سرخط خبرها

تقدیر تولیت آستان قدس رضوی از فیلم «موقعیت مهدی» حجازی‌‌فر و عواملش

  • کد خبر: ۱۰۳۶۶۲
  • ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳
تقدیر تولیت آستان قدس رضوی از فیلم «موقعیت مهدی» حجازی‌‌فر و عواملش
حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی، پس از تماشای فیلم «موقعیت مهدی» با عوامل آن دیدار و ضمن تقدیر از تلاش‌های کارگردان، تهیه کننده و دست‌‏اندرکاران این اثر سینمایی، آثار هنری در عرصه دفاع مقدس را نوعی جهاد تبیین برای معرفی دلاوری‌های شهیدان و ایثار خانواده معزز آن‌ها به جامعه دانست.

به گزارش شهرآرانیوز - تولیت آستان قدس رضوی پس از تماشای فیلم «موقعیت مهدی» با عوامل آن دیدار و ضمن تقدیر از تلاش‌های کارگردان، تهیه کننده و دست‌‏اندرکاران این اثر سینمایی، آثار هنری در عرصه دفاع مقدس را نوعی جهاد تبیین برای معرفی دلاوری‌های شهیدان و ایثار خانواده معزز آن‌ها به جامعه دانست.

حجت‌الاسلام و المسلمین احمد مروی در دیدار عوامل فیلم موقعیت مهدی که با حضور احسان باکری فرزند شهید حمید باکری، هادی حجازی‌فر، کارگردان، و حبیب‌الله والی‌نژاد تهیه‌کننده این اثر سینمایی در تالار ولایت حرم مطهر رضوی انجام شد با بیان اینکه امثال شهید باکری‌ها خون دل‌ها خوردند تا این انقلاب و نظام حفظ شود به سکانس‌هایی از این فیلم اشاره و اظهار کرد: ما نمی‌توانیم رنجی که شهدا در جبهه‌ها و سختی که خانواده‌های آن‌ها در غیاب و پس از شهادت آنان در فراغشان متحمل شدند را درک کنیم، اما سینما با قابلیت روایتگری خود می‌تواند گوشه‌ای از زحمات و ایثار‌های شهدا و خانواده‌های آنان را به تصویر بکشد.

وی در ادامه ضمن تقدیر از کارگردان و دست‌اندرکاران فیلم موقعیت مهدی به تمجید رهبر معظم انقلاب از این فیلم اشاره و عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب این فیلم را ملاحظه و از آن تجلیل کرده‌اند؛ واژه‌هایی که معظم له در خصوص این اثر سینمایی به کار برده‌اند را به خاطر نمی‌آورم که تاکنون برای فیلمی به کار برده و این‌گونه ویژه از آن تجلیل کرده باشند.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: نسل جوان دوران دفاع مقدس را ندیده‌اند و از خود گذشتگی‌ها و مخاطرات آن دوران اطلاع ندارند، ساخت فیلم و سریال‌هایی در حوزه دفاع مقدس و زندگی شهدا به آشنایی نسل جوان با قهرمانان ملی که کشور ما را در برابر جهانیان و تاریخ سربلند کردند، کمک می‌کند.

وی فیلم و سریال را ابزاری قدرتمند در الگوسازی از شهدا دانست و با بیان اینکه شهیدان قهرمانان ملی و بهترین الگو‌ها برای جوانان و آینده‌سازان کشور هستند، افزود: الگوگیری جوانان از شهدا به این معناست که آن مروت، مردانگی، ایثار، ادب، ایمان، انتخاب صحیح، جوانمردی و فضیلت‌های شهیدان را در زندگی خود الگو قرار دهند.

مروی در ادامه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص جهاد تبیین اشاره و عنوان کرد: معرفی قهرمانان دوران دفاع مقدس، تلاشی در راستای تحقق جهاد تبیین و حرکتی به سمت آگاهی بخشی است. سینمای دفاع مقدس نوعی جهاد تبیین، برای معرفی دلاوری‌‎ها و رشادت‌های شهدا به جامعه است، کار شما فیلم‌سازان ترویج اخلاق، ایثار، گذشت، انسانیت و شجاعت در راه ارزش‌های الهی بوده که کاری بسیار ارزشمند است.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: امثال شهید باکری‌ها با رشادت‌ها و دلاورمردی‌های خود تحولاتی در انقلاب و اسلام ایجاد کردند که مشابه‌اش در صدر اسلام است. پیامبر اعظم (ص) از میان اعراب جاهلی، بت پرست، مشرک و غرق در ظلمت و تاریکی بهترین انسان‌ها همچون ابوذر، عمار، یاسر، مقداد و سلمان را تربیت کردند و معجزه امام راحل (ره) نیز این بود که از میان مردم و نسل جوان شهید باکری، همت، بروجردی، شوشتری، خرازی، سلیمانی و ... را تربیت کرد.

وی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را احیاگر ارزش‌های دینی و فرهنگ عاشورایی در دوران معاصر دانست و عنوان کرد: در جنگ تنها مسئله شجاعت مطرح نبود بلکه ایمان و اعتقاد بود که نام شهدا را ماندگار کرد؛ دشمن به اعتقادات و دین و شرافت ما حمله کرد و این شهدا بودند که ایستادگی کردند و از جان خود گذشتند تا دشمن به اهدافش نرسد.

تولیت آستان قدس رضوی همچنین نسبت به اهمیت ساخت آثار سینمایی و سریالی با موضوع افشای جنایات بی‌رحمانه منافقین تأکید و عنوان کرد: نسل جوان باید با جنایات ننگین منافقینی که ۱۷ هزار پیر، جوان و کودک را به شهادت رساندند، آشنا شوند.

تقدیر تولیت آستان قدس رضوی از فیلم «موقعیت مهدی» حجازی‌‌فر و عواملش

تقدیر تولیت آستان قدس رضوی از فیلم «موقعیت مهدی» حجازی‌‌فر و عواملش

تقدیر تولیت آستان قدس رضوی از فیلم «موقعیت مهدی» حجازی‌‌فر و عواملش

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی


ببینید:

تیزر فیلم «موقعیت مهدی» 


 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->