دلجویی شهردار مشهدمقدس از نیروی حفاظت فیزیکی بوستان خورشید بارش شدید باران خسارتی نداشته است | احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها تا پایان امشب (۳ تیر ۱۴۰۳) بوستان‌های چهل‌بازه، وکیل‌آباد، کوه‌پارک و کوهشار مشهد تعطیل شدند (۳ تیر ۱۴۰۳) نخستین جلسه شورای بسیج اداری استان خراسان رضوی در مشهد برگزار شد+ فیلم  کشف ۳۱۲۰ کیلوگرم آرد نانوایی در یکی از هتل‌های مشهد اعلام برنامه‌های شهرداری مشهد به‌مناسبت دهه امامت و ولایت | نورافشانی ۵۰ نقطه مشهد در شب عید غدیرخم کدام پارک‌ها و بوستان‌های مشهد دارای مجموعه‌های بازی برای کودکان هستند؟ عملیات اجرایی دوربرگردان غیرهم‌سطح ابوطالب‌شرقی در مشهد به‌زودی آغاز می‌شود ۲۱۷ هزار نفرشب ظرفیت اسکان رسمی مشهد، میزبان زائران تابستانی می‌شود رمزگشایی از نام محله «خین عرب» مشهد که قدمت چهارصدساله دارد پاسخ شهرداری مشهد به گلایه‌ها درباره وضعیت خیابان عباس آباد ۱۷ فعالیت سه شیفته برای اتمام فاز یک خط ۳ مترو مشهد شهروند خبرنگار | درخواست اتصال مفتح شرقی به غربی و کاهش ترافیک در مشهد + پاسخ شهردار مشهدمقدس خبر داد: ارائه ۴۰۰ خدمت شبانه‌روزی برای زائر و مجاور در مشهد بوستان کرامت؛ کلان‌پروژه فضای سبز شهر مشهد آماده‌باش تمامی ظرفیت‌های شهرداری مشهد درپی صدور هشدار نارنجی هواشناسی رویداد تابستانه «گل‌های اطلسی» و «باغ پرندگان» با حضور شهردار مشهد افتتاح شد (۲ تیر ۱۴۰۳) آماده‌باش نیرو‌های شهرداری مشهد درپی صدور هشدار نارنجی هواشناسی (۲ تیر ۱۴۰۳) آبگرفتگی در معابر شهری مشهد نداشتیم (۲ تیرماه ۱۴۰۳) برگزاری جشنواره تفریحی و ورزشی شهربانو در بوستان‌های بانوان مشهد بازدید استاندار خراسان‌رضوی از مرکز جامع درحال‌احداث تشخیص و درمان سرطان «شهید رئیسی»
سرخط خبرها

آغاز بررسی و تصویب بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری مشهد در صحن علنی شورای شهر

  • کد خبر: ۱۰۲۳۳۶
  • ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲
آغاز بررسی و تصویب بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری مشهد در صحن علنی شورای شهر
نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: امروز بعد از مدت زمان قابل توجهی صحن علنی شورا، وارد موضوع لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ می‌شود، از شهرداری تشکر می‌کنیم که در مدت قانونی نسبت به ارائه  این لایحه به شورای شهر اقدام کردند.

همتی| شهرآرانیوز، مهدی ناصحی در آغاز سی‌ویکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد با سعادت منجی عالم بشریت، حضرت مهدی (عج)، اظهارکرد: امیدواریم به برکت این ایام، تمامی حرکات، سکنات و نیت‌های ما در مسیر تحقق حکومت عدل مهدوی باشد.

وی گفت: پس از جلسات متعدد کارشناسی و بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری در کمیسیون‌های تخصصی و کمیسیون تلفیق، بررسی و تصویب بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری در صحن علنی شورای شهر آغاز شد.
وی در ادامه با تشکر از شهردار که در مهلت قانونی و با رویکرد جدید نسبت به ارائه لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ به شورای شهر اقدام کرد، گفت: پس از ساعت‌ها جلسه و نشست کارشناسی به منظور بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ در کمیسیونهای تخصصی و کمیسیون تلفیق و همچنین تلاش شبانه‌روزی اعضا و کارکنان شورای شهر طی هفته‌های اخیر، رسیدگی به نظریه کمیسیون تلفیق در خصوص بودجه سال آینده آغاز و این نظریه برای تصویب به صحن علنی آمده است.

