مسابقات جهانی صربستان اولویت ماست. از من توقع نداشته باشید المپیک پاریس را با بازی‌های آسیایی یکی بدانم. همه باید برای این اولویت‌ها حرکت کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->