زنانِ یک فیلم زنانه | مروری بر شخصیت‌های زن در سریال «در انتهای شب» مستند «دوئل» روایتی از مسیر پر پیچ و خم علیرضا حیدری + زمان پخش همه چیز درباره حواشی و فعالیت‌های عجیب «بنیامین بهادری» حضور ۴۰ بازیگر خارجی در فصل دوم «سلمان فارسی» اکران مجدد «آمِلی پولن» برای گردشگران المپیک «پیانو» در راه ایتالیا مدرسه‌ای به وسعت ایران با «میم مثل معلم» از شبکه دو سیما اقتصاد بی‌رنگ هنر | جای خالی حراج‌های هنری در گالری‌های مشهد نقد قطعه «جوکر» از امیر عظیمی و حمید صفت + زمان پخش تئاتر «شابلون» از امروز به روی صحنه می‌رود (۲ مرداد ۱۴۰۳) صحبت‌های وزیر ارشاد درباره معیار‌های تلویزیون، سینما و شبکه نمایش‌خانگی جدایی «قنبر از صنم» هم به داد گیشه نرسید | نگاهی به فروش سینما‌های استان در اولین ماه تابستان هشت بذر برای کاشتن یک درخت اعلام فهرست فیلم جشنواره تورنتو جزئیات مراسم یادبود سومین روز درگذشت «سعید راد» ماجرای زنی که سوژه پادکست جنایی شد! مجموعه شعر «تو و من و شب» را بخوانید «حبس مجرد» در جمع هشت فیلم پرفروش داستانی «هنر و تجربه»
سرخط خبرها

تقدیر تولیت آستان قدس رضوی از فیلم «موقعیت مهدی» حجازی‌‌فر و عواملش

  • کد خبر: ۱۰۳۶۶۲
  • ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳
تقدیر تولیت آستان قدس رضوی از فیلم «موقعیت مهدی» حجازی‌‌فر و عواملش
حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی، پس از تماشای فیلم «موقعیت مهدی» با عوامل آن دیدار و ضمن تقدیر از تلاش‌های کارگردان، تهیه کننده و دست‌‏اندرکاران این اثر سینمایی، آثار هنری در عرصه دفاع مقدس را نوعی جهاد تبیین برای معرفی دلاوری‌های شهیدان و ایثار خانواده معزز آن‌ها به جامعه دانست.

به گزارش شهرآرانیوز - تولیت آستان قدس رضوی پس از تماشای فیلم «موقعیت مهدی» با عوامل آن دیدار و ضمن تقدیر از تلاش‌های کارگردان، تهیه کننده و دست‌‏اندرکاران این اثر سینمایی، آثار هنری در عرصه دفاع مقدس را نوعی جهاد تبیین برای معرفی دلاوری‌های شهیدان و ایثار خانواده معزز آن‌ها به جامعه دانست.

حجت‌الاسلام و المسلمین احمد مروی در دیدار عوامل فیلم موقعیت مهدی که با حضور احسان باکری فرزند شهید حمید باکری، هادی حجازی‌فر، کارگردان، و حبیب‌الله والی‌نژاد تهیه‌کننده این اثر سینمایی در تالار ولایت حرم مطهر رضوی انجام شد با بیان اینکه امثال شهید باکری‌ها خون دل‌ها خوردند تا این انقلاب و نظام حفظ شود به سکانس‌هایی از این فیلم اشاره و اظهار کرد: ما نمی‌توانیم رنجی که شهدا در جبهه‌ها و سختی که خانواده‌های آن‌ها در غیاب و پس از شهادت آنان در فراغشان متحمل شدند را درک کنیم، اما سینما با قابلیت روایتگری خود می‌تواند گوشه‌ای از زحمات و ایثار‌های شهدا و خانواده‌های آنان را به تصویر بکشد.

