دستمزد عجیب سوادآموزی هر بیسواد در کشور خراسان‌رضوی پیشگام در واکسیناسیون دام نمرات امتحان نهایی چه زمانی اعلام می‌شود؟ بی‌اختیاری ادرار، یکی از علائم اصلی اختلال در کف لگن است بهره‌مندی ۵ هزار دانش‌آموز مشهدی از خدمات بهزیستی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (دوشنبه یکم مرداد ۱۴۰۳) | تداوم وزش باد در استان تا پایان هفته برای اولین بار در خراسان‌رضوی؛ افتتاح مرکز نگهداری شبانه‌روزی موقت اوتیسم تجویز آنتی‌بیوتیک در ایران ۱۰ درصد بیشتر از میانگین جهانی قاچاق معکوس دخانیات به دلیل قیمت پایین در ایران توصیه‌هایی در خصوص خشکی چشم | زائران اربعین مبتلا به خشکی چشم، اشک مصنوعی همراه داشته باشند کشف و ضبط ۱۳۰ قبضه سلاح جنگی غیر مجاز در شادگان خوزستان تغذیه و تحرک کافی از عوامل اثر گذار در حفظ سلامت استخوان و مفاصل است علت تأخیر در واریز حقوق تیرماه ۱۴۰۳ بازنشستگان تأمین‌اجتماعی | تعطیلات رسمی بهانه تأخیر در واریز حقوق و مستمری نشود! چرا مدیریت مصرف آب در تابستان امسال ضرورت دارد؟ | مراقب گرمای غیر طبیعی تابستان امسال باشید ابلاغ بیش از ۶۱ هزار میلیارد ریال از اعتبارات سرمایه‌ای خراسان رضوی ماجرای نامه مخبر برای حداقل‌بگیران تامین اجتماعی چه بود؟ | سه میلیون تومان برای متناسب‌سازی نیست! راه اندازی چهارمین مرکز خدمات جامع سلامت آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعمال‌قانون ۱۸۳۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | توقیف ۴۴ خودروی متخلف (یکم مرداد ۱۴۰۳) آخرین وضعیت بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج | ۲۷۰ هزار نفر در صف انتظار هستند (یکم مرداد ۱۴۰۳) چرا کمک هزینه معیشتی معلولان متوقف شده است؟ چرا قانون متناسب ‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به درستی اجرا نمی‌شود؟
سرخط خبرها

شگرد جدید کلاهبرداری از افراد با تبلیغ کنسرت خواننده‌های فارسی زبان

  • کد خبر: ۱۰۲۸۵۱
  • ۰۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱
شگرد جدید کلاهبرداری از افراد با تبلیغ کنسرت خواننده‌های فارسی زبان
رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری و سودجویی از افراد در پوشش کنسرت در کشور‌های خارجی هشدار داد.

به گزارش شهرآرانیوز، سرهنگ علی‌محمد رجبی درباره شیوه برخی از کلاهبرداران سایبری اظهارکرد: در مواردی مشاهده شده که برخی از کلاهبرداران سایبری با طرح تبلیغات اغوا کننده و درج مبالغ کمتر از نرخ واقعی اقدام به جلب نظر کاربران برای شرکت در کنسرت برخی از خوانندگان از جمله خوانندگان فارسی زبان خارج از کشور کرده اند.  

وی با بیان اینکه این افراد سودجو مبالغی کمتر از نرخ واقعی را به عنوان قیمت بلیط و اقامت مطرح می‌کنند، گفت: همین موضوع ممکن است سبب ترغیب کاربران برای وارد شدن به لینک یا خرید بلیط این کنسرت‌ها شود، در حالی که در نهایت این موارد با یک کلاهبرداری به اتمام می‌رسد.  

به گفته رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا تبلیغ تور‌های ارزان قیمت در کشور‌های همسایه، بلیت‌های رفت و برگشت ارزان قیمت، اقامت رایگان و شرکت در کنسرت خواننده‌های فارسی زبان از مهمترین واژه‌های استفاده شده برای ترغیب کاربران است.  

وی ادامه داد: افرادی که فریب چنین تبلیغاتی را بخورند، یا با صفحات جعلی و فیشینگ مواجه می‌شوند و اطلاعات حساب بانکیشان به سرقت می‌رود یا اینکه پس از پرداخت مبلغ امکان تهیه بلیت برایشان فراهم نمی‌شود یا بلیت قلابی دریافت می‌کنند. یا اینکه افراد سودجو پول را به شیوه‌هایی مانند کارت به کارت از آنان دریافت و در نهایت ارتباط خود را با مالباخته قطع می‌کنند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا از شهروندان خواست که در صورت مواجهه با چنین تبلیغاتی فریب آنان را نخورند و موارد مشکوک را نیز به پلیس فتا اطلاع دهند تا کارشناسان سایبری در اسرع وقت به آن رسیدگی کنند.  

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->