ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون
سرخط خبرها

بیش از ۲۶۵ هزار بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی بستری شده‌اند

  • کد خبر: ۱۰۲۳۳۷
  • ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵
بیش از ۲۶۵ هزار بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی بستری شده‌اند
دفتر آمار و اطلاعات سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: از ابتدای شیوع کرونا تا نیمه اسفندماه سال جاری، ۲۶۵ هزار و ۶۷۷ مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های ملکی این سازمان بستری و معالجه شدند و ۲۴۱ هزار و ۹۴۰ نفر با بهبودی کامل از این مراکز ترخیص شده اند.

به گزارش شهرآرانیوز، از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، بر اساس اعلام دفتر آمار و اطلاعات و محاسبات این سازمان در همین مدت برای ۲۰۸ هزار و ۷۲۶ نفر آزمایش PCR در مراکز درمانی تأمین اجتماعی انجام شده که ۷۴ درصد آنها مثبت بوده است. همچنین ۳۱ هزار و ۳۳۰ نفر یعنی حدود ۱۲ درصد از بستری شدگان کرونایی در مراکز درمانی ملکی این سازمان در بخش های ویژه بستری بوده اند که میانگین روزهای بستری بیماران ۵ روز و این شاخص در بخش های ویژه ۷ روز بوده است.

بررسی های دفتر آمار و اطلاعات و محاسبات سازمان تأمین اجتماعی نشان می دهد، از کل بستری شدگان کرونایی در مراکز درمانی تأمین اجتماعی سراسر کشور ۱۲۶ هزار و ۹۴۸ نفر معادل ۴۸ درصد مرد و ۱۳۸ هزار و ۷۰۹ نفر معادل ۵۲ درصد زن بوده و ۵۲ درصد پذیرش شدگان بین ۴۰ تا ۷۰ سال سن داشتند.

همچنین بیشترین تعداد بستری بیماران کرونایی در مراکز درمانی تأمین اجتماعی در استان های تهران، کرمان، اصفهان، خوزستان و خراسان رضوی انجام شده است. تعداد بستری شدگان در استان های نامبرده معادل ۵۰ درصد کل بستری شدگان کشور است. از میان مراکزی که دارای بیشترین پذیرش بوده اند، می توان بیمارستان های پیامبر اعظم(ص) کرمان با ۱۲ هزار و ۸۹ نفر، دکتر غرضی اصفهان با ۱۱ هزار و ۷۹۴ نفر، دکتر شریعتی اصفهان با ۱۱ هزار و ۷۳ نفر، عالی نسب تبریز با ۹ هزار و ۷۷۹ نفر و غرضی سیرجان با ۹ هزار ۶۵۷ نفر را نام برد.

تعداد بیماران بستری از نظر بیماری زمینه ای نیز مورد مطالعه دفتر آمار و اطلاعات و محاسبات سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفته است که بر اساس یافته ها در این بخش از ابتدای شیوع کرونا تا نیمه اسفند سال جاری از تعداد کل بستری شدگان کرونایی در مراکز درمانی تأمین اجتماعی ۶۷ هزار و ۶۳۹ نفر بیماری زمینه ای داشته که ۳۰ هزار و ۵۰  نفر از آنها مبتلا به بیماری فشار خون بوده و ۲۲ هزار و ۶۰ نفر دیابت و ۱۱ هزار و ۳۱۸ نفر بیماری قلبی و عروقی و ... داشته اند.

 سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین صندوق بازنشستگی ایران بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش مقررات حمایتی قرار داده است.

بر اساس آخرین آمارها، بالغ بر ۱۴ میلیون نفر از جمعیت کشور به عنوان بیمه‌شده اصلی و بیش از چهار میلیون نفر به عنوان مستمری‌بگیر بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان از تعهدات بلندمدت وکوتاه‌مدت بیمه‌ای و درمان بهره‌مند می‌شوند.

با احتساب اشخاص تبعی تحت تکفل این گروه‌ها، در مجموع بیش از ۴۴ میلیون نفر از جمعیت کشور عضو خانواده تامین اجتماعی به شمار می‌روند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->