نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | نژاد حسین: هدف گذاری دقیق عمرانی در شورای ششم، یک خواست آگاهانه برای مردم بود ویدئو | منصوریان: نسخه مترقی فرهنگسراها با هدف رفع مشکلات مردم در شورای ششم ارائه شد ویدئو | علیزاده: افزایش بودجه مناطق کم برخوردار در شورای ششم امید آفرین بود ویدئو | ضمیری: شورای ششم پس از ۱۶ سال طرح تفصیلی مشهد را به سرانجام رساند ویدئو | دائمی: توجه ویژه به سلامت مردم، هدف شورای ششم در زمان آغاز فعالیت ما بود ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است
سرخط خبرها

ادامه بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری مشهد در صحن علنی شورای شهر (۲۶ اسفندماه ۱۴۰۰)

  • کد خبر: ۱۰۲۵۳۶
  • ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴
ادامه بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری مشهد در صحن علنی شورای شهر (۲۶ اسفندماه ۱۴۰۰)
سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: در جلسه روز گذشته که بیش از ۸ ساعت به طول انجامید، ۸۹ تبصره از مجموع تباصر لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری مشهد مقدس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 به گزارش شهرآرانیوز، موسی‌الرضا حاجی‌بگلو در پایان سی‌ودومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، به تشریح دستورکار‌های این جلسه پرداخت و اظهارکرد: در جلسه روز گذشته که بیش از ۸ ساعت به طول انجامید، ۸۹ تبصره از مجموع تباصر لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری مشهد مقدس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: مابقی تبصره‌ها بودجه نیز در سی‌وسومین جلسه علنی که امروز، پنجشنبه، ۲۶ اسفندماه برگزار می‌شود، بررسی خواهد شد.

مهمترین وظیفه حضور به موقع در صحن  و رسیدگی به امور است

ناصحی، نائب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در ابتدای جلسه طی تذکری گفت: در شورای شهر، مهمترین وظیفه حضور به موقع در صحن  و رسیدگی به امور است. مهمترین جلسه در طول سال رسیدگی به بودجه است و ما بقی امور فرع محسوب می‌شود متاسفم که بعد از گذشت ۴۰دقیقه صحن به رسمیت رسید.

کریمدادی هم در ادامه طی تذکری گفت: از مردم بابت اتفاق روز قبل شورا و رفتار دو تن از اعضای شورا عذرخواهی می‌کنم، اگر تبصره‌ای حذف می‌شود دلیل بر پرخاشگری اعضا نیست این کار خوبی نبود و من از مردم عذرخواهی می‌کنم.

موحدیان هم در حاشیه این جلسه گفته بود: این اتفاق‌ها در شورای و در حین رسیدگی به امور طبیعی است. نودمین تبصره لایحه بودجه ۱۴۰۱ در جلسه امروز صحن بررسی شد.

یکی از تبصره ها اشاره به تقویت و مشارکت بیشتر بانوان در سطح جامعه، ردیف خدمت حمایت از نهادهای عمومی و اجتماعی و تشکل ها را به دو ردیف تبدیل و ۳۰درصد از اعتبار مربوط را به بانوان و خانواده اختصاص دهد، علی رغم اینکه اعضا بر سر درصد گفته شده بحث و گفت و گو داشتند در نهایت ابن تبصره با درصد تعیین شده به تایید رسید

یکی از تبصره ها اشاره به احداث باغ موزه دفاع مقدس تا سقف ۳۰۰میلیارد ریال در قالب تفاهم‌نامه اقدام و اعتبار تخصیص یافته را در حساب‌های فی مابین لحاظ نماید.

دائمی، عضو دیگر شورای اسلامی شهر با اشاره به تعلل در ساخت ابن باغ موزه به توجه ویژه به سرانجام رسیدن باغ موزه دفاع مقدس که نیازمند کمک دستگاه‌ها است تاکید کرد.

همچنین در ادامه فرهمندی پیشنهاد افزایش ۳۰۰میلیارد را به ۵۰۰میلیارد ریال داشت که به تصویب رسید و این تبصره با رقم ۵۰۰ میلیارد ریال تصویب شد.

یکی از تبصره ها شهرداری مشهد را مکلف کرده است، نسبت به اختصاص ۱۰هکتار فضای پارک ۷۳هکتاری به سایت ویژه بانوان و تجهیز آن براساس نیازهای این گروه و بوستان‌های بزرگ مقیاس در حاشیه شهر اقدام و گزارش پیشرفت آن را ظرف مدت ۲ ماه به شورای شهر ارائه نماید.

سلیمی عضو کمیسیون بانوان هم بر لزوم ایجاد پارک متناسب با جمعیت کودک و بانوان در منطقه و به خصوص حاشیه شهر دارد.

موحدیان گفت: ابنکه شهرداری را دو ماه مکلف کردبم، این حجم پارک را ظرف مدت دو‌ ماه گزارش دهد، انجام این کار غیرممکن است.

سرانجام این تبصره با یک سری اصلاحات به تصویب رسید.

۱۱۳تبصره لایحه بودجه ۱۴۰۱ به بحث و بررسی پرداخته شد و نهایتا با اصلاحیه و پیشنهادهای ارائه شده به تصویب رسید.

جز معدود سال‌هایی است که بودجه این طرف سال به تصویب می‌رسد

شهردار مشهد با حضور در صحنن علنی جلسه گفت: قدردان زحمات اعضای شورای اسلامی شهر مشهد هستیم که در یک اقدام فشرده تصویب و بررسی بودجه ۱۴۰۱ را به پایان رساندن که خدا قوت دارد.

سید عبدالله ارجائی اظهارداشت: جز معدود سالهایی است که بودجه این طرف سال به تصویب می‌رسد که امیدواریم دولت و فرمانداری هم همکاری‌های لازم را داشته باشند تا گرفتار بودجه‌های یک دوازدهم نشویم.

شهردار ادامه داد: از رفتار عالمانه‌ای که در رابطه با بررسی تبصره‌ها صورت گرفت کمال تشکر را داریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->