بروز مالاریا در ۴ استان برای اولین بار | موارد مالاریا در همسایگان شرقی؛ زنگ خطر برای کشور کوتاه‌شدن قد و علائم قوزپشتی، نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند تأکید بر توجه والدین به تزریق واکسن‌های سرخک، سرخچه و اوریون کودکان  پیش‌بینی هواشناسی خراسان‌رضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) | وزش باد و ماندگاری هوای خنک در استان افزایش شیوع یک اختلال خطرناک در ضربان قلب افراد میان‌سال چه سنی برای تنها ماندن کودکان در خانه مناسب است؟ فضاهای درمانی تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی ۹ هزار مترمربع افزایش یافت ۲۷ هزار نفر در خراسان رضوی در صف دریافت وام فرزندآوری | فرماندار مشهد: صف انتظار را با پیگیری خواهیم شکست هفدهمین مدرسه «سه‌شنبه‌های امید» در تبادکان مشهد افتتاح شد امسال ۲۲‌میلیون نهال در خراسان رضوی غرس می‌شود آغاز واکسیناسیون حجاج تمتع خراسان رضوی از امروز (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) شیرخوارگاه‌های مشهد خالی شد هشدار وزارت رفاه درباره پیامک‌های جعلی دریافت کالابرگ الکترونیکی دختر نوجوان مرگ مغزی در مشهد به سه بیمار زندگی دوباره بخشید (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) جایگزینی گوشت گاو با ماهی می‌تواند از مرگ زودهنگام جلوگیری کند کلید کاهش وزن؛ فقط کافی است کالری دریافتی را کم کنید هشدار به بانوان برای استفاده از لوازم آرایشی دارای مواد مضر و سمی
سرخط خبرها

پاسخ وزیر آموزش و پرورش به چند سوال درباره بازگشایی مدارس از ۱۴ فروردین ۱۴۰۱

  • کد خبر: ۱۰۳۶۴۷
  • ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷
پاسخ وزیر آموزش و پرورش به چند سوال درباره بازگشایی مدارس از ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
وزیر آموزش و پرورش روند برقراری آموزش حضوری در مدارس از امروز ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ را تشریح کرد

به گزارش شهرآرانیوز، یوسف نوری با حضور در گفت وگوی ویژه خبری سیما، ضمن قدردانی از معلمان، والدین و خیرین گفت: معلمان، خانه خود را تبدیل به کلاس درس کردند. اولیا ناگزیر بودند به تکالیف دانش‌آموزان رسیدگی کنند و خیرین نیز در آماده‌سازی مدارس و تأمین تبلت دانش‌آموزی در مناطق کمتر برخوردار کمک کردند.

وی افزود: از ستاد اجرایی فرمان امام(ره) نیز تشکر می کنم. گروه‌های جهادی به صورت حضوری در مناطق محروم به دانش‌آموزان تدریس می کردند. اپراتور همراه اول نیز با راه‌اندازی شبکه آموزشی شاد، برای آموزش دانش‌آموزان کمک کردند. از دولت و وزارت بهداشت که امکان واکسیناسیون را فراهم کردند تا امروز اکثر دانش‌آموزان و معلمان واکسینه شوند نیز قدردانی می‌کنم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: لازم است چند عذرخواهی نیز داشته باشم. اولیا در این مدت اذیت شدند و بخشی از بار تکلیف دانش‌آموزان بر عهده آنها افتاد؛ معلمان نیز خانه خودشان را به کلاس‌ درس تبدیل کردند و از فرزندان خود گذشتند. همچنین دانش‌آموزانی بودند که به دلیل محدودیت ارتباطی و نداشتن وسایل الکترونیکی، بازمانده از تحصیل شدند که البته در این راستا تدابیری را برای آنها اتخاذ کردیم.

نوری در ادامه به روند برقراری آموزش حضوری در مدارس از ۱۴ فروردین اشاره کرد و گفت: آموزش مجازی مکمل است، اما آموزش حضوری، یک آموزش کامل است. بخشنامه‌ای نیز در این زمینه ابلاغ شده است. تمام مراحل بازگشایی در این بخشنامه قید شده و جلسات متعددی با استان های مختلف برگزار و برای هراستان یک استان معین تعیین شده است.

وی با بیان اینکه یکی از الزامات بازگشایی مدارس واکسیناسیون بوده است گفت: تزریق دز اول در فرهنگیان به ۹۵ درصد، تزریق دز دوم به ۹۰ درصد و تزریق دز سوم به ۵۱ درصد رسیده است. در میان دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله نیز ۹۲ درصد دز اول و ۸۰ درصد دز دوم را دریافت کرده اند و تزریق دز سوم ندارند. به همین علت موضوع حضوری شدن مدارس جدی شد و به تصویب رسید.

وزیر آموزش و پرورش افزود: آماده سازی مدارس از نظر فیزیکی انجام شده است. معلمان نیز همگی برای حضور در کلاس درس آماده هستند. برای آنکه بتوانیم محیط یادگیری را جذاب کنیم، اقداماتی باید انجام شود. دانش آموزان دوسال از مدرسه دور بوده اند و عاداتی پیدا کرده اند که باید به تدریج تغییر یابند. از همکاران میخواهیم انعطاف لازم را در کلاس های درس به ویژه در ایام ماه مبارک رمضان داشته باشند.