ناصحی همچنین با تشکر ویژه از حوزه فرهنگی شهرداری مشهد برای فراهم آوردن مقدمات برگزاری اولین جشنواره بین‌المللی هنر‌های شهری که با مشارکت هنرمندان در ایام پیش از آغاز سال نو شکل گرفته، تصریح کرد: این جشنواره فرصت بسیار خوبی است که از طریق ارتباطات فرهنگی بتوانیم توسعه فرهنگ زیارت را داشته باشیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با تقدیر از تلاش‌های شبانه‌روزی حوزه معاونت خدمات‌ و محیط‌‎‌زیست شهری شهرداری که مشغول شهرتکانی و آماده‌سازی شرایط برای استقبال و میزبانی از زائران نوروزی بارگاه منور رضوی هستند، افزود: نوروز ۱۴۰۱، نوروز مهدوی است و امیدواریم امسال، آخرین سالی باشد که پیش از ظهور این اقدامات را انجام می‌دهیم.

۴ شنبه‌سوری، دیگر مناسبتی بود که ناصحی در سی‌ویکمین جلسه علنی شورای شهر به آن اشاره کرد و گفت: امیدواریم با مراقبت بیشتر خانواده‌ها، این آیین باستانی و سنتی را بدون هیچ‌گونه آسیبی پشت سر بگذاریم.

تقدیر از شهردار مشهد به منظور پرداخت کامل عیدی کارگران

غلامحسین صاحبی، عضو شورای اسلامی شهر مشهد در این جلسه با تقدیر از شهردار مشهد در بحث پرداخت عیدی کارکنان به صورت کامل گفت: امید می‌رود تا توجه ویژه‌ای به حق و حقوق نیروهای خدمات شهری و کوشا که شبانه‌روز در حال فعالیت در سطح شهر هستند، شود و شرایطی به وجود آید تا این عزیزان باامید کار کنند.
وی در ادامه با تاکید بر توجه به بیمه کارگران ساختمانی افزود: این قشر کارگر، سختی کار بالایی دارند و اگر بیمه نداشته باشند، آینده هم نخواهند داشتند و متاسفانه این ظلمی است که به این قشر وارد می‌شود.
وی با بیان اینکه وظیفه سازمان بازآفرین رفع مشکلات حاشیه شهر است، خاطرنشان کرد: این سازمان اعتبار کلانی دارد که خروجی آن باید مشخص شود و ما به عنوان اعضای شورای شهر، باید پیگیر این موضوع باشیم. بار‌ها گفته شده عزیزان در حاشیه شهر به شورای انقلابی  و به امید تغییرات شرایط زندگی رای داده‌اند.

به گفته وی، اگر اعضای شورا مصوبه‌ای می‌دهند. باید اجرایی شود، نباید اطمینان و اعتماد مردم خدشه‌دار شود، در شش‌ماه گذشته مردم خروجی و خدماتی ندیدند.

۱۳ هزار کارگر ساختمانی مشهد در انتظار پوشش بیمه‌ هستند

وی ادامه داد: یک موضوع بسیار مهم دیگری در حوزه کارگری وجود دارد، اینجا بحث شهرداری نیست، خطاب من نمایندگان محترم مجلس و وزیر محترم، جوان و انقلابی کار آقای عبدالملکی است که حتما به این موضع توجه کنند، استحضار دارید طبق قانون مجلس ۱۵ درصد عوارض پروانه‌هایی که در شهر صادر می‌شود باید برای بیمه کارگران استفاده شود؛ همین امسال در بودجه بررسی‌ای که من انجام دادم پرداختی که مردم بابت عوارض، به بیمه تامین اجتماعی می‌کنند بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان است.

صاحبی خاطرنشان کرد: من سوالم از نمایندگان محترم و وزیر کار این است که این دریافتی‌ها کجا هزینه می‌شود؟ صحبتی که با مسئول صنف کارگران داشتم از سال ۹۷ تا الان سهمیه‌ای برای بیمه کارگران ساختمانی اختصاص داده نشده است، بیش از ۱۳ هزار کارگر که مشغول‌اند در ساختمان‌ها دارند کار می‌کنند، در نوبت بیمه هستند.

