آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته
سرخط خبرها

خبر مهم وزیر آموزش و پرورش درباره پرداختی معلمان + جزئیات استخدام فرهنگیان ۱۴۰۱ (۲۷ اسفندماه ۱۴۰۰)

  • کد خبر: ۱۰۲۶۵۴
  • ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳
  • ۲۶
خبر مهم وزیر آموزش و پرورش درباره پرداختی معلمان + جزئیات استخدام فرهنگیان ۱۴۰۱ (۲۷ اسفندماه ۱۴۰۰)
وزیر آموزش و پرورش از پرداخت حق التدریس سه ماهه معلمان شاغل و دو ماه و نیمه معلمان خرید خدماتی خبر داد و افزود: سایر مطالبات امسال معلمان داخل و خارج از کشور پرداخت شده و هیچ بدهی از این جهت نداریم.

به گزارش شهرآرانیوز، یوسف نوری در مصاحبه اختصاصی گفت: نبود زیرساخت‌های مالی و اختلاف‌های آماری با سازمان برنامه و بودجه از دلایل تاخیر حق التدریس معلمان است.

وی افزود: براساس توافق نامه‌ای که بین آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه و امور اداری و استخدامی به امضا رسیده است احکام استخدامی ۳۶ هزار نفر از معلمان حق التدریس، خرید خدماتی و نهضتی صادر شده است و احکام سایر معلمان غیر رسمی که شاغل نیستند ملزم به تدریس از مهر ۱۴۰۱ خواهد بود.

برگزاری آزمون استخدامی در فروردین ۱۴۰۱

وی از برگزاری آزمون استخدامی داخلی برای ۵۹ هزار معلم قراردادی که صدور احکام استخدامی آن‌ها منع قانونی ندارد، ولی فاقد شماره کارمندی هستند خبر داد و افزود: این آزمون فروردین سال آینده برگزار خواهد شد و تکلیف این معلمان نیز مشخص خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزشیاران نهضت سوادآموزی که در آزمون خرداد امسال پذیرفته نشده‌اند می‌توانند در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنند و سال آینده تکلیف ۴۰ هزار معلم غیررسمی که تا قبل از سال ۹۲ با آموزش و پرورش همکاری داشته‌اند مشخص خواهد شد.

نوری ادامه داد: سال آینده همچنین ۲۵ هزار معلم از طریق آزمون سراسری وارد دانشگاه فرهنگیان خواهند شد که پس از طی دوره ۴ ساله به استخدام آموزش و پرورش در خواهند آمد.
رتبه بندی معلمان

وی به رتبه بندی معلمان اشاره کرد و افزود: آئین نامه رتبه‌بندی در فروردین سال آینده تدوین و پس از تصویب در هیئت دولت از اردیبهشت اجرایی خواهد شد و مبنای محاسبه از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: رتبه‌بندی شامل آموزگاران، دبیران، هنرآموزان، سرپرست کارگاه‌های مدارس و مدیران و معاونین و مشاوران و مربیان پرورشی و تربیت بدنی با هر مدرک تحصیلی خواهد شد، ولی شامل سرایداران مدارس نمی‌شود.

وی افزود: همه معلمان رسمی، پیمانی و افرادی که حکم معلمی دارند، اما در ادارات آموزش و پرورش خدمت می‌کنند و همچنین معلمان غیررسمی که احکام استخدامی دارند شامل رتبه بندی خواهد شد، ولی این قانون شامل معلمان بازنشسته نخواهد شد.

نوری گفت: همچنین براساس رتبه بندی، معلمان هر ۵ سال یکبار ارزیابی و به رتبه بالاتر ارتقا پیدا می‌کنند و ارتقای رتبه معلمانی که در مدارس ابتدایی، مدارس استثنایی و مناطق محروم خدمت می‌کنند چهار ساله خواهد بود و ارتقا رتبه معلمانی که بتوانند تاییدیه بنیاد نخبگان را نیز کسب کنند به سه سال کاهش می‌یابد.

حضوری شدن کلاس‌ها بعد از نوروز

وزیر آموزش و پرورش از تشکیل کلاس‌های حضوری مدارس از بعد از تعطیلات نوروزی خبر داد و گفت: در صورت پیک شدن دوباره شرایط کرونایی کلاس‌های جبرانی در مدرسه‌ها تشکیل و به نیم سال دوم تحصیلی نیز مدتی افزوده خواهد شد.

