به بهانه پخش انیمیشن شکرستان در نوروز ۱۴۰۱

  • کد خبر: ۱۰۲۲۸۰
  • ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸
به بهانه پخش انیمیشن شکرستان در نوروز ۱۴۰۱
شکرستان از معدود کارهای محبوب تلویزیون در سال‌های اخیر است که از سال ۱۳۸۷ تا امروز روند تولید آن ادامه داشته و همچنان پرطرفدار است. حالا قرار است این انیمیشن جذاب در نوروز ۱۴۰۱ در ۱۳ قسمت میهمان مخاطبان خود در شبکه نسیم باشد.

محمدرضا هاشمی | شهرآرانیوز؛ تا همین چند سال قبل تلویزیون با برنامه‌های ویژه‌ای که برای نوروز تولید می‌کرد یکی از بهانه‌های مهم برای پرکردن روز‌های تعطیل سال نو بود. برنامه‌هایی که هر کدامشان به تنهایی توانایی جذب مخاطب را داشتند و خیلی‌ها چشم می‌گذاشتند تا سال نو از راه برسد تا بتوانند فصل‌های جدید برنامه مورد علاقه شان را تماشا کنند و شاید سردمدار آن کلاه قرمزی باشد.

هرچند در سال‌های اخیر مدیران رسانه ملی نتوانستند تهیه کنندگان و کارگردان‌های برنامه‌های محبوب نوروز را برای ساخت مجموعه‌های جدید متقاعد کنند، اما همچنان کنداکتور شبکه‌های مختلف سیما با فهرستی از فیلم‌های سینمایی و سریال‌های قدیمی و تازه به استقبال سال نو می‌رود.

امسال نام فیلم بسیارپرحاشیه و توقیف شده «مارمولک» هم در میان آن‌ها دیده می‌شود و همین مسبب ایجاد واکنش‌های زیادی شده است.

از سوی دیگر، رویه‌ای که بعد از روی کار آمدن مدیر جدید سازمان صداوسیما یعنی پیمان جبلی، اتفاق افتاده است نوید این را می‌دهد که شاید بتوان قاب تلویزیونی جذاب تری را در نوروز پیش رو نسبت به سال‌های گذشته مشاهده کرد.

جبلی در برنامه‌ای که یکشنبه، ۲۲ اسفند با حضور مدیران سازمان صداوسیما و جمعی از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران صداوسیما در مرکز همایش‌های بین المللی به صورت گفت وگومحور برگزار شد، از این گفت که تحول در ارائه محتوای فاخر در اولویت دوره تحولی صداوسیما است و تأکید کرد در برنامه سازی، محتوا باید بر کمیت و جذابیت برنامه‌ها اولویت پیدا کند، البته این روز‌ها پلتفرم‌های نمایش خانگی هم با قدرت وارد میدان رقابت با تلویزیون شده است و شاید در این میان کمی کار صداوسیما سخت شود.

یا باید به سوی تولید برنامه‌های جذاب‌تر روی بیاورد یا دست بگذارد روی برنامه‌های قدیمی و پربیننده. یکی از این برنامه‌ها پویانمایی «شکرستان» است که حالا خبر رسیده در نوروز ۱۴۰۱ میهمان تلویزیون است. برنامه‌ای که از نمونه‌های موفق در حوزه پویانمایی است و توانسته در میان مخاطبان جایی برای خود باز کند.

این مجموعه قرار است در نوروز ۱۴۰۱ در ۱۳ قسمت میهمان مخاطبان خود در شبکه نسیم باشد. شکرستان نخستین بار در نوروز سال ۱۳۸۷ در شبکه ۲ پخش شد و تاکنون ۱۰۸ قسمت از این برنامه ساخته شده است.

آن روز‌ها راوی این برنامه تلویزیونی شادروان «مرتضی احمدی» قصه گوی با سابقه ایرانی بود، مردی که قصه هایش سال‌ها در گوش نسل‌های مختلف مردم ایران زمزمه شد، سال ۱۳۹۳ او درگذشت و تولید این مجموعه متوقف شد تا اینکه «شهاب حسینی» جایگزین او شد تا شکرستان همچنان یک پویانمایی محبوب بماند.

جالب است بدانید که موسیقی‌های به کار رفته در این مجموعه برگرفته از آلبوم «مستانه» به آهنگسازی «استاد جلال ذوالفنون» است. آوازه شکرستان محدود به ایران نمانده و این پویانمایی تلویزیونی تاکنون از ۱۸ جشنواره خارجی جوایزی را به دست آورده است. این پویانمایی به قدری برای مخاطبان محبوب است که یکی از کاربران درباره آن نوشته: «کاش تلویزیون صبح تا شب شکرستان نشان می‌داد.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->