 

اینجا بخوانید:نطق غلامحسین صاحبی، عضو کمیسیون خدمات شهری در سی و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس

مصوبات

بودجه سال ۱۴۰۱ سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی و عاملیت شهرداری

ماده واحده: بودجه سال۱۴۰۱ سازمان مدیریت و نظرات بر تاکسی رانی و‌عاملیت شهرداری که از حیث منبع و مصرف ۵۱۳.۲۸۱.۷۸۱.۰۰۰ ریال که منابع و مصرف نسیبت به اصلاح بودجه سال ۱۴۰۰به میزان ۳۴درصد افزایش داشته است.

تبصره۱- شهرداری مکلف است در راستای تسهیل و تسریع در اجرای برنامه‌ها و خدمات سازمان ها، شرکت‌ها و‌موسسات وابسته، نسبت به تفویض اعتبار بر اساس بودجه مصوب سنواتی، در ابتدای سال افدامات لازم به عمل آورد.
تبصره۲- شهرداری موظف است در راستای شفافیت، تمامی تفاهم نامه‌های منعقد را در سامانه فاش بارگذاری کرده و‌گزارش نحوه هزینه کرد مربوطه را ظرف مدت ۳ماه به شورای اسلامی شهر ارائه نماید.
تبصره۳- شهرداری موظف است با توجه به وجود ساختار‌های موازی مدیریتی، فعالیت‌های فاقد ارزش افزوده و برای افزایش بهره وری، کاهش زمان انجام امور و وظایف محوله، مدیریت هزینه، تسریع و تسهیل در اجرای فرایند ها، نسبت به بازنگری، بازطراحی و بهبود ساختار سازمانی با سناسایی، بررسی، حذف، یا ادغام ساختار مدیریت‌های مرتبط، اقدام نموده و گزارش آن را تا پایان شهریور ماه سال۱۴۰۱به شورای اسلامی شهر ارائه نماید.
تبصره۴- شهرداری مشهد موظف است گزارش اقدامات زیر را، به صورت ۳ماه یکبار، برای بررسی به شورای اسلامی شهر ارائه نماید.

بودجه سال ۱۴۰۱ شرکت بهره‌برداری قطارشهری و عاملیت شهرداری

ماده واحده: بودجه سال۱۴۰۱ شرکت بهره برداری قطار شهری و عاملیت شهرداری که از حیث منابع و مصارف به ۳.۴۵۹.۹۷۹.۲۲۶.۰۰۰ ریال که نسبت به اصلاح بودجه سال ۱۴۰۰به میزان ۸درصد افزایش یافته است. 

بودجه سال ۱۴۰۱ سازمان پایانه‌های مسافربری و عاملیت شهرداری

ماده‌ واحده: بودجه سال ۱۴۰۱سازمان پایانه‌های مسافربری و عاملیت شهرداری که از حیث منابع و مصارف ۱.۱۱۰.۹۷۲.۶۵۶.۰۰۰ ریال که منابع و مصارف نسبت به اصلاح بودجه۱۴۰۰ به میزان دو درصد افزایش داشته است.


بودجه۱۴۰۱ شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی و عاملیت شهرداری (تات)

ماده واحده: بودجه سال۱۴۰۱شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی و عاملیت شهرداری که از حیث منابع و مصارف ۹۷۷.۹۷۴.۳۴۳.۰۰۰ که منابع و مصارف نسبت به اصلاح بودجه سال۱۴۰۰ به میزان دو درصد کاهش داشته است.

تبصره: شهرداری مکلف است تا پایان فروردین ۱۴۰۱ نسبت به اصلاح اساسنامه سازمان اقدام و لایحه آن را برای تصویب به شورا ارائه نماید.

بودجه سال ۱۴۰۱ سازمان حمل و‌نقل بار درون شهری و‌حومه و عاملیت شهرداری

ماده واحده: بودجه سال ۱۴۰۱ این سازمان که از حیث منابع و مصارف ۲۳۶.۳۰۱.۷۷۹.۰۰۰۰ ریال که منابع و مصارف نسبت به اصلاح بودجه سال۱۴۰۰ به میزان ۱۳درصد کاهش داشته است.
تبصره: شهرداری مشهد مکلف است زمینه صدور تمام الکترونیک مجوزهای صادره از سازمان را فراهم و گزارش اجرای آن ظرف مدت ۶ماه به شورا ارائه نماید.

