ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی تاثیر کرونا بر روح و روان| ۳۰ درصد مبتلایان به کرونا درگیر مه مغزی هستند سرنوشت متفاوت برای ۵ قاتل پای چوبه دار جاده کندوان یکطرفه شد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری نخستین سارقی که با پابندالکترونیکی قصد سرقت داشت ! خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد پیش بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (فردا شنبه ۸ اردیبهشت) کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق و دستگیری ۱۳ قاچاقچی در مرز‌های خراسان رضوی راهکار جدید وزارت راه و شهرسازی برای حاشیه‌نشینی| نوسازی بافت‌های فرسوده تسریع می‌شود فرونشست زمین در خیابان کلاهدوز مشهد + تصاویر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداری اسکیمری قرار نگیریم؟ شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود برگزاری همایش روز روان‌شناس و مشاور در مشهد | ارتقای سلامت جامعه باعث تشخیص روان‌شناس‌نما‌ها می‌شود انفجار گاز در نیشابور، یک کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) رییس سازمان حج و زیارت: میانگین سن حجاج امسال ۵۷ سال است جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد طی سال جاری (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور تا اواسط هفته آتی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تالاب جازموریان جان دوباره گرفت ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود نزاع دسته جمعی در پل قویون ارومیه+ فیلم
سرخط خبرها

فقط ۲۰ سال تا توقف پیری وقت داریم

  • کد خبر: ۱۰۲۵۵۰
  • ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷
فقط ۲۰ سال تا توقف پیری وقت داریم
دانشمندان آزمایشگاه آلتوس مدعی شدند فقط ۲۰ سال تا توقف پیری فاصله دارند و به کمک روش جدید خود می‌توانند حداکثر تا دو دهه آینده تمام علائم پیری را درمان کنند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ دانشمندان آزمایشگاه آلتوس مدعی شدند فقط ۲۰ سال تا توقف پیری فاصله دارند و به کمک روش جدید خود می‌توانند حداکثر تا دو دهه آینده تمام علائم پیری را درمان کنند. آزمایشگاه آلتوس (Altos) پروژه ویژه‌ای را برای طولانی‌تر کردن زندگی انسان‌ها دنبال می‌کند و در همین راستا ایزپیسوآ (Izpisua) یکی از دانشمندان برجسته این آزمایشگاه اعلام کرد؛ هدف ما طولانی‌تر کردن زندگی بشر است و به زودی رؤیای توقف پیری را محقق خواهیم کرد.

ایزپیسوآ در ادامه گفته‌های خود بیان کرد؛ موفقیت آمیز بودن نتایج آزمایش‌های معکوس کردن پیری در موش‌ها حاکی از آن است که طی ۲۰ سال آینده ما علاوه بر اینکه به روش‌های کارآمدی برای درمان علائم افزایش سن دست پیدا خواهیم کرد، همچنین می‌توانیم به کمک جوا ن سازی پوست، از بیماری‌ها و پیری پیشگیری کنیم و روند آن را به شکل کامل متوقف کنیم.

ایزپیسوآ و تیمش برای معکوس کردن پیری در موش‌ها روی ۴ ژن جوان کننده تمرکز کردند. طبق نتایج منتشر شده، عمر موش‌ها با وجود پیری ژنتیکی حدود ۳۰ درصد افزایش پیدا کرد. ایزپیسوآ و تیمش با فعال کردن ۴ ژن به شکل متناوب توانستند آثار جوان کننده را در انواع مختلف بافت‌ها نظیر پوست و کلیه مشاهده کنند؛ چنین نتایجی به طورقطع برای توقف پیری در انسان بسیار کارآمد خواهد بود.

آزمایشگاه آلتوس علاوه بر ایزپیسوآ، با به خدمت گرفتن چندین دانشمند برجسته حوزه پزشکی از جمله ۴ برنده جایزه نوبل قصد دارد؛ رؤیای توقف پیری در انسان را در آینده‌ای بسیار نزدیک محقق سازد. گفتنی است کشف درمان پیری یا جلوگیری از پیر شدن انسان برای شرکت‌های مختلف همانند راز است و اکنون جزئیاتی از فرایند معکوس سازی روند پیری از سوی آزمایشگاه آلتوس منتشر نشده است.

ایزپیسوآ در ادامه گفته‌های خود تأکید کرد؛ درمان پیری فقط برای افراد ثروتمند نخواهد بود و در آینده این درمان در دسترس تمام مردم قرار خواهد گرفت؛ زیرا این فرایند فقط مانع پیری نمی‌شود؛ بلکه باعث افزایش طول عمر و سلامتی بیشتر خواهد شد. گفتنی است علاوه بر این روش، گروه دیگری از دانشمندان نیز با روش اکسیژن درمانی به دنبال معکوس کردن و توقف پیری هستند و در این حوزه به نتایج خوبی نیز دست پیدا کردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->