وی در ادامه ضمن تقدیر از کارگردان و دست‌اندرکاران فیلم موقعیت مهدی به تمجید رهبر معظم انقلاب از این فیلم اشاره و عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب این فیلم را ملاحظه و از آن تجلیل کرده‌اند؛ واژه‌هایی که معظم له در خصوص این اثر سینمایی به کار برده‌اند را به خاطر نمی‌آورم که تاکنون برای فیلمی به کار برده و این‌گونه ویژه از آن تجلیل کرده باشند.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: نسل جوان دوران دفاع مقدس را ندیده‌اند و از خود گذشتگی‌ها و مخاطرات آن دوران اطلاع ندارند، ساخت فیلم و سریال‌هایی در حوزه دفاع مقدس و زندگی شهدا به آشنایی نسل جوان با قهرمانان ملی که کشور ما را در برابر جهانیان و تاریخ سربلند کردند، کمک می‌کند.

وی فیلم و سریال را ابزاری قدرتمند در الگوسازی از شهدا دانست و با بیان اینکه شهیدان قهرمانان ملی و بهترین الگو‌ها برای جوانان و آینده‌سازان کشور هستند، افزود: الگوگیری جوانان از شهدا به این معناست که آن مروت، مردانگی، ایثار، ادب، ایمان، انتخاب صحیح، جوانمردی و فضیلت‌های شهیدان را در زندگی خود الگو قرار دهند.

مروی در ادامه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص جهاد تبیین اشاره و عنوان کرد: معرفی قهرمانان دوران دفاع مقدس، تلاشی در راستای تحقق جهاد تبیین و حرکتی به سمت آگاهی بخشی است. سینمای دفاع مقدس نوعی جهاد تبیین، برای معرفی دلاوری‌‎ها و رشادت‌های شهدا به جامعه است، کار شما فیلم‌سازان ترویج اخلاق، ایثار، گذشت، انسانیت و شجاعت در راه ارزش‌های الهی بوده که کاری بسیار ارزشمند است.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: امثال شهید باکری‌ها با رشادت‌ها و دلاورمردی‌های خود تحولاتی در انقلاب و اسلام ایجاد کردند که مشابه‌اش در صدر اسلام است. پیامبر اعظم (ص) از میان اعراب جاهلی، بت پرست، مشرک و غرق در ظلمت و تاریکی بهترین انسان‌ها همچون ابوذر، عمار، یاسر، مقداد و سلمان را تربیت کردند و معجزه امام راحل (ره) نیز این بود که از میان مردم و نسل جوان شهید باکری، همت، بروجردی، شوشتری، خرازی، سلیمانی و ... را تربیت کرد.

وی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را احیاگر ارزش‌های دینی و فرهنگ عاشورایی در دوران معاصر دانست و عنوان کرد: در جنگ تنها مسئله شجاعت مطرح نبود بلکه ایمان و اعتقاد بود که نام شهدا را ماندگار کرد؛ دشمن به اعتقادات و دین و شرافت ما حمله کرد و این شهدا بودند که ایستادگی کردند و از جان خود گذشتند تا دشمن به اهدافش نرسد.

تولیت آستان قدس رضوی همچنین نسبت به اهمیت ساخت آثار سینمایی و سریالی با موضوع افشای جنایات بی‌رحمانه منافقین تأکید و عنوان کرد: نسل جوان باید با جنایات ننگین منافقینی که ۱۷ هزار پیر، جوان و کودک را به شهادت رساندند، آشنا شوند.

تقدیر تولیت آستان قدس رضوی از فیلم «موقعیت مهدی» حجازی‌‌فر و عواملش

تقدیر تولیت آستان قدس رضوی از فیلم «موقعیت مهدی» حجازی‌‌فر و عواملش

تقدیر تولیت آستان قدس رضوی از فیلم «موقعیت مهدی» حجازی‌‌فر و عواملش

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی


ببینید:

تیزر فیلم «موقعیت مهدی» 


 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->