بودجه سال ۱۴۰۱ سازمان عمران و عاملیت شهرداری

ماده واحده: بودجه سال ۱۴۰۱ این سازمان که از  منابع و مصارف ۴.۸۷۲.۴۲۹.۱۰۳.۰۰۰ ریال که منابع و مصارف نسبت به اصلاح بودجه سال۱۴۰۰ به میزان ۳۸ درصد کاهش داشته است.
تبصره۱: شهرداری مشهد مکلف است نسبت به واگذاری پروژه‌های عمرانی با اولویت سازمان عمران شهرداری مشهد به منظور کاهش هزینه‌ها و استفاده حداکثری از ظرفیت و توان بومی فنی و مهندسی سازمان اقدام نماید.
تبصره۲: شهرداری مشهد مکلف است گزارش کامل و تفصیلی از تمامی هزینه‌های انجام شده تاکنون و باقیمانده پروژه تئاتر شهر مشهد به همراه مستندات مربوط را، حداکثر ظرف مدت ۳ماه تهیه و برای بررسی به کارگروه بودجه و حسابرسی و کنترل پروژه شورای شهر مشهد ارائه نماید.

تبصره۳: شهرداری مشهد مکلف است در صورت ظرفیت مازاد، نسبت به انجام پروژه‌های خارج از شهرداری مشهد مقدس اقدام نموده و گزارش اقدامات انجام شده را، هر ۳ماه یکبار به شورای اسلامی شهر ارائه نماید.
تبصره۴: به شهرداری اجازه داده می‌شود در راستای اهداف و سیاست‌های شورای شهر، مدیریت شهری و بر اساس بودجه مصوب سالانه و به منظور اجرایی نمودن پروژه‌های شهری در حوزه‌های فنی، عمرانی، و تجهیزات، نسبت به شناسایی و جذب سرمایه گذار یا پیمانکار بخش خصوصی با روش‌های تامین مالی برای اجرای پروژه‌های عمرانی در سقف ۲.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال برای پروژه‌های مصوب سال۱۴۰۱ اقدام نماید.

بودجه سال ۱۴۰۱ شرکت گردشگری توسعه عمران و هفت حوض و‌ عاملیت شهرداری

ماده واحده: بودجه سال۱۴۰۱ این شرکت که از حیث منابع و‌ مصارف به مبلغ ۱۴.۹۷۱.۶۸۸.۴۴۶.۰۰۰ریال که منابع و‌ مصارف نسبت به اصلاح بودجه سال ۱۴۰۰به میزان ۱۰۲درصد افزایش داشته است.

تبصره: شهرداری مشهد مقدس مکلف است با توجه به سیاست‌های شورای اسلامی شهر مبنی بر مدیریت شرکت به صورت درامد هزینه، نسبت به ارائه بسته اقتصادی به صورت لایحه اقدام نموده و حداکثر طرف مدت سه ماه به شورای اسلامی شهر ارائه نماید.

بودجه سال ۱۴۰۱ سازمان زمین و مسکن و عاملیت شهرداری

ماده واحده: بودجه سال ۱۴۰۱ این سازمان که از حیث منابع و مصارف ۱۱.۹۷۱.۶۸۸.۴۴۶ ریال که منابع و مصارف نسبت به اصلاح بودجه سال ۱۴۰۰ به میزان ۲۳۴ درصد افزایش داشته است.

بودجه سال ۱۴۰۱ شرکت نمایشگاه بین‌المللی و عاملیت شهرداری

ماده واحده: بودجه سال ۱۴۰۱ این نمایشگاه که از حیث منابع و مصارف به مبلغ ۵۰۸.۶۳۲.۰۰۰.۰۰۰ ریال که منابع و مصارف نسبت به اصلاح بودجه سال ۱۴۰۰به میزان ۸ درصد کاهش داشته است.

بودجه سال ۱۴۰۱ سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات و عاملیت شهرداری (فاوا)

ماده واحده: بودجه سال۱۴۰۱ این سازمان که از حیث منابع و مصارف ۱.۷۴۴.۸۰۰.۸۶۸.۰۰۰ ریال که منابع و مصارف نسبت به اصلاح بودجه سال۱۴۰۰ به میزان ۱۳درصد افزایش داشته است.

تبصره: شهرداری مکلف است به منظور ایجاد درآمد از بخش خصوصی و تبلیغات بر روی کارت‌های «من‌کارت» اقدامات لازم را به عمل اورده و گزارش آن را حذاکثر ظرف مدت ۶ماه به شورا ارائه نماید.