وی یادآور شد: ۱۰۵ هزار کلاس و ۴ هزار خانه معلم، اردوگاه و خوابگاه دانشگاه‌های فرهنگیان پذیرای مسافران فرهنگی و غیر فرهنگی در ایام نوروز ۱۴۰۱ خواهند بود.

وی گفت: فرهنگیان می‌توانند با مراجعه به سامانه eskan.medu.ir نسبت به ثبت نام و پذیرش در ایام نوروز ۱۴۰۱ اقدام کنند.

منبع:راهبرد معاصر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۳
ررضایی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
0
0
وزیر ما مثل وزیران قبلی حص الزحمه امتحانات رو چرا جزو مطالبات امسال نمیدونه خدا قوت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
0
0
یوسف نوری،حقوق بازنشستگان وحق التدریس را بده ،لطفا وفوری
صادق
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
0
0
باسلام .این خودش نوعی تبعیض هست که فقط کادر اداری وسرایداران شامل رتبه بندی نمیشوند .در اداره ما 120نفر هستند ولی در عوض هزارو خرده ای معلم هست .خوب این خودش نوعی تبعییض هست ونارضایتی به عمل می آورد.
راضیه
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
0
0
دبیرانت را باواکسن های اجباری به پروتئین اسپایک الوده کردی تا تدریجی بمیرند النبه فکر معلمان جدید هستی انهارا قربانی کنی حداقل به دانش اموزان رحم کن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
0
0
لطفا درباره معلمان باز نشسته ۱۴۰۰ برای رتبه بندی تجدید نظر کنید
ایرج
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
0
0
سلام امروز که 27 اسفند ماهه ریالی از بابت حق التدریس به ما پرداخت نشده معلوم نیست این وزیر نما چی میگه.
معلم چشم به راه
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
0
0
به گوش وزیر بدهی امتحانات نهایی پارسال روبرسونید اطلاع ندارد ما چشم انتظاریم دم عیدی
سعید حیدری
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
0
0
تاالان کی آخرای روز ۲۷ اسفند ریالی به معلم پرداخت نشده ومطالبات فراوانی باقی مانده حق آیاب وذهاب وازدواج و....
ک ش
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
0
0
جای پینوکیو و دماغش خالی
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
0
0
وزیر محترم شما چطور ادعا می‌کنید ما امسال بدهی نداریم به معلمان داخل کشور، در حالیکه شش ماه اضافه کار و هزینه ازدواج و هزینه امتحانات و... امروز که ۲۸ اسفند است پرداخت نشده،
شاید دوستانتان به عرض جنابعالی نرسانده اند.لطفا با کمی مطالعه قبلی سخنرانی کنید.
حسن حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
0
0
بدون مقدمه چرا بعد از گذشت شش ماه حق التدریس معلمان پرداخت نمیشود سال تموم شد ما بدهکاریم و فوری حق خودم را میخواهیم چرا به وزیر اطلاعات ناقص میدین
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
0
0
تاقبل از تحویل سال، قراره فقر بطور مطلق ریشه کن شه. احتمالا بعدش میگن آخیی، ی دونه (الف) اشتباهی تایپ نشده بوده، چون ما گفتیم تااخر سال، فقرا بطور مطلق ریشه کن میشن. خب معلومه وقتی فقرا ریشه بشن، ناچارا، فقر هم ریشه کن میشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
0
0
معلم ۶ ماه درس میده و بعد ۶ ماه ، حقوق ۳ ماه رو می پردازند . به این میگن عدالت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
0
0
هیچ مطالبه ای پرداخت نشده. از جمله حق اضافه تدریس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
0
0
هر کلاس برنامه ای معین و معلمی مشخص به خود را دارد و طبق جدول کلاسی در مدارس میزان معلم در مدارس در ادارات تعیبن می گردد...... خلاصه در وزارت به طور دقیق میزان معلمین در کلاس ها بصورت نفر ساعت قابل تشخیص و قابل برآورد دقیق است بنده ی خدا چگونه زیر ساخت ها زیر سوال می برید؟؟؟؟؟؟ بفرمایید سالیان سال عادت کرده ایم حق التدریس شاغلین و بازنشستگان را بصورت دیرکرد یا معوقات یا دیون پرداخت کنیم والسلام.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