نوری با اشاره به اینکه فردا جشن مختصری در مدارس نیز به همین مناسبت و همچنین حلول ماه مبارک رمضان برگزار می شود، ضرورت های بازگشایی مدارس از جمله تحقق عدالت تربیتی و آموزشی را بیان کرد و گفت: برای آنکه بتوانیم خلاء ناشی از افت یادگیری را جبران کنیم از شبکه شاد به عنوان مکمل استفاده می‌کنیم و برای بازماندگان از تحصیل به واسطه کرونا که امر شناسایی آنها انجام شده، تمهیداتی را فراهم کرده ایم و برنامه های جبرانی از بهمن ماه سال گذشته برای آنها در حال برگزاری است.

وی درپاسخ به پرسشی پیرامون مباحثی که درباره احتمال افزایش یک ماه به سال تحصیلی مطرح شده بود گفت: افزایش سال تحصیلی در چندجای قانون مطرح شده است.

برنامه درسی ملی که زیرنظام سندتحول بنیادین است از جمله این قوانین است که زمان تحصیل را مشخص کرده است. در سال ۱۳۷۶ نیز مجلس زمان کلی تحصیل دانش آموزان را در قالب قانونی تعیین و اعلام کرده است که بر اساس آن اتمام سال تحصیلی، پایان اردیبهشت است و امتحانات خرداد ماه برگزار می شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: در قانون شوراهای آموزش و پرورش نیز زمان آموزش را باز گذاشته اند و منعطف است که باید از طریق مصوبه شورا باشد.

اما به طور کلی به نظر می رسد باید مصوبه مجلس را برای تغییر زمان آموزش بگیریم. پیش از این بررسی هایی از طریق شورای عالی آموزش و پرورش انجام شده است، اما هنوز به این نتیجه نرسیدیم که این نیاز چه میزان است و باید چه اقداماتی انجام دهیم. فعلا تلاش ما بر این است که با آموزش حضوری و استفاده از سامانه شاد این خلاها را جبران کنیم. دانش آموزان هم تلاش مضاعفی خواهند داشت.

وی درباره همزمانی یک ماه پایانی سال تحصیلی با ماه مبارک رمضان و اینکه تغییر در ساعات برگزاری کلاس ها درنظر گرفته شده است؟ گفت: مدارس از ساعت ۷:۳۰ صبح شروع به کار می کنند و به نظرم روزهای اول به دلیل عدم هماهنگی سرویس های ایاب و ذهاب با اشکالات جزیی روبه رو باشیم که خواستیم تدابیر لازم از طریق سرویس های معین اتخاذ شود.

وی ادامه داد: امروز در جلسه آموزش و پرورش شهر تهران با مدیران مناطق صحبت کردم و آنها اعلام کردند که سرویس های مدارس پای کار آمده اند و با انجن اولیا و مربیان به توافق رسیده اند و مشکلی ندارند. وزیر کشور هم خواسته است تاکسیرانی در روزهای اولیه کمک کند که کمتر مشکل داشته باشیم.

به هرحال باید توجه داشت که روزهای اول هم ادارات و دانشگاهها و هم مدارس باز می شوند و به نظر می آید کمی ساماندهی مشکلتر باشد و باید مقداری دقیقتر باشیم و کار را جدی تر دنبال کنیم.

وی درباره وضعیت مدارس ایرانی خارج از کشور گفت: مدارس جمهوری اسلامی ایران تابع مقررات کشورهای دیگر هستند و مدارس ما در کشورهای دیگر باز بوده اند. البته در کشورهای همسایه تعطیلی هایی بود که مدارس به تبع آنها تعطیل شدند.

وزیر آموزش و پرورش در خاتمه گفت: به جامعه حق میدهم، اولیا ممکن است نگرانی هایی داشته باشند، من هم ولی دانش آموز هستم؛ اما همانطور که قبلا تاکید شد ما بر اساس مصوبه ستاد کرونا عمل کرده و تمهید مقدمات انجام شده و سامانه نظام مراقبت کرونا هم در دست مدیران است و اگر دانش آموزی مبتلا شود رصد می کنند.

تاثیر حضوری شدن بر شهریه مدارس

 احمد محمودزاده، اظهارکرد: با توجه به اینکه شهریه ثابت و شهریه فوق برنامه مدارس غیردولتی در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ به آن ها ابلاغ شده و انجام پذیرفته است، انتظار داریم مؤسسان مدارس غیردولتی هیچ افزایش شهریه‌ای را بابت حضوری شدن آموزش‌ها در ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ نداشته باشند.

وی گفت: با توجه به اینکه آموزش‌های حضوری در کیفیت بخشی آموزشی و پرورشی نقش ویژه‌ای ایفا می‌کند، انتظار داریم مدیران مدارس غیردولتی در اجرای دقیق و صحیح آن اهتمام بورزند.

به گزارش مرکزاطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رئیس سازمان مدارس و مراکزغیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی بیان کرد: تجربه نشان داده، مدارسی که در ایام کرونا شیوه آموزش ترکیبی داشته‌اند، یا مدارسی که از آموزش‌های حضوری استفاده می کردند، از کیفیت آموزشی و پرورشی بیشتری نسبت به سایر مدارسی که آموزش کاملا غیرحضوری و مجازی داشته‌اند، برخوردارند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->