بودجه سال ۱۴۰۱ سازمان فردوس‌ها و عاملیت شهرداری

ماده واحده: بودجه سال۱۴۰۱ سازمان فردوس‌ها و عاملیت شهرداری که از حیث منابع و مصارف به مبلغ ۱.۹۰۳.۱۷۸.۰۹۷.۰۰۰ ریال می‌باشد که منابع و مصارف نسبت به اصلاح بودجه سال۱۴۰۰ به میزان ۶درصد کاهش داشته است.

تبصره: شهرداری مشهد (سازمان فردوس ها) مکلف است گزارش کاملی از تعداد قبور آماده شده و نیز برنامه‌های آتی خود در این خصوص را تهیه و حداکثر تا زمان طی مدت سه ماه به شورای اسلامی شهر ارایه نماید.

بودجه سال۱۴۰۱ سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی و عاملیت شهرداری

ماده واحده: بودجه سال ۱۴۰۱ این سازمان که از حیث منتبع و مصارف به مبلغ۱.۴۶۷.۳۳۲.۴۹۱.۰۰۰ ریال که منابع و مصارف نسبت به اصلاح بودجه سال ۱۴۰۰ به میزان ۶ درصد افزایش داشته است به تصویب رسید.

تبصره۱: شهرداری مشهد مکلف است جهت رونق بخشی به اقتصاد شهر، تلویزیون‌ها و تابلو‌ها و نمایشگر‌های شهری منصوب بر بدنه اماکن خصوصی را با پرداخت اجاره بها بر مبنای قیمت کارشناسی رسمی دادگستری و اخذ مجوز، فعال نموده و شروع به کار نماید.
تبصره۲: شهرداری مشهد مکلف است نسبت به اعمال ۵۰درصد تخفیف، در هزینه صدور مجوز بازار‌های سیار تحت نظارت، برای افراد تحت پوشش کمیته امداد، امام خمینی(ره)، بهزیستی، خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان با دریافت معرفی نامه ار دستگاه‌های ذیربط و تا سقف حداکثر ۳۰درصد از ظرفیت کل بازار‌های خود در سطح شهر اقدام نماید.

بودجه سال۱۴۰۱ سازمان مدیریت پسماند و عاملیت شهرداری

ماده واحده: بودجه سال ۱۴۰۱ این سازمان که از حیث منابع و مصارف ۳.۹۷۶.۰۱۹.۸۹۷.۰۰۰ ریال که منابع و مصارف نسبت به اصلاح بودجه سال ۱۴۰۰ به میزان ۵ درصد افزایش داشته است به تصویب رسید.

تبصره۱: به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود با هدف ایجاد انگیزه برای شهروندان و اصناف و توسعه فعالیت طرح جمع‌ آوری هوشمند پسماند‌های خشک، چنانچه پرداخت بهای خدمات پسماند از طریق کیف پول نرم‌افزار هوشمند جمع‌آوری پسماند خشک صورت پذیرد، مشمول ۱۰درصد تخفیف اضافه در بهای خدمات پسماند گردند.

تبصره۲: شهرداری مشهد مکلف است در راستای ایجاد انگیزه برای شهروندان و اضناف وتوسعه فعالیت طرح جمع‌آوری هوشمند پسماند‌های خشک، نسبت به تنظیم لایحه‌ای در خصوص اعطای تخفیف به بهای خدمات پسماند مندرج در فیش عوارض نوسازی واحد مسکونی و یا فیش عوارض کسب و پیشه واحد صنفی مذکور را ظرف مدت ۳ ماه انجام و به شورای اسلامی شهر ارائه نماید.

تبصره۳: اقدامات لازم جهت احداث خط پردازش نخاله‌های ساختمانی در شهر مشهد را با مشارکت بخش خصوصی انجام و گزارش اقدامات و پیشرفت کار را هر ۳ماه به شورای اسلامی شهر ارائه و آثار مالی ناشی از آن را در اصلاح بودجه ۱۴۰۱ لحاظ نماید.

بودجه سال ۱۴۰۱ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی و عاملیت شهرداری

ماده واحده: بودجه سال ۱۴۰۱ این سازمان که از حیث منابع و مصارف ۶.۹۲۸.۹۶۵.۱۱۴.۰۰۰ ریال که منابع و مصارف نسبت به اصلاح بودجه سال۱۴۰۰ به میزان ۲۵ درصد افزایش داشته است. به تصویب رسید.

