برگزاری همایش روز روانشناس و مشاور در مشهد | ارتقای سلامت جامعه باعث تشخیص روانشناس نما‌ها می‌شود انفجار گاز در نیشابور، یک کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) رییس سازمان حج و زیارت: میانگین سن حجاج امسال ۵۷ سال است جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد طی سال جاری (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور تا اواسط هفته آتی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تالاب جازموریان جان دوباره گرفت ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود نزاع دسته جمعی در پل قویون ارومیه+ فیلم سیل بیش از ۲۶۰۰ نفر از مردم را گرفتار کرد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنکور سراسری ۱۴۰۳ در خراسان‌جنوبی دوباره برگزار می‌شود آغاز رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ادامه دارد| مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) سیلاب به سنگان خواف رسید سلامت روان ایرانی‌ها پایش می‌شود پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می‌دهند نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

بیماری و علت تراشیدن موی همسر ویل اسمیت چیست؟

  • کد خبر: ۱۰۳۲۱۵
  • ۰۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹
  • ۱
بیماری و علت تراشیدن موی همسر ویل اسمیت چیست؟
ویل اسمیت از شوخی کریس راک با همسرش چنان خشمگین شد که به روی صحنه رفت و به او سیلی زد. بیماری همسر ویل اسمیت چیست؟

به گزارش شهرآرانیوز، جیدا همسر ویل اسمیت، به دنبال حواشی مراسم اسکار و حمله همسرش به مجری مراسم، در صفحه شخصی خود، علل تراشیدن موی سرش به خاطر بیماری را توضیح داد.

همسر ویل اسمیت، به علت بیماری آلوپسی موهاش ریخته است.

بیماری و علت تراشیدن موی همسر ویل اسمیت چیست؟

بیماری آلوپسی چیست؟

آلوپسی در اصطلاحات پزشکی به معنای ریزش یا کاهش موی سر و دیگر نقاط بدن است که می‌تواند در اثر عوامل مختلفی مانند عوامل هورمونی، عوارض دارویی، ابتلا به برخی از بیماری‌ها مانند بیماری‌های خودایمنی، بیماری‌های مربوط به غدد مانند بیماری‌های تیروئیدی به وجود آید. خیلی افراد گمان می‌کنند که این اتفاق ممکن است در اثر فشار روانی در فرد ایجاد شود؛ اما طبق تحقیقاتی که تاکنون انجام شده است؛ مدرکی دال بر این عامل مشاهده نشده است. آلوپسی با توجه به علت و شدت به انواع مختلفی تقسیم‌بندی می‌شود.

اگرچه آلوپسی ممکن است در نقاط مختلفی از سطح بدن بروز کند، اما زمانی که موی سر را هدف قرار می‌دهد، ظاهری نامناسب ایجاد می‌کند که نیاز به درمان جدی دارد. مراجعه به پزشک متخصص و دریافت مشاوره‌‌های لازم در این خصوص می‌تواند دوره‌ی درمان بیماری را تا حد قابل توجهی کاهش دهد.

مهم ترین علائم بیماری آلوپسی  

همانطور که پیش از این نیز اشاره شد، بیماری آلوپسی به صورت ریزش گروهی موی سر، بدن، ابرو، ریش و مژه‌ها نمایان می‌شود. این بیماری ممکن است بدون هیچ نشانه‌ای و در مدت چند روز یا چند هفته ظاهر شود، اما علائمی نظیر سوزش، خارش و ملتهب شدن پوست می‌تواند مقدمه‌ای برای بیماری آلوپسی در فرد باشد. شکننده شدن مو یا تغییر در ضخامت تار مو از جمله علائم دیگری است که می‌تواند نشانی از وقوع اختلال آلوپسی باشد. گاهی اوقات بیماری آلوپسی ناخن‌های فرد را نیز درگیر می‌کند و فرد دچار تغییرات ظاهری جدی در بافت و شکل ناخن می‌شود.

عوامل بروز بیماری آلوپسی

بروز بیماری آلوپسی در بدن تحت تاثیر دو عامل ژنتیکی و محیطی است، اگرچه مقصر اصلی این بیماری را اختلالات ژنتیکی می‌دانند، اما عوامل خارجی نیز در ظاهر شدن آن بی‌تاثیر نیستند. در واقع از تاثیر هیچ یک از این دو نمی‌توان چشم‌پوشی کرد. عواملی مانند دیابت، بیماری‌های التهابی پوست، بیماری‌های تیروئیدی و کم خونی ایمنی می‌تواند این بیماری را تشدید کند. ریشه‌یابی دقیق عوامل بیماری آلوپسی اولین گام برای یافتن راه درمان بیماری است که توسط پزشک متخصص بررسی می‌شود.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
0
1
دمش گرم ب این میگن مردباغیرت. بیخودکرده زنشومسخره کرده. یه کشیده کمش بودباید2تاکشیده میزدبهش
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->