0
0
حق التدریس هر سال ۶ماهه را عید پرداخت می کردند امسال چرا ۳ماه پرداخت شده بقیه کی پرداخت میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
0
0
بقیه حق التدریس ها کی پرداخت میشود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
0
0
شی تقول؟ همه چیز را مخلوط کرد حالا بیایید شلمبوشمبا تحویل بگیرید بدهی هایش همه داد ابرا.... سرهم بندی کردید یک ماه کامل یک ماه نصفه یک ماه ربع یک ماه سه روزش اسفند هم الی برکت الله برید دیگه بدهی ندارید
فرهنگی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
0
0
با سلام جناب آقای وزیر لطف خودت از فرهنگیان راجب پرداختی ها سوال کن حتی می توانی با یک تلفن از وضعیت پرداخت ها با اطلاع شوید الان شما می گی پرداخت ها تمام شده درصورتی که اضافه کاری بهمن و اسفند ۱۴۰۰ هنوز مانده فقط ۴ ماه پرداخت شده ما تا کی صبر کنیم ۶ ماه کار کردیم بدون یک ریال پس چرا الان دو ماه را پرداخت نمی کنند آقای وزیر خودت را بزار جای یک معلم که ۶ ماه
میاد بدون هیچ پرداختی سر کلاس می ره کرایه ماشین استعلاک
ماشین تمام‌ خطرات را به جان می خره الان سال نو خانوادش انتظار دارن چکار کنه چی بگه به بچه هاش اقای وزیری که خیلی دم از
عدالت می زنی آیا سزاوار است یک مدیر آموزگار سه پایه درس بده
کل بدبختی مدرسه روی دوشش باشه ،،هم مدیر ،،،هم معلم ، ،
هم مستخدم مدرسه بدون یک ریال اضافی قرار بود که به مدیر
آموزگاران چند ساعت اضافه کار بدن پس کو این پرداختی ها کجا
می رن کجا هزینه می شوند بخدا قیامتی هم هست بترسید
از شب اول قبر تون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
0
0
آقای وزیر که میگی همه چیز پرداخت شده حق الزحمه امتحانات نهایی و حق التدریس اسفند چی شد. واقعا از حرفایی که میزنید خجالت نمیکشید بترسید از اه بچه معلمی که تو بشاگرد گافرو پارامون داره درس میده و چندماه چندماه از زن و بچه اش خبرنداره زنده اند یا مرده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
0
0
اضافه کاری بهمن و اسفند رو لطفا پیگیری کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
0
0
سلام جناب وزیر شما که فرمودید پنج ماه از اضافه کار معلما رو میدیم درصورتی که قانونا باید شش ماه رو میدادید ما میگیم همون حرف خودتون پس چرا به حرف خودتون هم عمل نمیکنید گفتید تا ششم فروردین مهر تا بهمن رو پرداخت میکنیم بابا به خدا این حق معلما گردن همه تون رو میگیره شش ماه زحمت بکشیم بعد اینجور بهمون حق الزحمه ش رو بدن پیامبر میگه حق کارگر رو قبل از اینکه عرقش خشک بشه بهش بدین حق مارو بعد از شش ماه هم نمی خواهین بدین
حجت
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
0
0
سلام سال نو مبارک .لطفا اضافه کار بهمن و اسفند دبیران را هم پیگیری کنید.فقط ۴ماه پرداخ شده .تشکر
شهریار
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
0
0
سلام جناب وزیر اجرکم عندالله که شبانه روز به فکرحل مشکلات معلمان هستید ایکاش وزیرهای دیگه شمارو الگوی خودشان قراردهندلااقل بگذارید اندکی رفاهیات برای سایر مشاغل باقی بماند
شهربانو اورنگیان
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
0
0
متاسفانه حق التدریس بهمن و اسفند ۱۴۰۰هنوز پرداخت نشده ، لطفا پیگیری کنید.
بازنشسته سرپرست خانوار مستأجر
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
0
0
باسلام

چرا هنوزسه ماه حق التدریس 1400پرداخت نشده؟
امروز15فروردین1401 است ! !؟؟
حق الزحمه امتحانات بماند که خبری نیست!
معوقه یک گروه بالاتر بازنشستگان قبل از۹۶ هم بماند !

زبان روزه باماسک سرکلاس چهل نفره دانش آموزان تازه از سفر تشریف آورده ! هم تدریس می کنیم
طبق دستور و فرمایش

دیگه چه کارکنیم که شما حق ماراکاکل و به موقع پرداخت کنید؟
خدامی دونه دوبار مبتلاشدیم الآن هم معلوم نیست سویه جدید از شهرستان باخود نیاورده باشند!
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->