ممنوعیت های کارگروه آلودگی هوا برای کاهش آلودگی هوای مشهد / احتمال تمدید تعطیلی مراکز آموزشی

  • کد خبر: ۱۰۲۴۶
  • ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۶
ممنوعیت های کارگروه آلودگی هوا برای کاهش آلودگی هوای مشهد / احتمال تمدید تعطیلی مراکز آموزشی
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت اگر اقدامات کارگروه کاهش آلودگی هوا به کاهش غلظت آلاینده ها منجر نشود، احتمال تعطیلی مدارس در تمامی مقاطع و دانشگاه ها نیز در روزهای آتی وجود دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، تورج همتی عنوان کرد: با توجه به اینکه در دو هفته اخیر، وضعیت دمای هوای مشهد بسیار پایین آمده و هوا سرد شده بود و پس از آن روند افزایشی دمای هوا و نیز افزایش غلظت آلاینده های جوی صورت گرفته است. همچنین از چهارشنبه گذشته تا ظهر جمعه وضعیت آلودگی هوا برای گروه های حساس، در رده ناسالم قرار گرفته بود. پیش بینی های هواشناسی نیز حکایت از افزایش غلظت آلاینده های جوی برای روزهای آینده را دارد.

وی اظهار کرد: بر همین اساس جلسه اضطراری و اجرایی کارگروه کاهش آلودگی هوا در استانداری خراسان رضوی برگزار شد. در این جلسه که با حضور مدیرکل دفتر فنی استانداری، مدیرکل مدیریت بحران استانداری، مدیرکل هواهشناسی، محیط زیست، پلیس راهور، آموزش و پرورش، صداوسیما و دانشگاه علوم پزشکی برگزار شده بود، برای پیشگیری از خطرات ناشی از آلودگی هوا و نیز انجام اقداماتی که منجر به کاهش آلودگی هوا شود، تصمیمات مهمی گرفته شد.

وی ادامه داد: در این جلسه علاوه بر تعطیلی کلیه مهدکودکها و مراکز پیش دبستانی و مدارس پایه اول در مشهد و تبادکان و رضویه در نوبتهای صبح و بعدازظهر شنبه ۱۰ آذرماه، آموزش و پرورش نیز موظف شد که فعالیت های ورزشی دانش آموزان در مقاطع تحصیلی که تعطیل نشده اند را در فضای باز متوقف کند.

مدیرکل مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی بیان داشت: نظارت پلیس راهور در خصوص کنترل و برخورد با خودروهایی که معاینه فنی ندارند نیز تشدید خواهد شد. تمامی خودروها اعم از شخصی و دولتی و حمل و نقل عمومی مشمول این نظارت ها خواهند بود.

وی تصریح کرد: مصرف سوخت مازوت در صنایع و نیروگاهها برای روز شنبه به طور کامل ممنوع اعلام شده است. سازمان صمت خراسان رضوی برای صنایع و شرکت هایی مانند برق منطقه ای برای نیروگاهها باید مراقبت ویژه ای داشته باشند که به هیچ عنوان از سوخت مازوت در صنایع و نیروگاهها استفاده نشود.

وی اضافه کرد: همچنین محیط زیست خراسان رضوی و شهرداری مشهد مکلف شده اند که اقدامات پایشی و نظارتی خود را برای خودروها و صنایع در داخل و در حاشیه شهر مشهد تشدید کنند. به همین دلیل اگر ماموران محیط زیست با صنایعی روبرو شوند که در روز شنبه از سوخت مازوت استفاده می کنند برخورد قانونی کرده و آنها را به مراجع قضایی معرفی خواهند کرد.

همتی یادآور شد: در حال حاضر تردد خودروها، مهمترین عامل آلودگی شهر مشهد است. این گروه در حدود ۶۵ تا ۷۰ درصد از آلودگی هوای مشهد را ایجاد می کنند. پس از آن نیروگاه ها و صنایع نیز مهمترین دلایل آلودگی هوا هستند.

وی خاطرنشان کرد: منبع آلودگی اخیر مشهد کاملا داخلی است و منشا خارجی از جمله صحرای قره قوم هیچ نقشی در آلودگی این روزهای مشهد ندارد.        

وی ابراز داشت: با توجه به پیش بینی های هواشناسی در خصوص افزایش غلظت آلاینده ها تا دوشنبه هفته جاری، شنبه شب نیز جلسه ای دیگر برگزار خواهد شد و نتایج اقدامات مطرح شده، مورد بررسی قرار خواهد گرفت. اگر اقدامات کارگروه کاهش آلودگی هوا به کاهش غلظت آلاینده ها منجر نشود، احتمال تعطیلی مدارس در تمامی مقاطع و دانشگاه ها و انجام اقداماتی دیگر نیز در روزهای آتی وجود دارد.

منبع: قدس آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->