بودجه سال ۱۴۰۱ سازمان پارک‌ها و فضای سبز و عاملیت شهرداری

ماده واحده: بودجه سال ۱۴۰۱ این سازمان که از حیث منابع و مصارف۴.۲۳۱.۴۰۸.۱۱۹.۰۰۰ ریال که منابع و مصارف نسبت به اصلاح بودجه ۱۴۰۰ به میزان ۲۳درصد افزایش داشته است به تصویب رسید.

تبصره: شهرداری مشهد مکلف است اقدامات لازم را در خصوص تنظیم لایحه‌ای با توجه به تبصره ۲ ماده ۶ اساسنامه سازمان مبنی بر اینکه احصا و دریافت درآمد ناشی از تسهیلات تفریحی و خدماتی رفاهی مستقر در پارک‌ها به عهده سازمان پارک‌ها و فضای سبز می‌باشد. ظرف مدت حداکثر ۳ماه جهت ارائه به شورای اسلامی انجام نماید.

تبصره۲: شهرداری و سازمان پارک‌ها مکلف است در راستای حمایت از مشاغل خانگی، از ظرفیت‌های خود نیز برای ارائه به کسب کار‌های خانگی با اعمال ۵۰ درصد تخفیف در هزینه صدور مجوز بهره‌برداری اقدام نماید.

بودجه سال۱۴۰۱ سازمان اتوبوس رانی و عاملیت شهرداری

ماده واحده: بودجه سال۱۴۰۱ این سازمان که از حیث منابع و مصارف به مبلغ ۱۵.۰۴۴.۳۹۲.۸۲۳.۰۰۰ ریال که منابع و مصارف نسبت به اصلاح بودجه سال۱۴۰۰ بخ میزان ۱۵درصد افزایش داشته است، به تصویب رسید.

تبصره۱: شهرداری مکلف است نسبت به اتصال سامانه انبار اتوبوس‌رانی به سامانه جامع سیبنا حداکثر تا پایان خرداد ماه اقدام لازم را به عمل آورده و گزارش آن را در زمان اصلاح بودجه سال۱۴۰۱ ارائه نماید.

تبصره۲: شهرداری مشهد مکلف است، در راستای توسعه خدمات هوشمند و اطلاع رسانی به مسافران نسبت به بروز رسانی تجهیزات بلیت الکترونیک اتوبوسرانی با مشارکت بخش خصوصی اقدام و گزارش آن را ظرف مدت ۴ ماه به شورای اسلامی شهر ارائه و آثار مالی آن را در اصلاح بودجه سال ۱۴۰۱ سازمان فاوا لحاظ نماید.

پیشنهادشد: با حفظ مبنای ۱۱۰۰ تومان بلیت اتوبوس ، شهرداری ۱۰۰تومان تخفیف بر روی نرخ بلیت اتوبوس لحاظ کند که این پیشنهاد با حداکثر آرا تصویب شد.

بودجه سال۱۴۰۱ شرکت بهره برداری قطار شهری و عاملیت شهرداری

ماده واحده، بودجه سال این شرکت که از حیف منابع و مصارف به مبلغ۳.۴۵۹.۹۷۹.۲۲۶.۰۰۰ ریال که منابع و مصارف نسبت به اصلاح بودجه سال ۱۴۰۰ به میزان ۸ درصد افزایش داشته است. به تصویب رسید.

تبصره۱: شهرداری مشهد مکلف است، نسبت به انجام مطالعات و اجرای پروژه ها با ماهیت مهندسی معکوس پس از تایید در کمیسیون راهبری مطالعات شهرداری مشهد از طریق انعقاد قرارداد با شرکت های دانش بنیان اقدام نماید. همچنین در راستای حمایت از پروژه های دانش بنیان، از محل صرفه جویی های صورت گرفته در البوم بودجه مصوب، نسبت به افزایش اعتبار پروژه ها مهندسی معکوس اقدام نماید.

برش بودجه سال ۱۴۰۱ سازمان بازآفرینی و عاملیت شهرداری

ماده واحده: برش بودجه ۱۴۰۱ این سازمان که از حیث منابع به مبلغ ۴.۰۸۵.۷۰۲.۸۰۲.۰۰۰ریال است که منابع و مصارف نسبت به اصلاح بودجه سال۱۴۰۰ به میزان ۳۰درصد افزایش داشته است.

تبصره۱: شهرداری مکلف است نسبت به ارائه برنامه تحولی سازمان که منطبق و هماهنگ با برنامه تحولی شهرداری باشد، ظرف مدت ۳ ماه به شورای اسلامی شهر ارائه نماید

بودجه سال ۱۴۰۱ سازمان فرهنگی و اجتماعی و عاملیت شهرداری

ماده واحده: برش بودجه سال۱۴۰۱ این سازمان که از حیث منابع و مصارف ۹.۲۸۳.۲۵۱.۹۲۷.۰۰۰ ریال که منابع و مصارف نسبت به اصلاح بودجه سال۱۴۰۰ به میزان ۲۲۲درصد افزایش داشته است.
دائمی دراین باره گفت این افزایش را به فال نیک میگیریم در سازمان فرهنگی. اگر این افزایش قرار است پیش بینی شود مطالبه ما این است که از ظرفیت حداکثری این سازمان استفاده شود.

تبصره: شهرداری مشهد مکلف است، نسبت به سیاستگذاری و اصلاح رویه ها و فرایند به جهت حذف تصدی گری مستقیم در امور فرهنگی و اجتماعی و حذف اعتبارات مربوطه با رویکرد استفاده از ظرفیت های تشکل ها، نهاد های عمومی و مردمی حداکثر ظرف مدت ۳ ماه آیین نامه مربوطه را به شورای اسلامی شهر ارایه و در قالب قرارگاه اجتماعی با رویکرد محله مبنایی و مسجد محوری طی مدت یک سال اقدام نماید.

برش بودجه سال ۱۴۰۱ موسسه فرهنگی شهرآرا و عاملیت شهرداری

ماده واحده:
برش بودجه سال۱۴۰۱ این موسسه که از حیث منابع به مبلغ ۷۸۹.۸۹۷.۴۶۴.۰۰۰ ریال که منابع و مصارف نسبت به اصلاح بودجه سال۱۴۰۰ به میزان ۳۶ درصد افزایش داشته است.

تبصره۱: شهرداری مشهد (موسسه فرهنگی شهرآرا) مکلف است نسبت به حمایت از تولید و نشر در رسانه های ملی، بین المللی، فضای مجازی، اکران های موقعیتی و رسانه ای در قالب تولیدات تصویری و تولیدات در شبکه های مجازی اقدام نماید.

تبصره ۲: شهرداری مکلف است نسبت به حمایت از تولید و نشر در رسانه های ملی، بین المللی فضای مجازی، اکران های موقعیتی و رسانه ای در قالب تولیدات تصویری و تولیدات در شبکه مجازی اقدام نماید.

تبصره ۳: شهرداری مکلف است در خصوص منابع مورد نیاز پروژه زیست بوم رسانه، مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال تامین اعتبار نموده و ضمن حذف منابع ردیف ها و فعالیت های مشترک و با روابط عمومی شهرداری، گزارش آن را در زمان اصلاح بودجه سال ۱۴۰۱ به شورای اسلامی شهر ارائه نماید.

بودجه مؤسسه فرهنگی شهرآرا هم که طبق لایحه ۳۶ درصد افزایش داشت، با رأی اعضا به تصویب رسید. سیدمیثم موسوی مهر، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی شهرآرا، با اشاره به ارائه و تصویب طرح تحول و افزایش بهره وری این مؤسسه به کمیسیون فرهنگی شورا گفت: سال آینده وارد حوزه‌های جدیدی از کار فرهنگی و رسانه خواهیم شد که نیازمند سرمایه گذاری و افزایش بودجه است. این حضور ما در عرصه‌های جدید در سال ۱۴۰۲ درآمدزا خواهد بود.
مهدی ناصحی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر، نیز با بیان اینکه برای درآمد–هزینه شدن این مؤسسه کاری شده و طرحی برای تحول ارائه و در کمیسیون فرهنگی تصویب شده است، اظهار کرد: برای عبور از وضعیت کنونی مؤسسه شهرآرا و نزدیک شدن به وضعیت آرمانی و تحقق شعار شورای اسلامی شهر نیاز بود که در سال اول برای این مجموعه هزینه شود و ارتقای وضعیت رسانه‌ای رقم زده شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->